naturglad sier: Du svarte IKKE på spørsmåla fra forrige uke Znuppa!At man MÅ ha vært gift/samboer og ha barn,for å bli GODTATT,er jo helt på trynet!!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Turco
Opprettet 11.09.2019 av Turco, mann, 29 år, Telemark.
Deling av vitnesbyrd om å komme til tro i Kristus og å bli født på ny
Jeg tenkte vi kunne dele våre vitnesbyrd om å komme til Kristus og å bli født på ny.

Jeg starter tråden med å gi mitt eget:
På denne dagen ifjor (11 Sep. 2018), var jeg gjenfødt som en ny person. Jeg var knekt, og i desperat nød for helbredelse og sannhet.

Etter et smertefult søk etter dette ropte jeg til Gud hvem enn Han er - om Han finnes eller ikke, om Han er en levende Gud eller ikke, og om Han ville åpenbare Seg for meg og gi meg frelsen jeg trengte.

Han svarte bønnen min og plantet en tanke i mitt sinn som var så dyptgripende og intenst at jeg skjønte at det ikke var fra mitt eget sinn - det var virkelig et svar, og det innkapslet hva Jesus sier i Matteus 7:15-20, selv om jeg ikke kan huske å ha lest skriftstedet før det. Han sier at jeg skal dømme trærne på demmes frukter.

Kort og godt, var den eneste gode frukten jeg kunne se der ute kristne som gjorde gode gjerninger, selv om de ikke tror at det er nødvendig for å bli frelst - som avsto fra ondskap og gjorde gode gjerninger av takknemlighet mer enn noe annet.

Jeg trodde selv at jeg trodde på Kristus en god periode før, men jeg forsto den dagen at det har vært en falsk, oppfunnet Kristus hele tiden. (jeg var i retningen av gnostisk mystisisme). Jeg var knekt og ydmyket til punktet der jeg var mentalt åpen til at kanskje Bibelens Jesus var sannheten. Jeg sa til Han at, om det var så, så er jeg nå klar til å godta Han som min Herre og Frelser. Han viste meg så et speilbilde av meg selv. Han viste meg hvor skitten og uverdig jeg var til å en gang rope ut til Ham i bønn. Han viste meg ting jeg har gjort, sagt og tenkt. Ting som tidligere virket ubetydelige for meg, fikk meg nå til å bryte ut i skamfulle tårer. Jeg angret og omvendte meg, for å si det sånn.

Så følte jeg som om Herren omfavnet meg til tross for alt. For at jeg omvendte meg og trodde på Ham. Og Han helbredet meg. Jeg følte min smerte, min depresjon, sinne, angst, traumatisk stress, avhengighet til beroligende midler og alkohol og alt forlate meg, og Hans Hellige Ånd gå inn i meg. Gleden og lettelsen var så overveldende at jeg forsatte å gråte, men nå var det gledestårer.

Jeg har vandret med Ham siden da. Selv om livet i denne verden ikke er uanstrengt med sine prøvelser, føler jeg meg fortsatt som om jeg "går på en sky".

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 12.09.2019 av Anonym
For et sterkt og vakkert vitnesbyrd om Herrens storhet og godhet! Virkelig inspirerende å lese det du skriver! Må Herren velsigne deg og bevare deg i troen, broder! Takk for at du delte dette med oss!
Turco
#2. Postet 12.09.2019 av Turco
Takk. Jeg er glad du hadde glede av å lese det. Gjerne del med oss ditt også. Jeg håper at flere som er født på ny kan dele demmes vitnesbyrd her, og at det kan bære god frukt, i Jesu' navn.
Anonym
#3. Postet 12.09.2019 av Anonym
Det er alltid veldig fascinerende og interresant å høre andres vitnebyrder og er utrolig glad for at du fikk oppleve dette og delte det med oss :).

Ble selv kristen for ca. 2 år siden, fra en Agnostiker/New age til kristen.

Jeg selv har alltid vært en som krever bevis og fakta på det meste og har faktisk søkt etter den reèle sannheten siden jeg var rundt 10 år. Men fant ikke de siste puslebrikkene før jeg var 34 år.
Jeg er en person som alltid har trodd på Jesus, men ikke på samme vis som i dag.
Trodde selv da at vi levde evig gjennom liv etter liv, og det var slik menneskene vokste seg opp til Guds rike til slutt. Kanskje etter hundrevis av liv her på Jorden, reinkarnasjon.

Trodde på healere, synske, spiritisme, pendel, tarot etc... Ingen healere har hjulpet noe (utenom Snåsamannen som tok min kraftige astma da jeg var liten som legene sa jeg måtte leve med),
synske som har 90% feil, spiritisme som har 99% feil, pendel som er 50/50, tarot som blir nesten like treffsikker som et horoskop.

Hva som snudde meg helt om var faktisk min forskning på både det okkulte, eliten, systemene som sammarbeider (Facebook, Google, Twitter, etc...), sektene rundt og alt dette som er rundt dette for å si det sånn.

Da jeg så og forstod, både med bevis og fakta var følgende;
- hvorfor er det kun 1 religion (kristendommen) som blir angrepet, brenner visse vers og kaster fordømmelse over. Kristendommen er på vei ut av Norge i dag dessverre.
- deres ritualer som er alt som går imot Bibelen og hvor ekstrem visse ritualer faktisk er.
- media som gjør narr av vår Gud og hans sønn
- musikken som gjør narr av vår Gud og hans sønn
- indoktrineringen man får ved å følge media (filmer, serier, dokumentarer etc...)
- Masonic Bible (The Holy Bible in Freemasenry)
- Satanic Bible

Er også en person som opplever av og til søvnparalyse (lammelse), og har aldri klart å få det til å gi seg før noen timer etter. Oppdaget at hvis jeg ber,
så forsvinner det med en gang og jeg får sove godt uten å merke noe til den følelsen du får i kroppen alltid før lammelsen tar over.
Har lyktes 5 av 5 ganger så langt. Nok et bevis for meg.

Dette har fått meg nå til å begynne å gå Bibelskole, og på min 3 dag (i går) så kjenner jeg ikke så mye mer til min revmatisme (fibromyalgi) lengere etter 13 år med et helvete av smerter.
Jeg føler i dag med 110% sikkerhet på at vår fader, hans sønn og den hellige ånd virkelig er sannheten og at man skal følge Bibelen.
Andor
#5. Postet 13.09.2020 av Andor

Mitt vitnesbyrd

Her er noe av historien min og merk når jeg ble en bekjennende Kristen så fikk jeg og overta gården hjemme slik at alt ordnet seg på alle måter for meg og da serlig etter jeg ble satt fri.Det rare var at jeg hadde fått det for meg at vi bare skulle lese NT og jeg husket ikke noe i fra GT i fra skolen., Jeg frelst da jeg var 40 år - og før det var jeg vel en såkalt skap kristen jeg trodde på Gud men var ikke noe bekjennende Kristen.Var så heldig og kunne se Evangelisenteret sendte TV-programmer på NRK 2. Så jeg ble sittende hver morgen og se på Ludvik Karlsen tale, før jeg startet salget, og det takker jeg Gud for i dag, for jeg tror alle i hele verden hadde blitt frelst om de hadde sett og hørt historien til Ludvik Karlsen og Evangelisentert.

Men det skulle ta ennå noen år før jeg tok imot Jesus, men jeg trodde da fullt og fast.

Så i desember 2004, fikk jeg akutt blindtarmsbetennelse, for jeg var for sen til å dra til doktoren, så blindtarmen sprakk. Jeg hadde over 40 i feber før operasjonen, og var da så dårlig da jeg våknet fra operasjonen, at jeg trodde jeg skulle dø.

Jeg ba da en bønn som jeg trodde var min siste. Men da skjedde det noe som jeg ikke kan forklare. Det kom noe over meg, at dette skulle gå bra - og det gjorde det! Jeg ble liggende på sykehuset i 12 dager og fikk heldigvis leid tv, og da så jeg på Evangeliesenteret, og jeg tok vel nesten imot Jesus da.

Jeg kom ut av sykehuset og hadde slanket meg 10-12 kg på 14 dager. Jeg begynte å trene så smått igjen, og det gikk stadig bedre. I løpet av 6 måneder hadde jeg en vekt på 100 kg. igjen, og var i kjempeform og var ute i verden med fest og moro, og hadde vel glemt Jesus litt dessverre.

Men plutselig ble jeg dårlig. Jeg klarte ikke å trene og kiloene raste av meg igjen, og jeg fikk sånne forferdelige perioder hvor jeg trodde jeg skulle gå i sjokk.

Jeg dro til legen, men han tok prøver og fant ingenting. Jeg ble helt desperat, for dette var helt forferdelig. Så kom jeg på å tenke på Jesus og forbønn. Så jeg ringte inn på Evangeliesenteret for forbønn, og TV Visjon Norge.

Samme natt som jeg hadde gjort det fikk jeg et nytt anfall, og jeg reiste meg opp i sengen og sa: Å Gud! Jeg hadde ikke fått sagt det, før en varme kom inn i min mage, og problemene ga seg med en gang! Jeg satt igjen som et spørsmålstegn, og tenkte dette er jo helt rått, og jeg bestemte meg der, at nå skulle jeg ta imot Jesus. Og det rare var, at xxxxx var kamerat av en vi leide ut til på gården, så jeg begynte og prate med ham, for han var kristen.

Jeg husket ham fra gamle dager, da jeg kjørte MC, for det gjorde han også.

Jeg spurte ham om Bibelen, at det er vel bare Nytestamente vi skal lese? Han svarte ikke noe særlig på det, så jeg skjønte at en skal vel lese hele Bibelen. Men jeg startet på Nytestamente, og leste en del der. Jeg ble med på møte med xxxx til Drammen, og syntes jeg hadde fått noe nytt. Men så hadde jeg en natt en merkelig drøm:

En natt sto Satan bak døren og var rasende, han kommer fram og tar tak i venstre leggen min, og drar meg ned i sengen. Jeg sier forsvinn i Jesu navn. Så våknet jeg og tenkte ikke mere på det.

Fortsetter

Andor
#6. Postet 13.09.2020 av Andor
Men ikke lenge etterpå, så begynner det med smerter i ryggen, og det brer seg ned mot venstre ben. Jeg drar til doktoren og det blir bare verre og verre. Han sender meg til xxx sykehus for røntgen, og smertene setter seg i venstre legg noe så forferdelig jeg aldri har kjent før

Han skriver ut en masse piller som jeg skulle ta mot smertene, men pillene gjorde meg bare sløv så de ville

jeg ikke ta. Men smertene var til tider utålelige i leggen, så jeg ringte forbønnstelefonen på ny, og den kvelden var det spesielt smertefullt. Så jeg ble bare liggende og be for mine lidelser, og ved hans sår og dyrebare blod har vi fått tilgivelse, frelse og legedom.

Jeg lå og ba sånn til jeg plutselig sovnet, og våknet på morgenen helt forundret over at jeg hadde sovet en hel natt, for det hadde jeg ikke gjort på 14 dager, og mens jeg ligger der, hører jeg en krystallklar stemme som sier: Jobs bok.

Jobs bok, tenker jeg, det må jo stå i Bibelen, og Jeg fór opp, og glemte i farten at jeg ikke hadde smerter, og fant selvfølgelig Jobs bok i Bibelen (den visste jeg ikke om fra før), og leste som bare det, og jeg visste ikke opp ned på noe akkurat da, for jeg hadde også en gård som Job, og har gått gjennom mye som Job, og Satan rørte ved Job, først da kom jeg til og huske drømmen og jeg trodde ikke det var sandt.Og må tilføye at satan anklaget Job fram for Gud og sa at Job holdt bare med Gud siden han hadde det så godt og sa,hud for hud rører du ved hans bein vil han spotte deg.

Jeg bare takker Gud, i Jesu navn, og særlig Jesus, for hadde det ikke vært for ham, hadde vel Satan da fått fritt spillerom. For Job gikk det jo verre med enn for meg.

Jeg har ikke hørt den stemmen verken før eller etterpå, men tenker daglig på hvilken Gud vi har, og min tro på Jesus er urokkelig. Og ryggen er blitt helt bra fra den kraftige prolapsen. Så takk Jesus!

Det rare var og at jeg hadde utrolig flaks i forettniger etter på slik at jeg ble kvitt en hel masse gjeld og det jeg pleier og spøke med er at på slutten av Jobs bok står det at etter dette levde Jobs 140 år og døde mett av dage så da skal jeg bli 180 år om det stemmer og.
Anonym
#7. Postet 13.09.2020 av Anonym
Det var gledelig å lese så mange flotte vitnesbyrd, dette var en oppbyggelig tråd!

Jeg for min del har trodd på Jesus hele livet, og jeg trodde det holdt. Det var og en stund jeg hadde ett ben i verden og ett ben hos Jesus. Med det, fikk jeg ikke riktig oppleve hvordan det var å leve for Jesus.Og Jeg hadde ikke Guds fred slik jeg har nå.Som liten kan jeg huske at jeg tok imot Jesus, gjennom ett tegneseriehefte som tok for seg evangeliet og hvordan bli frelst. Husker at jeg da fikk en enorm trang etter å bli kjennt med Guds ord, lese i bibelen.Til tross for at jeg har fått det inn med morsmelken. Jeg var kanskje 10-11år. Men denne trangen døde bort, fordi jeg ikke hadde noen til å følge meg opp åndelig. Mine venner var fra statskirken, og der var det ingen bibelgrupper o.l slik at min tro og kunnskap kunne utvikles.Og jeg druknet i det verden haddde å by på. Og jeg fikk ikke tak på den personlige troen med Jesus. Kunn en overflatisk tro,at han lever og er til o.l
Jeg ble sammen med en ateist, og fikk kjenne på en åndelig kamp. Jeg hadde min barnetro. Men jeg hadde ikke tatt ett personlig valg. Og jeg ble værende mellom barken og veden.Han hatet den delen av meg som var "religiøs" Forholdet tok etterhvert slutt. Og det ble klart for meg at hans verden ikke appelerte til meg. På den tiden ble min bror frelst, og han var veldig brennende i ånden.Med ett kall over sitt liv, var vi stadig på mange flotte åndsfylte møter. Og jeg spurte meg selv om jeg hadde mine ting i orden. Jeg ville også være så brennende.Jeg så jeg manglet noe. En kveld tok jeg ett standpunkt, og ba frelsebønn ledet av Visjon Norge. Noe skjedde i det jeg uttalte ordne, det var som de reset meg, og en ny ånd flyttet inn. For jeg fikk en fred i meg jeg ikke hadde før.Og en påfølgende frelsesvisshet. Jeg kunne gå i bekende mørke uten å være redd. Jeg følte meg trygg, og jeg fikk en interesse for å kjenne åndene.Og lære om den åndelige verden. Hva er fra han og ikke. Og "veggen" jeg tideligere hadde kjennt da jeg var på møter var borte, hindringen var borte, Og jeg fikk en slik kjærlighet til alle mennesker på møtet. Og jeg så på mennesker med nye øyne. Dette er sikkert 10-12 år siden nå. Rett etter at jeg ble frelst. Hadde jeg onde åndsmakter på besøk som manifesterte seg hjemme hos meg. Jeg hadde flyttet inn i helt ny leiglighet, tv`n gikk bananas, i 5 måneder...verre og verre ble det.Det flimmret og lyden forsvant. Det var ikke mulig å se på det tilutt. Ventilasjonsanlegget mitt gikk bananas på samme tid.Det slo seg på fult midt på natten,selv da jeg stod ved kontrollpanelet,og slo av,slo alle funksjoner seg på. Og produsenten hadde ikke hørt makan. Og skulle sende en reperatør. Men jeg fikk nok! Og komanderte satans åndehær på dør,ut av mitt hus!I Jesu navn! Slik jeg hadde lært nylig.Neste dag, var tv`n i orden og aldri hadde jeg fått ett slikt godt tv bilde. Det var klokkeklart! Alt fungerte. På høsten slo jeg på ventilasjonsanlegget,og det fungerte også helt fint. Hadde aldri noe problem i ettertid. Og reperatøren kunne jeg avbestille :))
Andor
#8. Postet 02.02.2021 av Andor
Se dette fantastiske vitnesbyrdet.

https://www.youtube.com/watch?v=Pp98cK4YIoM
naturglad sier: Du svarte IKKE på spørsmåla fra forrige uke Znuppa!At man MÅ ha vært gift/samboer og ha barn,for å bli GODTATT,er jo helt på trynet!!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16