Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Debatt

Anonym
Opprettet 18.08.2019 av Anonym.
Finnes det syndig musikk i det hele tatt?
For det finnes musikk som gir meg negative reaksjoner musikk som jeg oppfatter som aggresiv og hatefull,til og med uren.Jass va jo syndens musikk,det var nok musikk som dengang ble ansett som upassende i kirken.Men det var ikke syndig.Jeg kan i farten ikke komme på steder i Bibelen som advarer mot upassende musikk,vi blir snarere oppfordret til å ta musikken og tonene i bruk.Her er noen eksempler.Syng for han og spill for han,syng om alle hans under,1krøn.16,9.Eller salme 33.3.Syng en ny sang for han,spill vakkert og rop med jubel,salme 98.4.Så hva mener dere om det?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 18.08.2019 av Anonym
Hva kirken mener har aldri være relevant for Kristi kropp, etter min mening.
Kirken kommer til å få svært mye å svare for på dommens dag.

Demoniske krefter kan benytte seg av musikk for å påvirke/gå inn i mennesker. Det er jo en kanal Satan kan bruke som mye annet i vårt moderne samfunn. Vi snakker om det okkulte. Det er ikke synd å se på TV, men du kan se på en grøsser på TV og noe kommer inn i deg, du lytter til hatefull musikk..osv..osv...det er så mange ting i det moderne samfunn som kan være kanaler for demoner. Ting som ikke fantes da bibelen ble skrevet.
Men, indirekte er dette omtalt under forbannelsene i 5. Mosebok. Joda, disse gjelder i dag også, men i jesus Kristus vi har redskap for å bryte dem.

Det er mye som ikke er synd i utgangspunktet, men om det benyttes på en måte som går mot Guds ord blir det syndig. Det er ikke synd å danse, men om dansen blir vulgær/seksuell så forandrer det saken.
Det beste er rett og slett å unngå musikk som du kjenner ikke er riktig å høre på. De fleste kristne finner vel liten glede i å høre på aggressiv og hatefull musikk i utgangspuntet?
Anonym
#2. Postet 18.08.2019 av Anonym
Takk for svar Joseph,sanne ord.
Anonym
#3. Postet 19.08.2019 av Anonym
Nå har jeg tatt frem instrumentet mitt og kost meg med å spille noen jazzballader og improvisajon...Misty - Body And Soul - My Foolish heart! Nydelige låter!
Anonym
#4. Postet 19.08.2019 av Anonym
Takk for svar Pensjon,bare du og spille trompet.
Roy2
#5. Postet 19.08.2019 av Roy2

om det finnes syndig musikk? Ikke nok med at den musikken som blir spilt utenfor det man kaller for menighetene er satansk rock'n'roll musikk så har dem dratt denne djevelske musikkstilen inn i det man kaller for menighetene. Det tragiske er at mange folk i Norge i dag er åndelig sett som lobotomerte zombier som ikke klarer å forstå hva Guds vilje er og hva satan prøver å innbille folk hva som er Guds vilje. Det er rett og slett skammelig! Hvorfor er det så få om noen kristne evangelister og lignende i Norge i dag som lærer folk i det man kaller for menighetene hva som er god kristen musikk og hva som ikke er kristen musikk? Det som er karakteristik med rock'n'roll musikk er den karakteristiske kjødelige back beat rytmen og det er DESSVERRE mye av denne musikken i det man kaller for menighetene. Jeg har selv avslørende kristen undervisning på DVDer som har gitt meg mye innformasjon om hva som er god kristen musikk og hva som ikke er kristen musikk? Jeg har tidligere opprettet ihvertfall 1 tråd her der jeg tilbød å arrangere flere dager der jeg skulle vise flere avslørende kristne DVDer på engelsk der man lærer hva som er god kristen musikk og hva som ikke er det. Det var veldig lite om noe interesse for det jeg husker ikke helt, men det var ihvertfall ingen som kom til meg for å se og høre på de DVDene. Nei sannheten er nok den at det er DESSVERRE så få som er interessert i sannheten i dag. Det er nok ett tegn i tiden. Jeg for min del tror bortrykkelsen av de sanne kristne snart vil finne sted. Etter at det har skjedd så vil den store forføreren og satans mann antikrist få makt. Er du frelst?

PS: Jazzmusikk er ikke kristen musikk!

Anonym
#6. Postet 19.08.2019 av Anonym

om det finnes syndig musikk? Ikke nok med at den musikken som blir spilt utenfor det man kaller for menighetene er satansk rock'n'roll musikk så har dem dratt denne djevelske musikkstilen inn i det man kaller for menighetene. Det tragiske er at mange folk i Norge i dag er åndelig sett som lobotomerte zombier som ikke klarer å forstå hva Guds vilje er og hva satan prøver å innbille folk hva som er Guds vilje. Det er rett og slett skammelig! Hvorfor er det så få om noen kristne evangelister og lignende i Norge i dag som lærer folk i det man kaller for menighetene hva som er god kristen musikk og hva som ikke er kristen musikk?
Det som er karakteristik med rock'n'roll musikk er den karakteristiske kjødelige back beat rytmen og det er DESSVERRE mye av denne musikken i det man kaller for menighetene. Jeg har selv avslørende kristen undervisning på DVDer som har gitt meg mye innformasjon om hva som er god kristen musikk og hva som ikke er kristen musikk? Jeg har tidligere opprettet ihvertfall 1 tråd her der jeg tilbød å arrangere flere dager der jeg skulle vise flere avslørende kristne DVDer på engelsk der man lærer hva som er god kristen musikk og hva som ikke er det. Det var veldig lite om noe interesse for det jeg husker ikke helt, men det var ihvertfall ingen som kom til meg for å se og høre på de DVDene. Nei sannheten er nok den at det er DESSVERRE så få som er interessert i sannheten i dag. Det er nok ett tegn i tiden. Jeg for min del tror bortrykkelsen av de sanne kristne snart vil finne sted. Etter at det har skjedd så vil den store forføreren og satans mann antikrist få makt. Er du frelst?

PS: Jazzmusikk er ikke kristen musikk!

For å ta det siste først.... kvifor seier du det? kva er det som gjør jazz til satanisk og djevelsk musikk.
Vet du ikkje at ALL musikk kan brukes til oppbygging.? Akkuratt på samme måte som det kan brukes til nedbrytning... MEN i bunn og grunn kan ALLE musikk instrumenter og alle musikk sjangerer brukes til lovprising av Herren. Alle musikk instrumenter og musikksjangerer kan brukes til oppbygging, til å
forkynne om Herren.
Ja både elektrisk gitar, trommer, fele, munnharpe, trompeter, og alle andre musikk instrumenter ja til og med didgeridoo kan brukes til å opphøye Herren. HipHop, Rap, Metall, Trance, Rock N Roll, Pop ja også JAZZ osv osv kan brukes til oppbygging og forkynning om Herren. Viss denne sjangeren eller musikk instrumente fører deg nærmare Han.. Det er ikkje bare kirkeorgel,klasisk gitar piano og til nød trekkspill som kan brukes til å lage kristen musikk.

Kristen musikk er ikkje berre gospel, vise og salmer... Det finnes eit hav av god kristen musikk
der ute- Så der er til en kvar smak.... Finnes mange gode Band / grupper som spiller god rock, pop, jazz, metall men som spiller om god kristen musikk. Larry Norman var en av de. Petra og DCtalk
P.O.D og HP, Newsboys, TobyMac, Ole Børud, Onkel Tuka, er nokre.
Alle disse spiller god musikk. Men felles for dem alle er at dei spiller i sjangeren
Rock n Roll, Metall eller Country..
Anonym
#7. Postet 20.08.2019 av Anonym

Det tragiske er at mange folk i Norge i dag er åndelig sett som lobotomerte zombier som ikke klarer å forstå hva Guds vilje er og hva satan prøver å innbille folk hva som er Guds vilje.

PS: Jazzmusikk er ikke kristen musikk!

Jeg er sjokkert over hvordan du uttaler deg om dine medmennekser!

Roy2: Hva er Guds vilje?

Jeg har vel aldri i mitt liv lest noe så firkantet og unyansert som dette, Roy2!
Trøste meg, sier jeg bare!

Hvis en rolig fin salme blir harmonisert med jazzakkorder, er da salmen plutselig ikke kristen lenger?

Hva med malereier, Roy2...finnes det kristne og ikke-kristne malerier?
Hva med klær, Roy2...finnes det kristne og ikke-kristne klær? Kristen og ikke-kristent undertøy?
Hva med butikker, Roy2...finnes det kristne og ikke-kristne butikker?
Hva med banker Roy2...finnes det kristne og ikke-kristne banker?
Du skal selvsagt slippe å svare på det.

Men siden du nå har engasjert deg, så har du jo nå FULL anledning til å definere hva kristen musikk er, noe må du jo da klare å si om det siden du har innbudt folk til kurs om det!

Du spør meg om jeg er frelst fordi jeg spiller jazz!!!! Du burde skamme deg!

Er det rart ufrelste kvier seg til å ta imot evangeliet og ha noe med kristne å gjøre når man hører hvordan kristne kan utale seg?
Anonym
#8. Postet 11.11.2019 av Anonym
Hva er kristen musikk?

Det er mennesker som er kristne. Musikk er kunst og kultur.

Synd er ALT som skiller oss fra Gud. Alt som erstatter Gud i våre liv er synd. Det kan være musikk, jobb, mat, penger, suksess, sex, klær, hytta, båten, bilen osv.

Det finnes musikk med kristne tekster og det finnes kristne mennesker som er artister. Det er bra, men det finnes også mye bra musikk der ute som har sekulære tekster. De er ikke nødvendigvis syndig av den grunn.

Lovsang er fantastisk, men det er også rock, pop, blues, jazz og klassisk musikk :).
Anonym
#9. Postet 11.11.2019 av Anonym
For det finnes musikk som gir meg negative reaksjoner musikk som jeg oppfatter som aggresiv og hatefull,til og med uren.Jass va jo syndens musikk,det var nok musikk som dengang ble ansett som upassende i kirken.Men det var ikke syndig.Jeg kan i farten ikke komme på steder i Bibelen som advarer mot upassende musikk,vi blir snarere oppfordret til å ta musikken og tonene i bruk.Her er noen eksempler.Syng for han og spill for han,syng om alle hans under,1krøn.16,9.Eller salme 33.3.Syng en ny sang for han,spill vakkert og rop med jubel,salme 98.4.Så hva mener dere om det?
Med tanke på musikk så har det sannsynligvis med teksten og budskapet å gjøre, for hver falsk tale er mot Gud. Veldig mye av musikken som er ute i dag består veldig mye av dårlige budskap og falskhet i forhold til Bibelen. Så ja, veldig mye av vår musikk i dag er en synd.

Mitt foreslag med å finne ut er å lytte til teksten, går den imot Guds budskap så er den sannsynligvis ikke god, men er den med å støtter eller noe annet som ikke støter den, så er den god ;)
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16