Agenda 3:16
pensjon
pensjon sier: Selvsagt feiret apostlene sabbat etter Jesu død. Det var først mange år senere, ved Paulus, de fikk høre at de ikke var under loven mer.
Skriv i megafonen

Forum >> Kjærlighet og relasjoner >> Debatt

Åpne profilen til Erlend90

Jeg gir opp..

Som tittelen sier; jeg gir opp.

Hele livet har jeg vært singel; romantisert og forgudet kvinnemennesket; vært ensom og alene, og uten å få være sammen med noen.

Jeg ser hva som kreves av en mann i dag; først og fremst penger, formue, hus og en garanti for å kunne forsørge og brødfø kvinne og evnt. avkom.

Utseende; da gjerne store muskler, og en "good looking body".

Så, hvorfor i alle dager skulle ei jente/dame ha lyst til å ha noe med meg å gjøre. Jeg spør meg selv.

Det er slik, at jeg har funnet ut, at jeg like gjerne kan gi opp for godt- i naturen er det slik at de svake dør ut, enten man er menneske, bie, blomster eller frosk. Jeg er nok en av de. Derfor har jeg aldri hatt suksess med å få meg kjæreste, og ingen jenter har noensinne tatt kontakt med meg. Det forstår jeg godt.

Så, resten av livet, skal jeg holde meg rolig, og for meg selv. Prøve å få dagene til å gå forbi, stille og rolig, uten noe tull.

:/

Åpne profilen til Erlend90
Dere klarer dere uansett. Det jeg har tenkt og ønsket meg, er meningsløst. Patetisk.

Kvinnfolk er et magisk oppspinn; noe man kan fantasere om, men aldri oppleve. For meg ihvertfall. Nå er jeg begynt å bli så gammel, at de årene som kunne vært fine, nå har gått forbi. Og jeg har blitt en gammel peis.

Sorry jenter, jeg klarte ikke å stille opp. Måtte dere ha det bra.

-Erlend
Åpne profilen til Turco
Mitt råd: bli døpt i Den Hellige Ånd og født på ny. Så vil all begjær og nytelse i denne verden være en spøk for deg.

Jeg har også liten forutsetning å gå inn i et forhold og gifte meg, med mindre jeg møter en ordentlig, gudfryktig jente på min alder, noe som det er liten sjangse for med mindre jeg drar til utlandet. Men min daglige bønn er: "Fader, Du som er i himmelen, la Din vilje skje i livet mitt. (med eller uten kone)"

Har du Jesus er du lykkelig selv om du er enslig, fattig osv.
Åpne profilen til Ester
Du er 29 år, det er da ingen alder...litt for tidelig å gi opp. Frustrert er det lov å være. da er det på tide å skifte fokus. Ta en pause, fokusere på det som gir deg noe bra, det er en tid for alt. Gammel peis er du ivertfall ikke...hva skal jeg si som snart er 40!! Som jeg har skrevet før så må du fokusere på Herren og det han har for livet ditt, så skla du se at han også veldigner deg med en kjæreste. Syng og spill for Herren, oppsøk også kristne arrangementer i sommer, hvem vet kaknskje du treffe en jente som setter pris på en musikker også. Du tenker kanskje det er negativt,og at 29 er gammelt osv,negative tanker som drar deg ned. Det er den vonde som forsøker å psyke deg ned. Ikke godta det. Prøv å styre tankene dine til det som er positivt ved deg,og gjør det som gjør deg glad. Rett blikket ditt mot Herren,lovsyng han så skal du se at de tunge tankene flyr bort.
Åpne profilen til Kenny
Ikke bry deg om tid og rom. Er selv 6 år gammlere enn hva du er og jeg gir enda ikke opp. Hun dukker opp når jeg er klar for det, for det er vår fars jobb å sørge for at det er den riktige vi møter. Se heller det positive, tenk om alle de du har møtt så langt har vært det motsatte enn hva du hadde tenkt deg.

Si takk til ham for at han har sørget for alt du har opplevd så langt, du blir beskyttet fra de du ikke passer i lag med. Som jeg sier; tålmodighet er en dyd, for når øyeblikket slår til, da er du full i kraft til å hoppe inn og ta dets ansvar.
Åpne profilen til Andreas8
Det lærer du deg etter hvert, Erlend, Gud har humor.
Et eller annet sted i fremtiden sitter din utkårede og har nettopp møtt deg, blitt kjent med deg, og ber, "kjære Fader, la han være fri for en trøblete fortid", og Gud bønnhør henne.

Abraham fikk når han var 100 år (og Sara når hun var 90).

Kvinner er mennesker. Mer mystisk enn som så er det ikke. De kan være like grusomme og onde som menn, og like fantastiske og gode som menn.

Fokuser på Gud, og deg selv. Lær deg å se at du er verdifull. For det er du.
Du er elsket, som du er, av Gud.
Åpne profilen til Onkel blå
Hørtes ut som selvmelidenheten har fått innpass hos deg. Nå er det jo slik at fremtid og håp også ønsker innpass. Tror ikke du trenger egentlig noe fra et menneske, men håper virkelig at du får erfare Guds godhet.

Det finnes ingen kvinne som kan fylle tomrommet du kjenner på. Når en kvinne får første plassen, så vil du aldri bli den Gud hadde tenkt(Hans drømmer for ditt liv). Han ønsker førsteplassen i livet ditt, Han er en sjalu Gud som vil ha deg for seg selv. Han ønsker å fylle deg med det som er godt, men først må noe ut for å gi plass til Han.

Først Gud og så en kvinne:)

Velger å tro at Gud rydder i livet ditt, og det er ikke noe særlig kjekt. Ser du på verden så ser kanskje livet ditt håpløst ut, men flytter du blikket over på Kongenes Konge og Herrenes Herre. Så er du lite ringere enn Gud, skapt i Hans bilde. Du er mer enn en overvinner:)
Anonym
Noen enkle forslag: Kløppe håret (sier jeg, hehe), komme seg i fast jobb, bosette seg et sted det finnes massevis av enslige damer, slutte å være selvmedlidende, ta tak i seg selv, ikke bare sitte og dagdrømme men gjennomføre prosjekter selv om man ikke har dame. Damer liker ikke menn som sitter hjemme og synes synd på seg selv. Damene i dag har stort sett valgt å brødfø seg selv, så det er sjelden noe problem. Hvis du mener kroppen din er et problem begynner du med en eller annen idrett eller begynner på treningsstudio. Hva med kajakkpadling? Bygger mye muskler og burde være ideelt der du bor. Lykke til! 
Anonym
29 år, ja da er nok mye for sent !
Nei, selvsagt ikke..)
Jeg er selv 53 og jeg vet at jeg kommer til å bli gift med en fantastisk kvinne.

Mitt råd til deg er å be Gud, i Jesus Kristus navn, om hjelpe deg i absolutt alle ting, jeg ber ofte om det.
Han vet hvem du er og hva du trenger...
Åpne profilen til Vannmann

Kjære Erlend.

At du ikke klarer å finne deg en dame, har nok ikke så mye med penger, status, utseende eller alder å gjøre. Du må nok gå i deg selv.

Unnskyld at jeg sier det rett ut, men du virker veldig tafatt. «Ingen jenter har noensinne tatt kontakt med meg», sier du. Men det er DU som er mann, det er DU som skal ta kontakt. Damer flest liker handlekraft og avskyr tafatthet.

Du bør også overveie om du er på rett dating site. I en tidligere tråd sier du at du er medlem av Norges sjamanistiske forbund. Hvordan kan du tro at du skal få en kristen dame hvis du står med et bein i hver leir?