Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 05.09.2019 av Anonym.
Sosialt nettverk for kristne single i Agder


Mange single kristne ønsker å finne kjærligheten, men synes det er vanskelig å finne andre single kristne. Mange single kristne ønsker å finne vennskap med andre single kristne, for å ha noen å være sosiale med. Dessverre er norske kirker og menigheter ikke flinke nok til å "SE" de single medlemmene. De tilrettelegger godt for barn og ungdom, de er flinke til å tilrettelegge for par og familier, men "glemmer" de single.

Jeg er selv en singel mann som gjerne skulle hatt et kristent sosialt nettverk i Kristiansand & Omegn. Flyttet hit i 2018 og kjenner ikke så mange her. Vi er jo flere single her ifra Agder, hvorfor ikke samles og finne på noe hyggelig? Det kan være gåturer i naturen, bowling, kafebesøk, kino osv. Det skal ikke være en "Bibelgruppe", det skal heller ikke være fokus på sjekking/dating, men et nettverk hvor vi finner andre kristne vi kan være sosiale med. Det må være et raust og romslig nettverk som er åpent for alle typer kristne.

På Facebook finnes det en gruppe som heter "Singel i Kristiansand", de treffes på kafe en gang i uken, bare for å skravle. Noen ganger er det noen som har tenkt seg ut for å spise, og sier ifra i gruppen, slik at andre kan henge seg på om de har mulighet og lyst. Det kunne vært gøy om vi fikk til en slik "Singel Kristen i Kristiansand"-gruppe.

Agder er selvsagt mer enn Kristiansand, så her er det mange muligheter. Hvis du som leser dette bor i Agder og kunne tenke deg et slikt sosialt nettverk, hadde det vært hyggelig om du kommenterte dette innlegget.

Hvis du som leser dette og ikke bor i Agder, men kunne tenke deg et slikt sosialt nettverk, burde det også være mulig å opprette andre steder. Vi er mange single menn og kvinner her inne fra alle fylker og kommuner i Norge. Det burde derfor være muligheter her.

Det å være "enestående" sammen er FOKUS her. Slippe å være alene. Slippe å være ensom. Fokus er å skape et nettverk hvor single kristne kan være sammen i hverdagen, i helgene, i ferier, helligdager osv. Alt helt frivillig selvsagt. Ikke noe press. RESULTATET blir at man former nye vennskap, og man kan være heldig å finne kjærligheten, selv om det ikke det som er i fokus.

Svar på innlegg

Livlig55
#1. Postet 05.09.2019 av Livlig55
dette var en kjempegod ide, og såå sant,jeg bor ikke i Agder men i Vest Telemark, hadde vert fint å få noe slikt opp å gå her også. vil ønske deg lykke til med dette, og så håper jeg både for deg og meg at dette blir en realitet. Mvh. livlig55
Anonym
#2. Postet 05.09.2019 av Anonym
dette var en kjempegod ide, og såå sant,jeg bor ikke i Agder men i Vest Telemark, hadde vert fint å få noe slikt opp å gå her også. vil ønske deg lykke til med dette, og så håper jeg både for deg og meg at dette blir en realitet. Mvh. livlig55
Takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg håper du kanskje kan ta initiativet til å skape et slikt sosialit nettverk i ditt område. Ta kontakt med Sofie777. Hun bor i Skien og ønsker også et slikt nettverk i Telemark.
Anonym
#3. Postet 26.09.2019 av Anonym
Ja,dette var en god idee,det hadde vert kjekkt å fått til i mitt distrikt også :) Må heller ikke glemme at der og finnes kristne skilte som og ønsker en ny omgangskret, og nye bekjennte :)
Anonym
#4. Postet 26.09.2019 av Anonym
Ja,dette var en god idee,det hadde vert kjekkt å fått til i mitt distrikt også :) Må heller ikke glemme at der og finnes kristne skilte som og ønsker en ny omgangskret, og nye bekjennte :)
Helt sikkert mange single kristne i ditt område, som ellers i landet. Skilt eller ei.
Kirkene tar ikke tak i dette, dessverre, så jeg tror vi må fikse det selv. Du kan jo dra igang noe der du bor? Samle noen single kristne som du kjenner og lufte ideen. Spre budskapet tverrkirkelig. Det er jo egentlig nok med å samle 2-3 stykker til å begynne med, f.eks. på lørdagskafe, bare for å skravle og drikke kaffe...

Så er man igang....
Anonym
#5. Postet 27.10.2019 av Anonym
Tok et kjapt søk her inne. I Agder er det 46 mannlige og 30 kvinnelige profiler mellom 39 og 49 år. I alderen 29 til 38 er det 91 mannlige og 60 kvinnelige profiler. Det burde være et godt grunnlag for å starte et sosialt nettverk for kristne single på sørlandet.

Noen som har forslag til hvordan vi kan starte opp et slikt nettverk?
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16