NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 01.12.2019 av Anonym.
Hvordan blir man en bibelsk Kristen ?
eGuds vilje og plan for hvert eneste menneske på jorden er at det
1) skal omvende seg
2) komme til tro og vokse i denne,
3) døpe seg i vann
4) døpe seg i den Hellige ånd.
Alt starter med Gud og det sentrale er troen.
Vi ser faktisk treenigheten i dette; Gud drar til omvendelse, vi tar imot jesus som vår frelser og vi mottar DHÅ med kraften.
I Evangeliene er dette forventet, i apostlenes gjerninger er dette praktisert og i epistlene (brevene i NT)er det forvaltet.

Hvorfor?

1 kor. 1. 4-8:
Jeg takker alltid min Gud for dere, for den Guds nåde som er gitt dere i Jesus Kristus. For i ham er dere rike på alt, på all tale og kunnskap, fordi Kristi vitnesbyrd er blitt grunnfestet i dere, slik at dere ikke mangler noen nådegace, mens dere venter på vår Herre Jesus Kristus åpenbarelse. Han skal også styrke dere inntill enden kommer, så dere må være ulastelige på vår Herre Jesus kristus dag.

Det kristne livet er ment å være et dynamisk, levende kristenliv der vi tjener Gud i åndens veiledning og kraft. Å "høre/kjenne/skjønne" hva ånden vil er noe vi lærer oss mens vi går på veien. Hva søker du, hva vil du?
Det er ikke meningen at vi selv skal bestemme hva, når og hvor. Gud kan ikke benytte seg av religiøse mennesker som praktiserer døde gjerninger. Vi må vokte oss så vi ikke blir en av dem som får høre at "jeg har aldri kjent dere.."
Det er helt umulig å leve et fullverdig kristenliv uten Den Hellige Ånd, helt umulig. Og, ja, jeg gjenntar, det bibelske beviset på at du har denne kraften på innsiden er tungetalen!
Men, mange tungetalende Kristne er passive. Passive kristne som klager på tidens mørke og stort sett bare venter på Jesus gjennkomst ("vi er frelst og da er vi i mål") er ulydige mot Guds befaling.
Gud forventer at vi bærer åndelig frukt!
Vi skal stå på guds ord 100%, vi skal være synlige, vi skal være lys og salt i en verden som blir stadig mørkere fordi det er profetert at den skal bli det. Ingen overraskelse i det.

Befalingen er den samme, Gud og kraften er den samme.

Hva vil du med ditt Kristne liv?
Det er ment å være en vandring, ofte en tøff vandring, men Jesus er med hele veien, til og med på dager da han virker for å være langt borte. Han er som luften du puster inn, så nær er han hele tiden.
Bak ethvert mørke du støter på finnes det et sterkt lys. Gud kan snu alt til seier på sekunder, før du får sagt omstendigheter....))

"Den som holder ut til enden skal bli frelst"....

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 01.12.2019 av Anonym
Markus 16:15Og han sa til dem: Gå ut i all verden og forkynn evangeliet for all skapningen! 16Den som tror og blir døpt, skal bli frelst; men den som ikke tror, skal bli fordømt. 17Og disse tegnene skal følge dem som tror: I mitt navn skal de drive ut onde ånder. De skal tale med nye tungemål. 18De skal ta slanger i hendene, og om de drikker dødelig gift, skal det ikke skade dem. På syke skal de legge sine hender, og de skal bli helbredet. 19Så ble Herren Jesus, etter at han hadde talt dette til dem, tatt opp til himmelen, og han satte seg ved Guds høyre hånd.
Anonym
#2. Postet 03.12.2019 av Anonym
Det må vel et sterkt møte med den levende Gud, som igjen resulterer til et fornyet forhold til synd i eget liv.

Onkel Blå
Anonym
#3. Postet 03.12.2019 av Anonym
Jepp, det er der det starter....
Anonym
#4. Postet 04.12.2019 av Anonym
Det må vel et sterkt møte med den levende Gud, som igjen resulterer til et fornyet forhold til synd i eget liv.

Onkel Blå
Eller som meg selv, den motsatte siden som overbeviste meg om at Gud, Jesus Kristus og den Hellige Ånd virkelig er reèl, siden djevelen er reèl. Det bringte meg til denne tro i dag, selv om jeg alltid har trodd på Jesus, men ikke på den reèle måten ifølge Bibelen.

Så nå lærer jeg alt og enhver ting som står i Bibelen gjennom Bibelskolen. Veldig viktig informasjon som har forandret meg totalt med mer og mer bevis på at vår Kristus er med å hjelper til. Har levd med kraftige smerter i mine ledd i 13 år (fibromyalgi), i dag er nesten borte. Gått på paralgin forte i 13 år, nå er de på vei ut for godt ;)
Anonym
#5. Postet 05.12.2019 av Anonym
Gud lover liv og helse for den som søker hans vei og vilje med alle sanser:

Ord 4, 20-22
Min sønn lytt når jeg taler, vend øret til mine ord!
Slipp dem aldri ut av syne, bevar dem dypt i ditt hjerte!
De er liv for den som finner dem, og gir hele kroppen helse.
NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16