Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 30.08.2019 av Anonym.
Gode grunner til BLOKKERING!!!
Jeg ser at mange har sterke meninger om muligheten til å blokkere andre brukere!

Selv ser jeg ingen svakheter med blokkering, enten andre gjør det med meg eller jeg med andre. Det sparer oss alle for tid og engasjement.

Som kjent må det to parter til for at et vennskap eller kjærlighet skal utvikle seg, og er det EN som ikke mener det fungerer i form av geografi, alder, skjønnhet, kjemi, utstråling eller annet, så er det mer enn godt nok til å blokkerer.

Ingen skal tvinges til bekjentskap og ingen ønsker å bli «klikket på» gjentatte ganger av noen du ikke er begeistret for.

Spar tid, energi og krefter og bruk det heller på noen som ønsker kontakt

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 02.09.2019 av Anonym
Det er ikke nødvendigvis noe jeg anbefaler folk å gjøre, men altså en mulighet!
Anonym
#2. Postet 20.02.2020 av Anonym
Godt formulert som rettferdiggjør blokkering. Godt noen går mot strømmen...
Anonym
#3. Postet 22.09.2020 av Anonym
Nysgjerrighet er vel bare noe vi alle er født med? Ta også høyde for at flere av oss ikke nødvendigvis har betalt medlemsavgift og da kan man ikke svare, uansett!
Anonym
#4. Postet 11.11.2020 av Anonym
Slik jeg ser det, er det greit å blokkere hvis noen f.eks. ikke slutter å sende meldinger etter at man har sagt nei. Blokkere noen fordi de har sett på profilen din eller sagt hei én gang? Det kan man jo bare ignorere hvis man ikke er interessert, blokkering da er bare unødvendig. Ved å blokkere noen insinuerer du, slik jeg ser det, at personen har oppført seg upassende.
Anonym
#5. Postet 11.07.2021 av Anonym
Jeg ble nettopp tilskrevet av en dame som jeg ikke hadde kontaktet tidligere, og som tydeligvis ville gjøre seg interessant for videre kontakt. I neste øyeblikk blokkerer hun meg, så jeg ikke kan svare henne. Hva er hensikten? I mine øyne er dette ren sjikane. Hvis hun ikke vil ha kontakt, hvorfor skriver hun til meg?
Jeg har også opplevd at et annet kvinnelig medlem skrev nedsettende og fordomsfulle påstander, for deretter å blokkere meg før jeg kunne spørre hva hun bygde utsagnene på.

Jeg tror noen medlemmer mangler elementær folkeskikk - dessverre. Muligens er det en primitiv form for hersketeknikk som kommer til uttrykk.

Jeg er uenig i din begrunnelse om blokkering, som jeg oppfatter som en uvennlig handling. Å kikke på en persons profil er en legitim handling når profilen er publisert i det offentlige rom. Noe annet er hvis noen føler seg trakassert eller forfulgt ("stalket"). Slike tilfeller er sjeldne, vil jeg tro. Blokkering bør være en siste løsning ved upassende oppførsel fra et annet medlem.

Mvh.
The Engineer
Inia
#6. Postet 12.07.2021 av Inia
Jeg har heller ikke skjønt meningen med å blokkere uten god grunn.
Dette er noe nytt i tiden.
Ble selv forundret etter at jeg (på en annen nettside) ble blokkert etter bare å kikket på profilen og svart på en kommentar t.o.m med humor om jeg ikke husker feil.

Jeg tenkte hva er dette for noe. Mitt bidrag var bare en kommentar.

Er det ikke bedere og la være og svare eller svare tilbake at det ikke passer enn å blokkere.
Tror det oppleves veldig vondt for den i andre enden.
Men, nå vet vi om dette og da får vi bare akseptere at det kan skje. Da er det iallefall litt lettere når det skjer.


Anonym
#7. Postet 18.12.2021 av Anonym
Aldri koselig å bli avvist, men til gjengjeld slipper du å bruke tid på en person som åpenbart er uinteressert, altså den personen som blokkerte deg. Uansett, nok av stjerner på himmelen. Lykke til alle sammen!

NB: Kristendate har følgende mening: Blokkèr profiler du ikke vil snakke med!
(Dermed kan vi legge den ballen død og konstatere at folk her inne kan ta det valget de selv føler er best.)
Anonym
#8. Postet 18.12.2021 av Anonym
Bra
Anonym
#9. Postet 18.12.2021 av Anonym
Jeg har heller ikke skjønt meningen med å blokkere uten god grunn.
Dette er noe nytt i tiden.
Ble selv forundret etter at jeg (på en annen nettside) ble blokkert etter bare å kikket på profilen og svart på en kommentar t.o.m med humor om jeg ikke husker feil.

Jeg tenkte hva er dette for noe. Mitt bidrag var bare en kommentar.

Er det ikke bedere og la være og svare eller svare tilbake at det ikke passer enn å blokkere.
Tror det oppleves veldig vondt for den i andre enden.
Men, nå vet vi om dette og da får vi bare akseptere at det kan skje. Da er det iallefall litt lettere når det skjer.
Er enig der, for jeg mener det er viktigere å være ærlig å si det rett ut hvorfor man ikke bør kommunisere i lag enn å kun blokkere uten noen svar tilbake. Har selv aldri forstått det for å være ærlig, og har selv aldri mitt liv blokkert noen, men skulle de mase konstant eller noe sånt, så er det bare å si ifra, slik at motparten får vite grunnen bak. Men kan forstå for enkelte at det kan være lettere å bare blokkere de, men det kan såre hjerter uten at man selv kanskje tenker over det.

Anonym
#10. Postet 18.12.2021 av Anonym
Hmm sant nok
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16