Bamse22 sier: Treffes i Oslo på dagen i morra? Jeg spanderer :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 01.05.2020 av Anonym.
Bli med på forumet
Jeg selv er ganske ny her og ønsker gjerne at enda flere ønsker å delta inn i forumet her.

Det er jo på denne måten vi også blir bedre kjent på ved å diskutere alles våre meninger, istedet for at man møter hverandre uten å vite noe. Jeg forstår at det er mange som ikke ønsker å delta eller diskutere sine meninger her, men som jeg selv sier, de som ikke våger å ta skrittet vet ikke hva de selv kan gå glipp av. Og dette er jo kun egne meninger og vi alle kan alltid ta feil. Vi er jo brødre og søstre og burde alltid støtte hverandre selv om vi kan være uenig i forskjellige ting.

Synes selv det er veldig få som diskuterer eller snakker om saker her, det er jo de samme som oftest. Og ønsker et større spekter med så mange som mulig, da kan det bli mer morro og sammenknytning.

Som jeg sier, man lever kun 1 gang, utnytt din tid nå som du lever her


Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 03.05.2020 av Anonym


Synes selv det er veldig få som diskuterer eller snakker om saker her, det er jo de samme som oftest. Og ønsker et større spekter med så mange som mulig, da kan det bli mer morro og sammenknytning.

Som jeg sier, man lever kun 1 gang, utnytt din tid nå som du lever her


Nå har jeg i LANG TID tatt opp svært mange saker her på KD og diskuterer KUN ut fra Bibelen, men det er visst SVÆRT UPOPULÆRT her på KD!

Så dersom man vil lære sin Bibel å kjenne, debattere og prøve å forstå Guds ord rett...så er i alle fall ikke forumet på KD plassen å skrive på! Da blir man til slutt skviset ut ved at datamaskinen blir hacket og KOLLAPSER FULLSTENDIG hvis man prøver å skrive på KD, får varsler fra datamaskinens sikkerhetsprogrammer om fremmedlegemer som har inntatt maskinen for å spore deg opp og må fjernes øyeblikkelig...og det skjer BARE når en er inne på KD og vil prøve å skrive på forum...ikke et ukjent problem andre steder, skal man tro det man leser på internett!

Den karismatiske læreforkynnelse ser visst ut til å ha sporet helt av...frelst kan de nok være, men de har i alle fall gått seg HELT VILL i lærespørsmål, medlemmene hører mer på sine ledere og bryr seg lite eller ingen ting med å sjekke ut hva som står i Bibelen og i hvilken kontekst det står, men heller lage "åndelig" suppe og røre av det som står skrevet og kaller det "oppbyggelig uttleggelse av Guds ord"...så de ser ut til å akseptere at det ikke er ytringsfrihet, man skal gjøre som lederne sier, har de andre meninger så vil de nok blitt skviset ganske fort ut av menigheten!

Nå måtte jeg "lure meg til" på nattestid for å kunne klare å få skrevet på forum igjen...før "vaktbikkjene" våkner....går vel ikke mange timene nå så får jeg ikke skrevet igjen...ytringsfrihet er ikke ønskelig hos de karismatiske hvor medlemmene er "ledernes sjeleie", som en kar skrev til meg. Jeg kan ikke annet enn å være fullstendig enig med ham! Jeg håper medlemmene i slike menigheter snart VÅKNER OPP og får bli satt fri så de VIRKELIG får se hva som står i Bibelen og ikke lenger være treller under en totalt feil-forstått lære og deres karismatiske ledere som VILLEDER sine medlemmer med FEIL FORKYNNING i lærespørsmål! Da bør man heller komme seg ut av slike menigheter, det er heller ikke noe krav ut fra Guds ord om at man i det hele tatt trenger å tilhøre en menighet innenfor fire lukkede vegger! Det forkynnes så mye feil i mange menigheter i dag, at man knapt finner en eneste menighet hvor den frie nåden ene og alene forkynnes. Helt ukritisk tror man at alt som er skrevet i Bibelen er skrevet til oss troende hedninger i nådens tid. Det ser visst ikke ut som om de kan lese, eller bryr seg om å lese...bare høre på sine "idoler"og "åndshøvdinger", som visst nok er fullt på høyde med apostlene i Bibelen, ja, visst nok langt over, mener mange! Trøste meg! VÅKN OPP! Hilsen pensjon.
Anonym
#2. Postet 04.05.2020 av Anonym
Det var nok ikke deg han mente her Pensjon eller siktet til, for du skriver jo flittigt her...men andre...men du hadde jo noe å mene om det også...alt handler vel ikke om deg og din vranglære vel.Han etterlyser jo litt andre meninger og folk.
Anonym
#3. Postet 04.05.2020 av Anonym
Det var nok ikke deg han mente her Pensjon eller siktet til, for du skriver jo flittigt her...men andre...men du hadde jo noe å mene om det også...alt handler vel ikke om deg og din vranglære vel.Han etterlyser jo litt andre meninger og folk.
Jeg har helt siden jeg begynte å skriver her på forum oppfordret flere til å delta! Gjentatte ganger! Og gjerne få nye tråder og synspunkter i stedet for de som går på forum i det uendelige med konspirasjonsteorier som ikke har noe med Guds ord å gjøre, og med selfi-kristendom og drømmerier som burde stått bare i profilbeskrivelsen, og som ikke bryr seg med å sette bibelvers i sin rette kontekst....og som i det store og hele ikke bryr seg særlig med å undervise i hva Bibelen sier.

Vranglære tror jeg ikke du er i stand til å definere hva er en gang... ut fra Guds ord.

Jeg trodde forresten du savnet meg da jeg ble "Anonym" her, du skrev jeg var "helt syk" da jeg ble det, så jeg trodde virkelig du savnet meg "helt sykt"!

Forøvrig kan HVEM SOM HELST NÅR SOM HELST skrive på forum her...ingen har noen gang blitt hindret i det, hvis ikke det er flere som har fått hacket sin maskin her da...jeg har aldri hørt får som jakter på ulver, slike får burde jo norske bønder da i tilfelle fått vite om og fått statsstøtte til å bytte ut hele sin gamle besetning!

Ellers underlig at du flere ganger har bedyret at du ikke skal lese mine kommentarer mer, men ser ikke annet enn at du fortsatt leser dem og kommenterer...er ikke det litt underlig? Selv leser jeg ikke dine tråder mer enn en eneste gang, da mener jeg å ha sett nok. Jeg bestemmer jo selv hva jeg vl lese, slik er det vel for alle her på KD.
Anonym
#4. Postet 05.05.2020 av Anonym
Jeg har helt siden jeg begynte å skriver her på forum oppfordret flere til å delta! Gjentatte ganger! Og gjerne få nye tråder og synspunkter i stedet for de som går på forum i det uendelige med konspirasjonsteorier som ikke har noe med Guds ord å gjøre, og med selfi-kristendom og drømmerier som burde stått bare i profilbeskrivelsen, og som ikke bryr seg med å sette bibelvers i sin rette kontekst....og som i det store og hele ikke bryr seg særlig med å undervise i hva Bibelen sier.

Vranglære tror jeg ikke du er i stand til å definere hva er en gang... ut fra Guds ord.

Jeg trodde forresten du savnet meg da jeg ble "Anonym" her, du skrev jeg var "helt syk" da jeg ble det, så jeg trodde virkelig du savnet meg "helt sykt"!

Forøvrig kan HVEM SOM HELST NÅR SOM HELST skrive på forum her...ingen har noen gang blitt hindret i det, hvis ikke det er flere som har fått hacket sin maskin her da...jeg har aldri hørt får som jakter på ulver, slike får burde jo norske bønder da i tilfelle fått vite om og fått statsstøtte til å bytte ut hele sin gamle besetning!

Ellers underlig at du flere ganger har bedyret at du ikke skal lese mine kommentarer mer, men ser ikke annet enn at du fortsatt leser dem og kommenterer...er ikke det litt underlig? Selv leser jeg ikke dine tråder mer enn en eneste gang, da mener jeg å ha sett nok. Jeg bestemmer jo selv hva jeg vl lese, slik er det vel for alle her på KD.
Grattis Pensjon, da har du ødelagt enda en tråd.

Hva er det du egentlig prøver å si? Annet enn å anbefale gracepano siden, som vi herved er advart mot.. Mange har prøvd å debattere med deg med rasjonelle argumenter. Mens du fortsetter bare med din håpløse tolkning av en håndfull skriftsteder. Må Herren selv beskytte Hans utvalgte fra dine bidrag her inne.
Anonym
#5. Postet 05.05.2020 av Anonym
Nå har jeg i LANG TID tatt opp svært mange saker her på KD og diskuterer KUN ut fra Bibelen, men det er visst SVÆRT UPOPULÆRT her på KD!

Jeg vet du har gjort det og har fulgt med på mye av hva du og flere andre skriver her inne. Ønsker bare at flere skal delta vet du .

Er enig med deg at man aldri skal følge andre ledere eller hvem det skulle være egentlig så lenge de ikke følger Guds ord. Bibelen er sannheten og den sitter med ordene vi skal følge, og da er det alltid alfa omega å lese ut Bibelen først, deretter sjekke ut at alt av hva andre sier stemmer med dets ord.

Du må huske at jeg er vant med feile ord som skiller seg ut fra den, der de kan ha kuttet ut litt av det verset, og droppet det avsnittet, og puttet på noe ekstra så alt ser så flott ut i deres øyne. Det er min oppvekst, før jeg selv begynte å følge Bibelen 100%.

Men jeg er enig i at mer sannhet man snakker ut om eller lagrer på pc/laptop, jo større sjanse er det for at man blir angrepet, er vel en mening med at jeg har måtte kastet 2 laptoper på 2 år for første gang i mitt liv. Varer vanligvis evig slik jeg tar vare på de, hehe... Men det har jo med at vår motpart gjør alt for at slikt ikke skal komme ut for å fri flere mennesker fra synden de lever i.
Anonym
#6. Postet 15.05.2020 av Anonym
Grattis Pensjon, da har du ødelagt enda en tråd.

Hva er det du egentlig prøver å si? Annet enn å anbefale gracepano siden, som vi herved er advart mot.. Mange har prøvd å debattere med deg med rasjonelle argumenter. Mens du fortsetter bare med din håpløse tolkning av en håndfull skriftsteder. Må Herren selv beskytte Hans utvalgte mot dine bidrag her inne.

Hehe...Pensjon føler seg spesiell for jeg svarte på inlegget til trådstarter, selvsentrert som han er så tror han det handler om han. Bare vent til han går lei, da gjennoppstår han som "mr good guy" Kamelonen er jo ett passende navn til neste personlighet han logger inn som......Hacking hehe...den var god!
Magnus84
#7. Postet 19.05.2020 av Magnus84
Jeg selv er ganske ny her og ønsker gjerne at enda flere ønsker å delta inn i forumet her. (...)

Synes selv det er veldig få som diskuterer eller snakker om saker her, det er jo de samme som oftest. Og ønsker et større spekter med så mange som mulig, da kan det bli mer morro og sammenknytning. (...)
Hei, og velkommen. Jeg tror problemet er at slike debatter ofte blir uoversiktlige eller veldig snevre - og iblant usaklige. Det er rett og slett vanskelig å henge med på mange av de konspiratoriske teoriene det iblant skrives om, og det oppleves heller ikke som meningsfullt å bruke tid på å ta til motmæle eller forsøke å oppklare ting. Det er mange viktige saker vi kristne bør snakke om - og diskutere - men mange ivrige debattanter (også i andre forum) virker å være helt opphengt i sære og perifere temaer, og skulle noen finne på å skrive om et mer sentralt tema må man påregne at noen av disse kommer og skal krangle om bagateller.

Hehe, jeg er vel miljøskadd etter å ha vært på nettfora noen år. :)
Anonym
#8. Postet 20.05.2020 av Anonym
Hei, og velkommen. Jeg tror problemet er at slike debatter ofte blir uoversiktlige eller veldig snevre - og iblant usaklige. Det er rett og slett vanskelig å henge med på mange av de konspiratoriske teoriene det iblant skrives om, og det oppleves heller ikke som meningsfullt å bruke tid på å ta til motmæle eller forsøke å oppklare ting. Det er mange viktige saker vi kristne bør snakke om - og diskutere - men mange ivrige debattanter (også i andre forum) virker å være helt opphengt i sære og perifere temaer, og skulle noen finne på å skrive om et mer sentralt tema må man påregne at noen av disse kommer og skal krangle om bagateller.

Hehe, jeg er vel miljøskadd etter å ha vært på nettfora noen år. :)
Kan forstå den godt og har selv vært med i en god del av de igjennom årene (ikke her) siden jeg er en som har vært en ivrig debattant siden jeg var liten, hehe...

Skal ikke vri meg unna siden jeg selv er en som liker å snakke om konspiratoriske teorier og slikt, men nå som jeg er kristen og vet at Bibelen er det jeg skal følge først og fremst, som igjen har ført til at jeg har kastet fra meg veldig mye av hva jeg trodde på før som f.eks mayakalenderen, ufoer (kom liksom selv fra Pleiadene), mediumer, healing (utenfor Jesus Kristus), spiritisme, og alt det andre som kommer innenfor New Age/åndelige, så er det fortsatt litt igjen dessverre. Men det er mer med politikk og hvordan vår verden fungerer under gamle Erik, hehe...

Men har alltid selv vært en sannhetssøker og ønsker svar på alt, selv om vi får de fleste svarene under Bibelen selvsagt som vi skal følge, men som den også sier. Alt av de siste sannhetene skal komme frem på den siste tiden (om vi er på den siste tiden er vanskelig å vite da siden mange har regnet med det gjennom tiden så langt), men jeg blir likevel nysgjerrig på å lese/høre fra bøker som f.eks Adam og Eva og Enoch, og vil søke mer snart ;)
Magnus84
#9. Postet 21.05.2020 av Magnus84
Men har alltid selv vært en sannhetssøker og ønsker svar på alt, selv om vi får de fleste svarene under Bibelen selvsagt som vi skal følge, men som den også sier. Alt av de siste sannhetene skal komme frem på den siste tiden (om vi er på den siste tiden er vanskelig å vite da siden mange har regnet med det gjennom tiden så langt), men jeg blir likevel nysgjerrig på å lese/høre fra bøker som f.eks Adam og Eva og Enoch, og vil søke mer snart ;)
Herlig å høre at du har blitt frelst og har tatt avstand fra ditt tidligere liv. Som kristne er vi i en stadig prosess av helliggjøring. Hvilke skriftsteder tenker du på når du sier "Alt av de siste sannhetene skal komme frem på den siste tiden"? Hvilke bøker refererer du til på slutten? (Jeg har hørt om Enoks bok, men den er jo ikke blant de 66 i Bibelen).
Anonym
#10. Postet 23.05.2020 av Anonym
Kunne gjerne skrevet mer her inne. Føler alt bare går på diskusjoner hvor een er totalt uenig.

Savner chatten
Bamse22 sier: Treffes i Oslo på dagen i morra? Jeg spanderer :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16