Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 26.06.2020 av Anonym.
Lære mere om kristendommen
Hei har i det siste følt et slags kall mot Gud og er litt rådvill om hvor jeg skal finne mere info er komfimert borgerlig og har ikke hatt noe tilknytning til kirken i oppveksten
hvor i voksen alder burde jeg begynne å finne mere info
tips mottas med takk

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 26.06.2020 av Anonym
Hei!
Ville startet med å lese Bibelen fra perm til perm. Det er i Guds ord du får den beste inførsel i kristendommen, ingen literatur over ingen ved siden av som kan måle seg med akkurat dette. Har selv gjort dette lest hele skriften fra perm til perm. Det gir deg en innsikt som er er helt uverderlig angåede dette om kunnskapen om kristendommen og røttene til denne troen og hvordan det hele utviklet seg fra skapelsen til Jesus himmelfart og tiden etterpå. Det betinger et åpent hjerte og bønn til Gud om at han må veilde deg gjennom dette. Kristen rikradio P7 har egne programmer du kan kjøpe eller lytte til dag for dag som heter "veien gjennom Bibelen" som gir en dyptgående kunnskap om hele skriften. Jeg har lastet ned hele denne serien som er enormt stor, og bruker hele år på å gå igjennom denne "lydbibibelen" med sine mange kommentarer.
Uansett er det en fordel å bare lese ordet fra perm til perm, selv om det kan virke uoverkommelig å lese alle de 66 bøkene. Jo mer jeg leste jo mer grunnet jeg på ordet, og til slutt ble det en nødvendighet å ha Bibelen i ren skrift eller som undervisning gjennom "veien gjennom Bibelen" hver eneste dag.
Magnus84
#2. Postet 26.06.2020 av Magnus84
For å nevne to viktige ting: Les Bibelen, start gjerne med Det nye testamentet. Det andre: Kjenner du noen kristne i ditt område / omgangskrets? Det kan være både til hjelp og inspirasjon å prate med en kristen venn, ev. pastor, om dette. Håper du kommer deg videre i din søken etter Gud. Vil også si at Gud er den som først og fremst søker deg!! :)
Anonym
#3. Postet 27.06.2020 av Anonym
Takk for tips begge to fikk tak i en studentbibel i dag
Anonym
#4. Postet 27.06.2020 av Anonym
Et godt tips er kanskje å gå et år Bibelkskole i tillegg, der man går dypere inn i Bibelen samtidig som at du lærer mesteparten av det nye og gamle testamentet. Enten en reptisjon eller ny læring i lag med mange flere ;)
Anonym
#5. Postet 28.06.2020 av Anonym
Kristen tv har mange gode programmer også. https://visjonnorge.com/nor/ eller https://kanal10.no/index.php/se-tv-2/
Så kan du og ta nettstudier noen gratis andre betaler du for.
https://www.norskbibelinstitutt.no/bibelkurs/
Anonym
#6. Postet 28.06.2020 av Anonym
Hei har i det siste følt et slags kall mot Gud og er litt rådvill om hvor jeg skal finne mere info er komfimert borgerlig og har ikke hatt noe tilknytning til kirken i oppveksten
hvor i voksen alder burde jeg begynne å finne mere info
tips mottas med takk
Jeg anbefaler deg et år på Bibelskole. Det finnes flere å velge mellom. Gå inn på https://www.bibelskolene.no og sjekk ut hvem som kunne passe for deg.

Hvis jeg skal komme med noen anbefalinger:

Bibelskolen OKS, Lillestrøm eller Ansgar Bibelskole, Kristiansand.
Anonym
#7. Postet 28.06.2020 av Anonym
Hei har i det siste følt et slags kall mot Gud og er litt rådvill om hvor jeg skal finne mere info er komfimert borgerlig og har ikke hatt noe tilknytning til kirken i oppveksten
hvor i voksen alder burde jeg begynne å finne mere info
tips mottas med takk
Dette var hyggelig lesing, velkommen som medborger av et anderledes rike(Guds himmelrike).
Ser at det er flere som har kommet med gode råd, og det er fint.

Alle som tar imot Jesus har et unikt kall, og Den Hellige Ånd har en helt unik vei for deg.
Jeg vil også råde deg til å lese i bibelen, da er det det nye testamentet som gjelder. Da er det fint med en bibel som har merket alt som jesus sa med rødt. Det gamle testamentet kan du lese etterhvert.

Når det gjelder rådvillheten, så er det fint å be(snakke med Gud). Be om å få klarhet i det som er uklart, be om at Han alltid viser deg sannheten. Det viktigste er å ha tett relasjon til Gud, relasjon til andre kristne er også viktig.

Anbefaler deg å ha kontakt med kristne som hører Guds stemme. Her er det viktig å henvende seg til Gud og be om å komme i kontakt med de rette folkene, som Jesus ønsker å sende i din vei. Kan anbefale Brølende Lam(Hokksund) som er et utrustningssenter for kristne for å komme inn i kallet. Dette er kristne som har en profetisk utrustning, de har gått gjennom god trening. Og kan med sin gave høre fra himmelen og gi deg oppmuntring som du vil trenge. Du vil nok høre kristne som advarer mot alt åndelig, fordi de ikke selv hører fra Gud. Så husk at det er krig mellom lyset og mørket, velg da lyset.
Anonym
#8. Postet 28.06.2020 av Anonym
Begynn i Markusevangeliet!Mye bra der. Bibelappen er bra og. Kan få tema en vil lese og bibeleseplan.

Podcasting sennep.net. Vet ikke hvor andre plasser den ligger enn Spotify. Mulig og på Itunes
Anonym
#9. Postet 28.06.2020 av Anonym
Hvor ser en du Veien gjennom Bibelen Boas?
Andor
#10. Postet 28.06.2020 av Andor
Hei har i det siste følt et slags kall mot Gud og er litt rådvill om hvor jeg skal finne mere info er komfimert borgerlig og har ikke hatt noe tilknytning til kirken i oppveksten
hvor i voksen alder burde jeg begynne å finne mere info
tips mottas med takk
Som andre her sier les Bibelen.Men det er viktig og finne en menighet som er rett.Her har du en du kan følge på nett og tv om du har parabol.Lykke til.Mvh Andor.

https://www.jsm.org/
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16