Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Anonym
Opprettet 16.06.2020 av Anonym.
Når man velger å bli gratismedlem mister man resten av måneden man har betalt for
Se tittel for beskrivelse.

La oss si at jeg har betalt for medlemsskap som skal fornyes 01.07.2020, og jeg den 16.06.2020 velger å avbryte fornyelsen ved å bli gratismedlem. Da mister man resten av måneden som man faktisk har betalt for. På alle andre tilsvarene sider jeg har vært på - ja faktisk alle sider der man har månedsabonnement med automatisk fornyelse - så kan man benytte tjenesten ut perioden man har betalt for.

Men ikke her. Da mister man med en gang tilgang til å lese meldinger - selv om man egentlig har betalt for ut månedsperioden.

Svindel eller dårlig løsning?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 16.06.2020 av Anonym
Se tittel for beskrivelse.

La oss si at jeg har betalt for medlemsskap som skal fornyes 01.07.2020, og jeg den 16.06.2020 velger å avbryte fornyelsen ved å bli gratismedlem. Da mister man resten av måneden som man faktisk har betalt for. På alle andre tilsvarene sider jeg har vært på - ja faktisk alle sider der man har månedsabonnement med automatisk fornyelse - så kan man benytte tjenesten ut perioden man har betalt for.

Men ikke her. Da mister man med en gang tilgang til å lese meldinger - selv om man egentlig har betalt for ut månedsperioden.

Svindel eller dårlig løsning?
Ser at trådstarter ikke er her lenger, men jeg forstår problemstillingen. Dette burde KD gjøre noe med. Kanskje de vil når de oppdaterer siden slik de har sagt at de skulle gjøre i løpet av 2020?
Tangen
#2. Postet 17.06.2020 av Tangen
Er`e så vanskelig`a?? Du betaler, og hvis du ikke vil være betalende medlem så lenge av gangen sjekker du nettbanken din når betalingen løp. Da vet du at den blir fornya på nøyaktig samme dato neste måned. Altså avslutter du medlemskapet eller blir gratismedlem dagen før om du ikke vil fortsette. Verre er det ikke. Da har du fått utnytta hele måneden.

Medlemskapet her koster ikke skjorta selv om det heller ikke skal sies at det lukter svidd av tjenesten men mer som en pengemaskin for eierne. Men å henge seg opp i noe som dette tyder på store fritidsproblemer spør du meg...
Anonym
#3. Postet 18.06.2020 av Anonym
Ja,det er dårlig løsning! Enig at man bør kunne få avbryte fornyingen når som helst i løpet av måneden og likvel kunne benytte deg av HELE måneden som man har betalt for.Dette er ikke fritidsproblemer men her kan man føle seg litt lurt, når alle andre daitingsider har en bedre løsning. Kristendait er litt "lavbudsjett side"...chatten er ikke den beste den heller...men man får vel det man betaler for. Nå er ikke abonemanget så dyrt her så da ser ivertfall jeg litt mellom fingrene.
Anonym
#4. Postet 18.06.2020 av Anonym
Noko som heter man får det man betaler for... 79kr er mindre enn ein grandiosa/bigone koster
sjølv om det er fryktelig kjedelig å ikkje få for heile måneden så er ikkje det alt for gale eller. Ikkje akkurat svindel men eg må seie meg enig i at dette er en dårlig løysing for alle Social Garden AS sine sider.
men satser på at dette blir etterkvart løyst.
Anonym
#5. Postet 18.06.2020 av Anonym
Noko som heter man får det man betaler for...
Nå er vel trådstarters problem at vedkommende ikke fikk det vedkommende betalte for...
Tangen
#6. Postet 18.06.2020 av Tangen
Noko som heter man får det man betaler for... 79kr er mindre enn ein grandiosa/bigone koster
sjølv om det er fryktelig kjedelig å ikkje få for heile måneden så er ikkje det alt for gale eller. Ikkje akkurat svindel men eg må seie meg enig i at dette er en dårlig løysing for alle Social Garden AS sine sider.
men satser på at dette blir etterkvart løyst.
79 kroner?? Det er jo møe! Sjøl betaler jeg 49 kr. i månedsabonnement når jeg er medlem, jeg hopper av og på sånn ca. annahver måned. Det rare med KD er at abonnementet aldri øker når man første har registrert seg selv om man i perioder har avslutta medlemskapet fullt og helt. Spør Ester hva hun betaler. Jeg tipper ei - 1 krone/mnd., for det var prisen helt i begynnelsen om jeg husker riktig. Så det er ikke så rart hun "ser gjennom fingrene" med prisen. Hun kan være medlem her til hun er 80 år og betale kr. 480 i fortsettelsen, enda mindre inflasjonsjustert, hehe...
Anonym
#7. Postet 18.06.2020 av Anonym
Nå er vel trådstarters problem at vedkommende ikke fikk det vedkommende betalte for...
Trådstarter er ikke her lenger og kan derfor ikke lese disse kommentarene, men jeg synes KD fungerer akkurat like bra/dårlig som andre datingsider. Selv betaler jeg 49 kr/mnd. Velger man å betale med mobiltelefon er prisen 99 kr. Fortsatt billig. Møteplassen, Match, Sukker er datingsider hvor man må betale flere hundre kroner i måneden for like lite/mye. Ikke er det så mange kristne der heller.

KD burde hatt en avbestillingsordning som var slik at man kunne bruke abonnementet frem til den datoen det skulle vært fornyet. Da burde man automatisk ha endret status til gratismedlem.