Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Saltogpepper
Opprettet 22.05.2020 av Saltogpepper, mann, 42 år, Troms.
Hvorfor sover de kristne når dyrets merke nå er i ferd med å bli innført?
En gjeng av elitiske politikere, ledere av sentralbanker, redaktører, kongelige osv osv drar som kjent jevnlig på møter med bilderberg-gruppen og andre lignende organisasjoner/tenketanker. Der knytter de nettverk til andre internasjonale aktører som systematisk jobber for en FN-dreven ideologi om globalisme/et nytt babel. Hvem som helst kan f.eks søke opp "én verden" på wikipedia og se hvilke kjente norske politikere og akademikere som er aktive i "world federalist movement"/én verden. Ingenting av dette er konspirasjonsteorier. Alle kan kjøpe bøkene til HG Wells, Carrol Quigley, David Rockefeller, lese deklassifiserte dokumenter forfattet av Henry Kissinger(f.eks), hva romaklubben konkluderte med osv osv. Mengden av informasjon som åpent er tilgjengelig om eugentikk, depopulering av jorden og disse sataniske ideologiene er mer eller mindre både offentlig informasjon, OG kjent kunnskap på høyere nivåer av akademia som omhandler geopolitikk.

Men uansett. Jeg måtte bare kontekstualisere ting litt før jeg kunne komme til spørsmålet(påstanden) i trådens tittel. Hele denne såkalte koronakrisen blir nå brukt av krefter finansiert av Bill Gates og likesinnede for å sikre at alle tar en vaksine og må "merkes" med en digital (usynlig) tatovering hvor man må verifisere sin egen ID for å kunne bruke tjenester/handle/selge. "Fakta"-sjekkere vil bruke en stråmann og si at noen sa det var en microchip, men merket/tatoveringen er teknisk sett ikke en microchip, det er en digital tatovering. Det er åpenbart bare semantikk. Nanoteknologi og de samme metodene som brukes for å genmodifisere grønnsaker(vaksinen altererer ens egen dna-kode) brukes i vaksinen som Bill Gates nå promoterer. http://pbble.com/Times-BillionaireClubInBidToCurbOverpopulation.pdf

Det er en tid og et sted for alt. Nå må vi alle brødre og søstre holde tungen rett i munnen og være HELT sikre på at vi har olje i lampene når brudgommen kommer. Måtte Gud velsigne konge, fedreland, norges folk og hjelpe oss alle i disse mørke tidene.

Svar på innlegg

Tangen
#1. Postet 23.05.2020 av Tangen
Er det i ferd med å bli innført? Å du verden, det har jeg gått glipp av! Men seriøst, har du lest Åpenbaringsboka? Der vil du se at samtidig med dyrets merke introduseres noe som kalles "dyrets bilde". Har du sett det ennå? Jeg har i alle fall ikke. Dessuten har verden fått en kjekkas som populært kalles "Antikrist" som leder av et rike da når det skjer. Altså dyrets merke og dyrets bilde som kommer på samme tid. Har du sett ham, den Lovløse ("Antikrist")? For Paulus sier jo i 2. Timoteusbrev at han først må komme til syne. Kan du i så fall si meg hvem han er og hvor han bor? Tusen takk for opplysningen(e) på forhånd. Hvis du kan stadfeste alt dette skal jeg sørge for å ha olje på lampene.
Saltogpepper
#2. Postet 23.05.2020 av Saltogpepper
Er det i ferd med å bli innført? Å du verden, det har jeg gått glipp av! Men seriøst, har du lest Åpenbaringsboka? Der vil du se at samtidig med dyrets merke introduseres noe som kalles "dyrets bilde". Har du sett det ennå? Jeg har i alle fall ikke. Dessuten har verden fått en kjekkas som populært kalles "Antikrist" som leder av et rike da når det skjer. Altså dyrets merke og dyrets bilde som kommer på samme tid. Har du sett ham, den Lovløse ("Antikrist")? For Paulus sier jo i 2. Timoteusbrev at han først må komme til syne. Kan du i så fall si meg hvem han er og hvor han bor? Tusen takk for opplysningen(e) på forhånd. Hvis du kan stadfeste alt dette skal jeg sørge for å ha olje på lampene.

For det første, les 1 joh 2:18. Også er det svært viktig å forstå at de Bibelske profetiene ikke i seg selv er spådommer om fremtiden. Vi vet ikke de spesifikke detaljene om hva dyrets bilde er. Forsåvidt heller ikke de spesifikke detaljene rundt dyrets merke. Vi vet kun med sikkerthet at det er et form for merke som må tas på hånden eller i pannen. Siden vi åpenbart ikke vet spesifikt hva dyrets bilde er, så ville jeg vært forsiktig med å automatisk anta at det ikke allerede er her. En siste versjon av antikrist vil manifistere seg, men dette er i sluttfasen av de siste årene av endetiden. Og denne entiteten vil mest sannsynlig emulere en invertert/pervertert (tilsynelatende)oppstandelse fra de døde etter den har fått sitt dødelige sår.

Jeg kan selvfølgelig ikke svare på banale spørsmål som hvem antikrist er og hvor han bor.. Folk må studere skriftene og passe på å være forberedt og forstå tidene vi nå lever i. Jeg er bare en bror som advarer og minner om at Jesu legeme på jorden må begynne å sette seg inn i hva som foregår akkurat nå. Også kan folk ta det som de vil.
Anonym
#3. Postet 24.05.2020 av Anonym
Ja, der har du helt rett Saltogpepper. Jeg har faktisk vurdert å starte en tråd om temaet,så da var det godt du gjorde det...Det finnes jo så mye informasjon når man først skal legge ut ett slikt tema. Tangen prøver bare å være sarkastisk og negativ om alt som deles her som er i tråd med Guds ord og bibelen. Men det er mange som ser det nå at dyrets merke blir nå innført sammen med den nye coronna vaksinen, som de krever nå alle å ta, dersom de skal få arbeide blant folk,gå på skole og være ute i offentligheten. Mange har dødt av denne vaksinen.(Ei dame som arbeidet på laboratorium,ofret seg og lot seg vaksinere med den nye coronna.vaksinen,og døde kort tid etterpå,Vaksinen er jo og blitt testet på barn i afrika,her døde det også veldig mange) NRK holder selfølgelig kjeft om det. Og mange kommer til å dø av den når den blir innført over hele verden,som medisinen mot"plandemien". Bill Gates forespeiler at så mange som 700 000 mennesker vil dø av den.Og det forklarer han med den store selfølgelighet at noen dør av vaksiner...selv stod han på talerstolen å sa at han ønsket å få ned folketallet på jorden med 5-10%, ved hjelp av vaksiner.

https://www.nowtheendbegins.com/bill-gates-admits-700000-people-could-die-from-covid-19-vaccine-vaccinations-id2020/

Så var det dyrets merke da,for min del så er det soleklart at id2020 er dyrets merke,når du ikke kan selge eller kjøpe uten det.Og viss du graver videre,så finner du også anna snadder, som bekrefter det enda sterkere.
Her følger noen linker, så får du lese selv og bedømme.

https://savedmag.com/bill-gates-quantum-dot-digital-tattoo-implant-to-track-covid-19-vaccine-compliance/?fbclid=IwAR2RqXqe1TsYBR4gmWh3C9RF2DowvcmXJ_hfMtdSU1KhEMEnGDEr7mdiRWM
Anonym
#4. Postet 24.05.2020 av Anonym
https://stillnessinthestorm.com/2020/05/must-read-an-enzyme-called-luciferase-is-what-makes-bill-gates-implantable-vaccine-work-vaccine-id/

https://stateofglobe.no/2020/05/20/enzymet-luciferase-gjor-bill-gates-nye-vaksinesystem-mulig/?fbclid=IwAR3zqcoN20tHt8iHAbfeqzIXpBHcYW2ZBYFipF0H1Q6GhlzE3zKSYiCqWUE

https://biohackinfo.com/news-bill-gates-id2020-vaccine-implant-covid-19-digital-certificates/?fbclid=IwAR2GFtFc0IdNjOiRRK7Zi12uOthI7mP8Ne_6DlORqnYY6BJUfUNd8manXEU

https://m.washingtontimes.com/news/2020/may/12/hr-6666-a-devil-of-a-covid-19-government-surveilla/?fbclid=IwAR1-WnrD_1geMs0qJ9vosxWiIRPwppG97oR0YqCbn6NjcuSTjs75cytoJpU

http://news.mit.edu/2019/storing-vaccine-history-skin-1218

https://www.nowtheendbegins.com/microsoft-patent-buying-selling-cryptocurrency-human-body-device-id2020-mark-of-the-beast-666/

https://www.nowtheendbegins.com/prepare-yourself-for-id2020-covid-19-immunity-passport-combining-digital-identity-with-vaccinations-blockchain-nanotechnology-mark-of-the-beast-666/
Tangen
#5. Postet 24.05.2020 av Tangen
Tangen prøver bare å være sarkastisk og negativ om alt som deles her som er i tråd med Guds ord og bibelen. Men det er mange som ser det nå at dyrets merke blir nå innført sammen med den nye coronna vaksinen, som de krever nå alle å ta, dersom de skal få arbeide blant folk,gå på skole og være ute i offentligheten.
Tangen prøver bare å være realistisk og imøtegå alle utlegniner som ekstreme konspirasjonsteoretikere som deg kommer med. Du snakker om Bibelen, men jeg kan aldri huske å ha sett deg legge ut noe som helst fra den, kun lenker til diverse konspirasjonssider osv.

Tenk om dere kunne forstå at A kommer før B! Og at B kommer før C. Med det mener jeg at Bibelen forteller oss at det finnes en tidslinje, og at profeti B ikke kan komme før profeti A er oppfylt. Nettopp som jeg prøvde å forklare til Saltogpepper, at en forutsetning for at dyrets merke kommer er faktisk at den Lovløse ("Antikrist") har kommet til syne, og det vil skje samtidig med tilbedelsen av dyrets bilde. Uten disse to hendelsene vil det heller ikke finnes noe dyrets merke. Det burde være ekstremt enkelt å forstå. Jeg tror faktisk de fleste kristne vil forstå noe så enkelt, altså at hendelse C (dyrets merke) ikke kan skje før hendelse B (dyrets bilde) og hendelse A (Antikrist) har skjedd.

Koronavaksine som dyrets merke? Haha, jeg ler meg skakk! Skal bli artig å se hva du kommer med når koronaspøkelset har lagt seg og noe nytt kommer
Anonym
#6. Postet 24.05.2020 av Anonym
Tenk om dere kunne forstå at A kommer før B! Og at B kommer før C. Med det mener jeg at Bibelen forteller oss at det finnes en tidslinje, og at profeti B ikke kan komme før profeti A er oppfylt. Nettopp som jeg prøvde å forklare til Saltogpepper, at en forutsetning for at dyrets merke kommer er faktisk at den Lovløse ("Antikrist") har kommet til syne, og det vil skje samtidig med tilbedelsen av dyrets bilde. Uten disse to hendelsene vil det heller ikke finnes noe dyrets merke. Det burde være ekstremt enkelt å forstå. Jeg tror faktisk de fleste kristne vil forstå noe så enkelt, altså at hendelse C (dyrets merke) ikke kan skje før hendelse B (dyrets bilde) og hendelse A (Antikrist) har skjedd.
Koronavaksine som dyrets merke? Haha, jeg ler meg skakk! Skal bli artig å se hva du kommer med når koronaspøkelset har lagt seg og noe nytt kommer
Det som jeg legger merke til er at alt er konspirasjonteori,alt som ikke samsvarer med sin egen teori, er at latter vistnok er ett argument? Er det ditt argumnt?Eller er det bare en hersketaktikk? Du har en teori på det, og den kan du få tro på.Du sitter ikke på fakta.Vi snakker om tro her... Men jeg ler meg ikke skakk for det du mener/tror noe annet. Det kalles å ha respekt for at noen mener/tror noe annet. Så vet du hvordan du skal reagere neste gang det skjer...Dyrets merke ser vi nå,men det er ikke satt ut i live helt enda.Selve dyrets system rulles ut i desse dager. Du har ikke trykket deg inn på linkene jeg har delt,ellers hadde du forstått hvordan dyrets merke blir representert. Og da blir coronna oppi dette mindre morsomt. Du ser ut for å være overbevist om at ting må skje i en spesiell rekkefølge...Først antikrist, så dyrets bilde og tilslutt dyrets merke...Alle desse tre vil tre frem om kort tid.Men ingen kan være 100% sikker på hva som kommer først og sist. Men vi ser ivertfall hva dyrets merke er. Vi ser stykkevis og delt. Jeg har også enn formening om hvem antikrist er.Og det har sikkert du også. Vi som er troende vil bli hentet,rykket opp,for å være hos herren før han trer frem.Og viser seg for den han er. hvorfor jeg tror det? Jo for det står svart på hvit i bibelen.Det er eneste bruden nå som gjør at han ikke har trått frem. Og vekkelsen må komme før bruden hentes.De som planla coronna har og planlagt matmangel og opptøyer i hele 2021. Så med trengsler så kommer også vekkelsen tror jeg. Den store oppvåkningen kommer nå.Tiden for vise hva dyrets bilde er,det er godt mulig at menigheten ikke får se det fra jorden...så vi lever i en spennende tid! Så lev nært til Herren, og forbered deg, for i ett nu så blir bruden hentet,og alle skal se det. Dem som blir igjen,vil møte en fryktelig tid. Så det gjelder nå å velge,hvem du vil følge,nå mens bruden fremdeles er på jorden.Verdens Herre, eller Jesus. Så også du kan bli rykket oppt til himmelsen for å møte brudgommen og 7 års bryllup, mens helvete på jord foregår. Det viktigeste her er at vi ser tegnene og advarslene i bibelen og som Jesus har lagt ut om.Det står og at den som tilhører han skal høre og forstå. Men den som ikke tilhører han,skal ikke høre eller forstå....Så vil tiden vise hva som kommer først og sist. Og siden vi er på en kristen side,så ser jeg ingen grunn til å slå folk i hode med bibelvers, i en hvær uttalelse og diskusjon. Man kan spørre om man vil ha noe konkret. Og tilslutt:En konspirasjonsteori har ikke patent.Chipen til Gates har patent nummer 060606
Anonym
#7. Postet 24.05.2020 av Anonym
Jeg tror Åpenbaringen er en mektig og oppmuntrende bok.
Så vidt jeg ser har alle levende kristne forsamlinger vært opptatt av endetiden (helt fra apostlenes tid). Uten at de av den grunn har vært særlig konspiratorisk anlagt. Av vanskelige bøker å forstå, er nok Åpenbaringen en tungvekter. Da den omtaler dyr, dragen, sjøgen, Babylon og antikrist.
Ettersom teknologien er på plass, og EU blir mer og mer autoritært ( kommunistisk), er det sikkert ikke dumt å være sikker på at lampen er tent. Hvor kronologisk Åpenbaringen er, vet jeg ikke.
Men når dyrets bilde står i samme setting som merket, er det ikke utenkelig at de introduseres ca. samtidig.
Legg merke til at i de eldre oversettelsene og KJV, står det at merket skal være "i" hånden eller "i" pannen. Ikke "på" som mange moderne oversettelser sier.
Til sist kan det være sunt å huske på at endetidsmenigheten ofte refereres til som Laodikea menigheten. La oss passe på så ikke vi er av de lunkne Gud vil spy ut av sin munn.

Mvh
Anonym
#8. Postet 25.05.2020 av Anonym
Chipen til Gates har patent nummer 060606
De eldre pergamentene som er funnet har bokstavene (tallet) 616. De nyere har bokstavene (tallet) 666.

A newly discovered fragment of the oldest surviving copy of the New Testament indicates that, as far as the Antichrist goes, theologians, scholars, heavy metal groups, and television evangelists have got the wrong number. Instead of 666, it's actually the far less ominous 616.

The new fragment from the Book of Revelation, written in ancient Greek and dating from the late third century, is part of a hoard of previously unintelligible manuscripts discovered in historic dumps outside Oxyrhynchus in Egypt. Now a team of expert classicists, using new photographic techniques, are finally deciphering the original writing.
Kilde:
https://www.independent.co.uk/news/uk/this-britain/revelation-666-is-not-the-number-of-the-beast-its-a-devilish-616-5349692.htmlx

Da gjenstår det innlysende spørsmålet, hva står det faktisk i Åpenbaringen?

Og det gjør at der blir gitt alle, små og store, rike og fattige, frie og træler, et merke i deres høire hånd eller på deres panne,
og at ingen kan kjøpe eller selge uten den som har merket, dyrets navn eller tallet for dets navn.

Johannes Åpbenbaring 13:16-17

Da er neste spørsmål, hvis du VET at det er dette patentet som det siktes til, så må du også vite at Johannes tok feil. Da falsifiserer du hele bibelen, hele skriften. Sikker på at du vil gjøre det?

Men hin dag og time vet ingen, ikke engang himmelens engler, men alene min Fader.
Matteus 24:36
Saltogpepper
#9. Postet 26.05.2020 av Saltogpepper
Det har gått litt i ett på min kant de siste to dagene så jeg har ikke fått sjekket innom denne tråden.

Men jeg vil gjerne adressere et par ting. For det første, som en gestalt så har Ester rett i det meste hun sier. Et par av de spesifikke detaljene kan nok ikke verifieres direkte, men oss kristne burde ikke gjøre sport av å plukke fliser ut fra andres øyne heller. Vi VET at spottere/"scoffers" vil komme i den siste tiden og gjøre alt de kan for å ta motet fra de troende. Er dette den siste tiden? Ingen vet med sikkerhet. Men vi vet at vi nå lever i et teknologisk paradigmeskifte hvor FN/globalistiske krefter sier åpenlyst at de vil kvitte seg med kontanter og finne "globale løsninger for globale problemer". Ingenting av dette er konspiratoriske teorier. Dette er den verden vi lever i nå.

Jeg synes Øst har en svært edruelig og konstruktiv tilnærming til alt dette. Ingen vet med sikkerhet rekkefølgen og detaljene rundt Åpenbaringen. Så det er sikkert smart å holde seg våken med olje i kannene mens vi venter uansett.

Til Andreas8. Nå skal ikke jeg late som om jeg er en ekspert på hvordan man verifiserer eldre/antikke skrifter. Men jeg vet i det minste at det ikke finnes automatikk i at eldre dokumenter er mer kredible KUN fordi de er gamle. I beste fall er 616 vs 666 en ting som kan stilles spørsmål ved. De fleste scholars vil nok si at det mest sannsynlig er riktig at tallet er 666. Men vi kan evt diskutere dette dypere i en annen tråd. Det finnes uansett ingen grunn til å angripe noen på bakgrunn av ting vi ikke vet med 100% sikkerhet.

Ønsker alle Guds fred i Jesu Kristi navn
Anonym
#10. Postet 26.05.2020 av Anonym
Til Andreas8. Nå skal ikke jeg late som om jeg er en ekspert på hvordan man verifiserer eldre/antikke skrifter. Men jeg vet i det minste at det ikke finnes automatikk i at eldre dokumenter er mer kredible KUN fordi de er gamle. I beste fall er 616 vs 666 en ting som kan stilles spørsmål ved. De fleste scholars vil nok si at det mest sannsynlig er riktig at tallet er 666. Men vi kan evt diskutere dette dypere i en annen tråd. Det finnes uansett ingen grunn til å angripe noen på bakgrunn av ting vi ikke vet med 100% sikkerhet.
Ønsker alle Guds fred i Jesu Kristi navn
Nei, du har helt rett i at eldre ikke betyr rett. Det kan like godt være at den eldre teksten er en skrivefeil, som at den yngre er blitt avledet av en skrivefeil en gang i tiden.

Men her er et stort problem: mange tolker det som at, "hvis der er et tall (enten 666 eller om så er, 616) på et eller annet så er det det som er den ondes verktøy".
Det er ikke det det står. Det står at dyrets navn er et tall, og dette tallet brukes i stedet for dyrets navn.

og at ingen kan kjøpe eller selge uten den som har merket, dyrets navn eller tallet for dets navn.
Johannes Åpenbaring 13:17

Det vil si at hvis det er et eller annet som tilfeldigvis inneholder tallet 666 så er det ikke det det er. Tallet er dyrets navn. Hvis dyrets navn ikke kan tallføres, så er det ikke det med tallet 666 som er... "endetidens verktøy".

Jeg vil ikke si "ubibelsk", for det fremstiller det som, "du er ikke kristen nok", men... en misforståelse, kan jeg kalle det. Det å mene at hva som helst som har tallet 666, helt tilfeldig, er noe som er av djevelen. For all del, det utelukker ikke at det er det, men Johannes advarer mot er ikke en eller annen tilfeldig sak med tallet 666 assosiert med det. Men mot noe bestemt som har det tallet i stedet for dyrets navn og navnet skal i denne anledning kunne omgjøres til det samme tallet.
Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16