Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Anonym
Opprettet 21.07.2019 av Anonym.
Falske profiler
Det er litt vanskelig å rapportere denne profilen, for fra profilsiden så ser den helt normal ut.
Men meldingen, som ikke er mulig å rapportere for seg, som jeg fikk fra profilen ser slik ut:

Hei jeg er Harrie, jeg er ny her og jeg liker virkelig profilen din så mye, og jeg vil gjerne vite deg veldig bra. har du noen personlig e-postadresse slik at vi kan bli bedre kjent med hverandre hvis du ikke har noe imot :) dette er e-postadressen min harrie.llotey@gmail.com......... slik at vi kan email hverandre, jeg tålmodig venter på å høre fra deg også. takk og vær velsignet kjære. Harrie

Link til profilen:
https://www.kristendate.no/Templates/Sections/Common/Module.aspx?id=173&user=queen0099

("queen0099 er en 48 år gammel jente/dame fra Telemark" - jeg tviler sterkt på det du)

Link til andre sider med samme profilbilde:
https://www.tineye.com/search/a12cd7650777430190b50b4cc1fea84438007337

Vennlig hilsen

--Andreas

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 22.07.2019 av Anonym
Har fått brev ifra henne mange ganger, men hun bruker forskjellige profilbilder. Alle som ber om at du kontakter dem via eks. gmail er falske profiler! Blokker dem og rapporter dem, da blir profilen slettet så fort som mulig av KristenDate. Fikk brev fra henne i går jeg også ;-)
KristenDate
#2. Postet 22.07.2019 av KristenDate
Hei!

Vi jobber aktivt for at KristenDate skal være trygt sted for våre medlemmer. Ved brukerregistrering må man derfor verifisere seg via et norsk mobilnummer, noe som gjør det vanskelig for utenlandske svindlere å bli medlem. I tillegg kvalitetssikres alle nye profiler hos oss.

Dersom man likevel skulle oppleve en mistenkelig profil anbefaler vi å rapportere den til oss. Dette gjøres ved å åpne den aktuelle profilen og trykke på «Rapporter profil» under personens profilbilde. Vi vil da bli varslet og foreta en grundig undersøkelse av vedkommende.

Når det gjelder profilen du her viser til så er ikke denne brukeren medlem hos oss lenger.

Vennlig hilsen
KristenDate
Anonym
#3. Postet 03.08.2019 av Anonym
En ny en.

Hei, en så kul profil du har her. Jeg er imponert over de få linjene jeg har lest. Jeg håper du ikke har noe imot å være venner og skrive noen ganger for å lære om oss selv. Jeg heter Michelle. Her kan du skrive på michellet05@outlook.com. Jeg ser frem til et stort vennskap. Hilsen Michelle.
Anonym
#4. Postet 03.08.2019 av Anonym
Fikk den samme meldinga fra "Michelle"

Jeg regner ikke med at noen er så naive at de tror dette er mennesker som søker etter kjæreste osv., og det tror vel ikke disse at vi innbiller oss heller? Hva kan de være ute etter? Jeg tipper de samler på epost-adresser for å sende spam. Eller?
Anonym
#5. Postet 03.08.2019 av Anonym
Fikk den samme meldinga fra "Michelle"

Jeg regner ikke med at noen er så naive at de tror dette er mennesker som søker etter kjæreste osv., og det tror vel ikke disse at vi innbiller oss heller? Hva kan de være ute etter? Jeg tipper de samler på epost-adresser for å sende spam. Eller?
Nja, det er som regel menn bak slike kontoer. De later som om det er en kvinne som er sååå forelsket i deg. Men hun har en syk mor som må på sykehus, og hun trenger noen spenn for å kunne få moren sin på sykehus. Men så skal hun fly til deg. Men hun trenger noen spenn for å ta bussen til flyplassen. Og så noen spenn til å få visa til landet du bor i. Og så noen spenn til flybiletten. Og så noen spenn til avgiftene med reisen. Og så skjer det et eller annet annet uforutsett. Som at morne plutselig må på sykehus igjen, og trenger enda flere spenn. Og denne kvinnen er jo sååå glad i deg. Hun må bare ordne dette først. Bare hun kunne få noen flere spenn?
Anonym
#6. Postet 11.10.2019 av Anonym
Og så var det på'n igjen.

Fra hma i dag kl 20:55

Hei min kjære.. Hvordan har du det i dag? Jeg heter Ruby hyggelig å møte deg her... Jeg er ny her og er her for å finne min elskede mann som vil være min beste venn og elsk meg for hvem jeg er.. Jeg kom over profilen din og du virkelig høres veldig interessant... Jeg vil gjerne komme i kontakt med deg og se om vi deler mye til felles... Hvis du er interessert i å vite mer om meg, kan du sende meg en e-post på blesslove642@gmail.com for å svare meg tilbake med bildene mine og fortell deg mer om meg selv.. Jeg håper å høre fra deg virkelig snart.. Hilsen Ruby.

Og profilbilde er som vanlig stjålet:
https://www.tineye.com/search/ba0ae3f94ed6da9e35bc55adf1f807262f48539c?page=1
Anonym
#7. Postet 11.10.2019 av Anonym
Fikk også brev i fra henne i dag,,,,
Jeg også! ...... "alder bare et tall?"...!
Anonym
#8. Postet 07.02.2020 av Anonym
En ny en:

Fra Embole i dag kl 21:33

Hei, hvordan går det med deg idag.? Jeg er Rebecca og hva med deg, jeg bare lese gjennom profilen din og jeg hadde en interesse i deg og det er derfor jeg bestemte meg for å sende deg en melding..... jeg tenkte det vil være fint for vi får vite mer om hverandre, og hvis du bryr deg, er dette min e-postadresse chrisolsson1@outlook.com slik at vi kan sende hverandre... Håper å høre fra deg snart....
Anonym
#9. Postet 15.03.2020 av Anonym
Da var det dags igjen. Profilen er veldig typisk scam-profil.

"Hei der.. Hvordan har du det i dag? Jeg heter Lyn, det er en glede å møte deg her... Vel, jeg er nytt medlem her, og jeg blir med på dette nettstedet for å se om jeg vil være heldig å finne mine vegne... Jeg kom over profilen din og det virker som vi dele de samme egenskapene sammen, og jeg vil gjerne komme i kontakt med deg for å vite mer om hverandre og se hvor fremtiden rommer for oss begge... Hvis du er interessert i å vite mer om meg, ikke nøl med å sende meg e-post på lynschaar@gmail.com for å svare tilbake med bildene mine og fortelle deg mer om meg selv... Jeg håper å høre fra deg virkelig snart. Hilsen Lyn"

Profilteksten levner jo ingen tvil.

"La meg oppdage en liten del av karakteren min, og kanskje du vil vite mer? Jeg er en veldig krevende kvinne, men gir også mye. Jeg har mange venner og jeg elsker hyggelig kommunikasjon. Men jeg vil virkelig at en spesiell mann skal dukke opp i livet mitt som vil fylle min hver dag med kjærlighet og lidenskap. Jeg håper du kan sette pris på mine kulinariske talenter. Jeg elsker å oppdage noe nytt. Men mest av alt vil jeg oppdage et sant, lidenskapelig forhold."

Link til profilen: https://www.kristendate.no/Templates/Sections/Common/Module.aspx?id=173&user=azimo

Ingent bilde i profilen denne gangen. Haha, vedkommende lærer seg! ;)
Anonym
#10. Postet 15.03.2020 av Anonym
Hvordan merker en at det er falske profiler?
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16