Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 28.04.2020 av Anonym.
DEAL BREAKER
Kva er din absolutte dealbreaker? Det som får deg til å si nei eller til å snu på en evt. date?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 28.04.2020 av Anonym
For meg så er det at damen *ikkje* vil ha barn. (men hun må gjerne ha barn frå før :) )
Kanskje litt egoistisk men eg vil gjerne bli far/pappa så for meg er det pr dags dato en deal breaker. (og det er nok noko eg må jobbe med meg sjølv med )
Anonym
#2. Postet 29.04.2020 av Anonym
Ja,barn er bra....men tenk om du går glipp av drømmedama da,fordi hun ikke er helt sikker på det her med barn. Er det ikke det viktigeste å finne ei som du ikke kan leve foruten.Altså finne kjærligheten. For ønske om barn kan jo altid forandre seg. Men kjærligheten kan man skjelden fremprovosere eller endre.Enten er den der ellers så er den ikke der. Noe å tenke på det der...

Hos meg er det vel lite respekt for den jeg er eller tror på, i tilegg til at man liker å ta seg en øl eller vin. Det gir meg dårlige assosiasjoner, så da har jeg fått nok hehe...
Anonym
#3. Postet 29.05.2020 av Anonym
ja si det
Anonym
#4. Postet 30.05.2020 av Anonym
Kva er din absolutte dealbreaker? Det som får deg til å si nei eller til å snu på en evt. date?
Jeg vet ikke om jeg har noen "dealbreaker". Kan forstå det du sier om barn, men nå er jeg så gammel at for meg er det mer motsatt. Jeg kunne ikke tenkt med barn nå, men treffer gjerne ei med barn fra før. I mitt tilfelle kan jeg heller ikke bli pappa biologisk og har derfor opplevd at kvinner takker nei fordi de ønsker seg barn.

Om jeg skulle ha en dealbreaker, så er nok ikke det noe jeg ville funnet ut av på første date. Må ha ei som liker kos og fysisk kontakt. Da tenker jeg IKKE på sex, men sånn ellers.

Jeg tror jeg egentlig bare håper å finne ei som liker meg og som har lyst til å elske meg resten av livet.
Anonym
#5. Postet 30.05.2020 av Anonym
Ja,barn er bra....men tenk om du går glipp av drømmedama da,fordi hun ikke er helt sikker på det her med barn. Er det ikke det viktigeste å finne ei som du ikke kan leve foruten.Altså finne kjærligheten. For ønske om barn kan jo altid forandre seg. Men kjærligheten kan man skjelden fremprovosere eller endre.Enten er den der ellers så er den ikke der. Noe å tenke på det der...

Hos meg er det vel lite respekt for den jeg er eller tror på, i tilegg til at man liker å ta seg en øl eller vin. Det gir meg dårlige assosiasjoner, så da har jeg fått nok hehe...
For mange kristne er det en dealbreaker at daten ikke er det, men om alle kristne single i Norge skal finne seg kjæreste og ektefelle, så må noen faktisk våge å velge en/ei som ikke er det. Det er rett og slett ikke nok single av hvert kjønn til at kabalen går opp.

Jeg var gift med ei som ikke er troende. Har lyst på ei som deler min tro, men er åpen for at jeg ikke finner det. Da er det viktig at hun i hvertfall har kristne grunnverdier i livet og at hun respekterer meg og min tro. Alkohol har jeg ikke noe problem med, bare det ikke er fyll og fest hver helg. Vi kan nok alle ha noen kriterier som gjør at vi kanskje går glipp av drømmedama eller drømmemannen. Derfor tror jeg det kan være sunt å ha et åpent sinn i jakten på kjærligheten, uten at vi går på akkord med egne verdier.
Anonym
#6. Postet 30.05.2020 av Anonym
For mange kristne er det en dealbreaker at daten ikke er det, men om alle kristne single i Norge skal finne seg kjæreste og ektefelle, så må noen faktisk våge å velge en/ei som ikke er det. Det er rett og slett ikke nok single av hvert kjønn til at kabalen går opp.

Jeg var gift med ei som ikke er troende. Har lyst på ei som deler min tro, men er åpen for at jeg ikke finner det. Da er det viktig at hun i hvertfall har kristne grunnverdier i livet og at hun respekterer meg og min tro. Alkohol har jeg ikke noe problem med, bare det ikke er fyll og fest hver helg. Vi kan nok alle ha noen kriterier som gjør at vi kanskje går glipp av drømmedama eller drømmemannen. Derfor tror jeg det kan være sunt å ha et åpent sinn i jakten på kjærligheten, uten at vi går på akkord med egne verdier.
Jeg tenker at det blir litt for dumt å finne en partner der en ikke kan dele det som betyr mest for deg.
En annen ting er om det skulle komme inn noe i ekteskapet som kreves bønn og enhet for å stå imot, så vil den kampen være tapt med en ikke troende partner. Jeg prøver å se praktisk på det.

Har du i utgangspunktet et kall, (som alle har) så kan det toget gå om en velger å være ulydig og gifte seg med en ikke troende partner. Hvis en venter på en partner som ikke er kristen, så vent til partneren blir frelst. Som kan være et tegn fra Gud på å gå videre til en ektepakt.

Ellers så er jeg enig at vi skal ha et åpen sinn i valg av partner, men ikke greit å gå på akkord med Guds verdier.
Anonym
#7. Postet 31.05.2020 av Anonym
Jeg tenker at det blir litt for dumt å finne en partner der en ikke kan dele det som betyr mest for deg.
En annen ting er om det skulle komme inn noe i ekteskapet som kreves bønn og enhet for å stå imot, så vil den kampen være tapt med en ikke troende partner. Jeg prøver å se praktisk på det.

Har du i utgangspunktet et kall, (som alle har) så kan det toget gå om en velger å være ulydig og gifte seg med en ikke troende partner. Hvis en venter på en partner som ikke er kristen, så vent til partneren blir frelst. Som kan være et tegn fra Gud på å gå videre til en ektepakt.

Ellers så er jeg enig at vi skal ha et åpen sinn i valg av partner, men ikke greit å gå på akkord med Guds verdier.
Tanken her er god. Alle kristne ønsker seg en kristen kjæreste og ektefelle. Problemet er at om vi teller antall single kristne kvinner og menn i verden, så går ikke regnestykket opp. Så hvis man da ikke ønsker å være singel, må man velge en/ei som ikke er det. Skal vi begrense det til Norge, så er problemet det samme. Dersom alle single kristne i Norge skal finne seg en kristen ektefelle, må mange av dem finne denne i utlandet.

Men, vi kan jo først starte med å kikke på alle de vi har satt i "friendzone". Kanskje er en/ei av dem egentlig en god match som vi bare ikke har tenkt på. ;-)
Anonym
#8. Postet 31.05.2020 av Anonym
Kva er din absolutte dealbreaker? Det som får deg til å si nei eller til å snu på en evt. date?
Ingen følelser. Er der ingen kjemi, ingen gjensidighet... Da er der ingenting å bygge videre på.
Anonym
#9. Postet 14.01.2021 av Anonym
En gammel diskusjon, men jeg liker den.

Mine dealbreakers: konservative kristne, troen min er veldig enkel. Jenter som røyker, snuser eller drikker mye. Jenter som skravler i ett. Hun må være mer enn bare troen sin, orker ikke å leve i en kristenboble. Hun kan ikke være antisport på tv, jeg liker å se litt fotball og håndball i perioder. Jenter som søker handyman, alfamenn.

Jeg liker positive jenter, men gjør ingenting om hun trenger litt trøst og kos av og til. Gjerne litt turgåing. Hjemmekjær, men samtidig på farten av og til. Ei som tør å visa at hun er glad i meg. Opptatt av hva som skjer i samfunnet.
sofie777
#10. Postet 17.01.2021 av sofie777
Min absolutte dealbreaker er om min mann ikke er kristen. Jeg vil at han skal være hode i familien og jeg vil ikke dra i et åk med en som ikke drar samme vei som jeg. Jeg har sett på nært hold hvordan et forhold ble ødelagt når han ikke var kristen.

På dette nettstedet har jeg også et par andre dealbreakers: hvis han er for Trump og det han står for, så er det rett ut, samme hvis han ikke vil ta vaksinen når den kommer til ham på listen. Jeg vil ikke utsette meg for potensiell fare. Disse holdningene henger ofte sammen og også sammen med et bibelsyn som for meg er helt høl i hue.

Jeg ønsker IKKE diskusjon om dette. Det er mine meninger og sånn er det bare.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16