Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Ternak
Opprettet 12.02.2020 av Ternak, dame, 29 år, Oslo.
It's a costly thing to follow Jesus

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 12.02.2020 av Anonym
Takk, jeg har ikke hørt han før. Men dette var veldig bra.
Tusen takk for å dele dette budskapet.
Anonym
#2. Postet 12.02.2020 av Anonym
Videoen som Ternak her har en direkte link til, er forkynning av DrBrown.

Bruk søkeordene "DrBrown a false prophet" på internett, så kommer det opp en rekke linker om ham.

Paulus sier: "Han er det som GAV noen til apostler, noen til profeter....." Ef. 4, 11.

Paulus bruker her ordet "GAV", han sier ikke "gir"...det kan ikke, etter mitt syn, forståes på annen måte at det at Gud "GAV" noen til apostler, er en AVSLUTTET handling. På samme måte som vi ser Paulus bare døpte noen få sjeler i begynnelsen av apostelgjerningstiden, og det er også bare da vi hører om undere han gjorde.

De profeter Gud har gitt oss er de vi leser om i Bibelen, noen andre ser det ikke ut til at vi har bruk for. Bibelen er HELE Guds ord. Men at det skal komme falske profeter, sier Bibelen fra om, de var allerede på Jesu tid.

Jeg råder alle til å undersøke på nettet hva som sies om ulike forkynnere, også å legge merke til Ef. 4, 11. Det er ikke mine ord.
Anonym
#3. Postet 12.02.2020 av Anonym
Det er nok mange i dag som kaller seg apostler og profeter og som ikke er det. Men i apostlenes gjerninger fantes det apostler og profeter som ikke var av de 12. Så å utelukke helt at de kan finnes idag, ville jeg ikke ha gjort.??
Anonym
#4. Postet 13.02.2020 av Anonym
Og hvem var de andre apostlene som står nevnt i Bibelen...bortsett fra Mattias som ble valgt i stedet for Judas...og Paulus, "hedningenes apostel"?
Anonym
#5. Postet 13.02.2020 av Anonym
Og hvem var de andre apostlene som står nevnt i Bibelen...bortsett fra Mattias som ble valgt i stedet for Judas...og Paulus, "hedningenes apostel"?
Og hva er det ved dr. Browns forkynnelse du tar avstand fra?
Hans advarsel mot aksept av homofili, eller at det koster å være en kristen?
På nettet kan en forøvrig finne alt en vil.....
Anonym
#6. Postet 13.02.2020 av Anonym
Men i Bibelen finner man ikke alt man vil.
Anonym
#7. Postet 13.02.2020 av Anonym
Og hva er det ved dr. Browns forkynnelse du tar avstand fra?
Hans advarsel mot aksept av homofili, eller at det koster å være en kristen?
På nettet kan en forøvrig finne alt en vil.....
Det står ikke i min Bibel at homofili er verre enn andre synder, les Rom. 1, og Rom. 3, 21: "ALLE har syndet og står uten ære for Gud."

Jesus sa at det er verre for en rik mann å komme inn i Guds rike enn for en kamel å krype gjennom et nåløye...men så la ham til: "Men for Gud er ALT mulig."
La oss håpe dette gjelder for alle syndere.

Jesus kom jo nettopp for å frelse syndere, ikke rettferdige.
Anonym
#8. Postet 13.02.2020 av Anonym
Mike Brown har aldri kalt seg selv noe profet eller apostel, og jeg ser den siden/filmen du mest sannsynlig har funnet er et innlegg av Justin Peters. Vel, foruten at det Peters sier om Brown er helt på trynet, så kan jeg kanskje anbefale at du setter deg litt inn i Peters øvrige synspunkter. Han har blant annet sagt at "den største gaven Gud har gitt ham det er den Cerebral Perese-sykdommen som han ble født med". Han har også støttet religionsblandingen til James White med hensyn til muhammedanismen. +++ Hvis ikke det burde få "vranglærer-antennene" til å blinke så vet ikke jeg..

Så det er lurt å sjekke bakgrunnen til de forskjellige folka som snakker om "falske" profeter. De kan også være høyst falske.

Men helt enig at de fleste forkynnere(inkludert selvutnevnte apostler og profeter) i dag er fulle av vranglære(både det ene og det andre), og de fleste kan umulig ha blitt født på ny. Da hadde de hatt helt andre meninger og livstil ikke minst..
Men Brown virker som en solid mann. En av de ytterst ytterst få i dag som virker sunn.
Anonym
#9. Postet 13.02.2020 av Anonym
Justin Peters er sint på Mike Brown fordi han(Brown) tror at nådegaver til helbredelse, tungetale med mere fortsatt finnes i dag. Peters er cessasjonist, dvs. at han tror de tingene forsvant med apostlene i det første århundre...(en smule ubibelsk:) )

(Kanskje ikke ut uten grunn at han da sverger til at den alvorlige CP-sykdommen hans bli gitt ham av Gud som en gave ved fødselen...)
Anonym
#10. Postet 13.02.2020 av Anonym
Takk som deler forkynnelse som utfordrer oss troende! Fortsett med det :)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16