Lilly44 sier: Sol ute sol inne, sol i hjerte sol i sinne :) I hverfall her i Bergen. Ønsker dere en strålende dag, og håper du vil skrive til meg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Bønnegruppe > Debatt

Anonym
Opprettet 17.06.2019 av Anonym.
Trenger lærdom
Jeg er ny her og inn i Kristendommen. Ønsker alt av informasjon rundt hvordan man skal gå frem i Guds bilde.

Skal man takke Gud for alt av hva vi spiser (tror selv vi skal og for alt av det gode vi opplever siden alt av det gode kommer fra ham).

Hvordan skal vi be til han fra morgen til kveld? Jeg ønsker å vise alt jeg kan for å vise at jeg følger hans ord og Jesus gjerninger.

Ja, følg de 10 bud, selv om det kan være vanskelig så gjør jeg mitt beste, men siden jeg allerede har fulgt feil vei i 33 år så føler jeg at han krever mer. Trenger alt av tips og råd, takker så mye i forveien ;)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 18.06.2019 av Anonym
Ja, følg de 10 bud, selv om det kan være vanskelig så gjør jeg mitt beste
Ikke glem dette bror: ".....Og hvis noen synder, har vi en Talsmann hos Faderen, Jesus Kristus Den Rettferdige" 1. Johannes 2:1

En kort bok (lite lys) som man kan lese ved siden av det store lys (Bibelen) har man her, kan leses gratis på nett.

http://www.veientilkristus.no/

Tips: Salomos Ordspråk har 31 kapitler ( Les en hver dag, bruk den som en andakt ) Som kapittel 18 i dag. ( 18. Juni )

Ha en velsignet dag :)
Anonym
#2. Postet 18.06.2019 av Anonym
Som nyfrelst så må jeg først si, grattulerer med valget! Nå begynner en spennende tid, sammens med Jesus!Hans ånd lever nå i deg, han kan du prate med, takke,be til,gråte til,tilbe,glede deg over,lovprise...jah,han er din beste venn. Han er ikke langt borte, han er jo der du er. Han forventer ikke at du er perfekt i alt du gjør. Men han er der for å lede deg på veien du går sammen med han. Bibelen forteller hvordan du kan følge han. Hvordan du kan bli mere og mere og mere lik han. Det skjer ikke over natta. Og du vil ikke bli utlært.Men din kunnskap vil øke,din tro vil øke og du vil bli mere grunnfestet i din tro (moden). Det er en livsstil å følge han. Etterhvert som du følger han, ikke panisk,med pekefinger med DU MÅ og DU SKAL!...kjærligheten til Jesus leder også dine handlinger. Du gjør det du gjør i kjærlighet til Herren. For all del ikke gjør ting og tang av ulyst og tvang. For han løste deg til frihet, ikke treldom. Men lydighet til Herren gjør at du kommer nærmere han. Han vil at du følger han fordi du har lyst. Han ønsker å bli elsket av deg. Og at du gjør handlinger (hans vilje) fordi du elsker han. Ikke fordi du gjør det til ett MÅ og ett SKAL. Det er mange som misforstår dette. Og vær også klar over at det finnes flere ståsted her på KD om dette. Ulike trossamfunn...det kan virke forvirrende. Men Herren vil lede deg, så henvend deg til han,les bibelen,eller få ordet forkynnt,fyll deg/bilen/huset med lovsang, be til han, og rydd bort/fjern det som ikke er av han,som tilhører ditt gamle liv. Det vil hjelpe deg til å komme nært inntil han, slik at du kan høre hans stemme. Og slik at han kan lede deg,der hvor han ønsker at du skal være. Bruk tid på han,som du gjør med ett hvilket som helst annet forhold mellom mennesker. Det er en god vane å starte dagen og avslutte dagen sammen med han. Ikke heng deg så oppi hva man skal og må gjøre som kristen. Lytt til ditt hjerte. Er du takknemlig for maten,så takk for den. Du kan prate med Herren hele dagen om du vil...og han sier også i sitt ord at du kan be om alle ting. Så da er det opp til deg å prate med herren så mye du ønsker,be så mye du orker...tilbe han hele dagen om du vil. Det er opp til deg. Ikke noe noe du må,for å være en god kristen. Men det gleder herren når du henvender deg til han.Og det gleder han å se at du går dit han ønsker at du går. Så bruk tid på å finne ut av hva herren har for deg, for han har jo en plan med alle mennesker han har skapt. Hvordan kan du være ett verktøy for han. Be gjerne,hva kan jeg gjøre for deg idag? Hva har du på ditt hjerte? Eller vis meg hva jeg kan gjøre for deg idag.De ti bud er en rettesnor for hvordan han ønsker at du skal være iforhold til han og andre. Her feiler de fleste, men selv om du fallt så tilgir han deg alt. De ti bud. ble laget for Israelittene,før Jesus døde på korset. Da hadde de lover for alt, som skulle følges til punkt og prikke. Det er den gammle pakt. Vi har nå en ny pakt, det nye testamentet, og Jesus som døde for alle våre synder og sykdommer. Han tok strafen for dem. Slik at vi forran herren, er som ett hvitt ark, ren og rettferdig og himmelen verdig. Han ser til hjerte ditt og din vilje,han sette pris på at du er lydig. Men vær så snill ikke pålegg deg selv en stram tvangstrøye med at du MÅ. For det er ikke etter hans vilje. Gjør det av kjærlighet til han. Størst av alt er kjærligheten,det er budet over alle bud.Det finnes også mye god litteratur som kan lede deg inn i hva herren har for deg,og hvordan utvilke dine nådegaver
Anonym
#3. Postet 18.06.2019 av Anonym
Å døpe deg,er en god ting å gjøre. Strekk deg etter å få tungetale,og dåpen i den Hellige ånd, og de åndelige gaver. Du vet kankskje ikke helt hva alt dette er for noe,men da kan du bruke tid på å studere desse tingene, etterhvert og vokse i troen din og utvikle den. Lykke til! og Gud velsigne deg!
Anonym
#4. Postet 18.06.2019 av Anonym
Ikke glem dette bror: ".....Og hvis noen synder, har vi en Talsmann hos Faderen, Jesus Kristus Den Rettferdige" 1. Johannes 2:1

En kort bok (lite lys) som man kan lese ved siden av det store lys (Bibelen) har man her, kan leses gratis på nett.

http://www.veientilkristus.no/

Tips: Salomos Ordspråk har 31 kapitler ( Les en hver dag, bruk den som en andakt ) Som kapittel 18 i dag. ( 18. Juni )

Ha en velsignet dag :)
Takker så mye bror og er utrolig glad for at jeg fant ham og hans ord. Jeg var utrolig nær ved å melde meg ut av kirken for noen år siden og takker meg sterkt for at jeg aldri gjorde det. Takker for linken, skal ta en titt innom den når jeg får tid, er jo interessert i alt som har med Gud, Jesus og DHÅ ;)
Anonym
#5. Postet 18.06.2019 av Anonym
Å døpe deg,er en god ting å gjøre. Strekk deg etter å få tungetale,og dåpen i den Hellige ånd, og de åndelige gaver. Du vet kankskje ikke helt hva alt dette er for noe,men da kan du bruke tid på å studere desse tingene, etterhvert og vokse i troen din og utvikle den. Lykke til! og Gud velsigne deg!
Jeg tenkte faktisk på den tanken sist Søndag da jeg fikk se en annen voksen mann som døpte seg i Betel, jeg får ta det opp med de neste gang jeg er der.

Har snakket en del med ei som bruker å snakke i tungetale, før gudstjenesten begynner, en dag skal nok jeg klare det samme, hehe...

Men takker deg for all den kunnskapen du deler med meg her, har fulgt deg litt på forumet fra før av og sier meg enig i det meste du kommer ut med.

Takker og bukker for all informasjon dere har kommet med, man lærer bare mer og mer for hver dag som går :)
Turco
#6. Postet 18.06.2019 av Turco
Halleluyah! Fantastisk å høre.

Om du ikke har blitt døpt i den Hellige Ånd, så foreslår jeg at du ber til Fader YHWH om å åpenbare for deg hva som skal til for at det skjer. Det ville vært min første prioritet. Jesus sa at du må bli født på ny, og du kan ikke følge Ham uten å være Åndsdøpt.

I mellomtiden er mitt forslag til deg å lese Bibelen. og ikke oppsøk menneskelige lærere nå med en gang. Nå som du har godtatt Jesus som din Herre og Frelser er jeg sikker at du er ivrig å lese om Han, og alt Han har å si. Derfor er det en god ide å begynne på boken 'Matteus', den første boken i det nye testamentet. Les derfra til du er ferdig med Åpenbaringen, og så les helt fra begynnelsen og begynn om igjen. Å lese hele Bibelen kan virke litt overvelmende med en gang, men det vil ikke ta mange måneder å bli ferdig første gang om du leser noen gode timer om dagen. Vær sikker å be før du leser. Spør Gud om å åpne øynene dine og gi deg visdom.
Anonym
#7. Postet 18.06.2019 av Anonym
2. Tim 3, 16-17

Hver bok i skriften er innblåst av Gud og nyttig til opplæring, tilrettevisning, veiledning og oppdragelse i rettferd så det mennesket som tilhører Gud, kan være fult utrustet til all god gjerning.

Anbefaling:
Finn et godt kristen felleskap med Jesus kristus i sentrum, der Jesus fremstilles som den han han er i følge bibelen og der DHÅ vitner om ham (dvs at nådegavene er i funksjon).
Be Gud om å gjøre deg til det mennesket han fra evigheten av har kalt deg til å være.
Be om visdom, rettleding og kjærlighet til sannheten.
Bruk tid på bibelen. Jeg tror det er best å lese NT først.
Anonym
#8. Postet 18.06.2019 av Anonym
Bror, nå har du fått to svar her inne som sier at du burde starte med Det Nye Testamentet. Da jeg ble født på nytt, så bestilte jeg Bibelen, og jeg startet på side 1 og leste hele derifra. Angrer ikke et sekund på dette! Anbefales på det sterkeste.

"At "Abrahams, Isaks og Jakobs Gud" er også "Herrens og Frelserens Jesus Sin Gud og Fader", og at "de som er av tro, de samme er Abrahams barn" Disse er blant de mest verdifulle sannhetene i åpenbaringen. De viser oss ikke bare vår Guds trofasthet og storheten av våre privilegier, men også den fromme visdom av frelsesplanen og dens konsistens i det hele. For Bibelen skal ses, ikke bare i enslige bøker, men i deres sammenheng, og i hele det samlede.

Det Gamle testamente kunne ikke brytes av fra det Nye, og hver anses som avhengig av det andre. Den fulde meningen og skjønnheten til hver av dem fremstår bare i harmoni og enhet i det hele. Dermed danner de alle sammen linker fra en ubrutt kjede, som går fra begynnelsen og frem til den tid da Herren Jesus Kristus kom, for hvilken alle tidligere historier hadde forberedt, til hvem alle typer pekte og i hvem alle løftene er fra.

Da det som Gud hadde sagt til Abraham, mer enn to tusen år tidligere, ble en velsignet virkelighet, for Skriften, som forutså at Gud ville rettferdiggjøre hedningene gjennom tro, forkynte for Abraham for evangeliet og sa: "I deg skal alle nasjoner blir velsignet". Så er de som er av tro, velsignet med trofaste Abraham.

At denne ene store hensikten burde vært blitt holdt kontinuerlig og videresendt gjennom alle omskiftelser i historien, tidsendringer og sivilisasjonsstadier - og at det ikke krever noen endring, bare videreutvikle og til slutt ferdigstillelse - gir den sterkeste bekreftelsen til vår tro. Det er også en verdifull trøst for våre hjerter, for vi ser hvordan Guds nåde med nåde har alltid vært det samme, og at vi går på samme pilegrimsvei som "fedrene" som trodde, og som Gud hadde veiledet pakten for, gleder vi oss til å vite at verken motstand fra mennesket eller utroskapet av Hans profetiske folk, kan gjøre ugyldig de nådige Guds råd."

- Bibel Historie, Gamle Testamentet, Ellen White.
Roy2
#9. Postet 18.06.2019 av Roy2

Hei Kenny

Jeg vil anbefale deg at du ser og hører på alle de kristne undervisningene fra youtube jeg har sendt og kommer til å sende på disse to trådene som heter. God kristen undervisning av Robert Breaker og den siste tråden heter. King James Bibelen på engelsk vs moderne Bibeloversettelser. Jeg vil anbefale at du ser og hører på disse youtube linkene i kronologisk rekkefølge.

Anonym
#10. Postet 18.06.2019 av Anonym
Halleluyah! Fantastisk å høre.

Om du ikke har blitt døpt i den Hellige Ånd, så foreslår jeg at du ber til Fader YHWH om å åpenbare for deg hva som skal til for at det skjer. Det ville vært min første prioritet. Jesus sa at du må bli født på ny, og du kan ikke følge Ham uten å være Åndsdøpt.

I mellomtiden er mitt forslag til deg å lese Bibelen. og ikke oppsøk menneskelige lærere nå med en gang. Nå som du har godtatt Jesus som din Herre og Frelser er jeg sikker at du er ivrig å lese om Han, og alt Han har å si. Derfor er det en god ide å begynne på boken 'Matteus', den første boken i det nye testamentet. Les derfra til du er ferdig med Åpenbaringen, og så les helt fra begynnelsen og begynn om igjen. Å lese hele Bibelen kan virke litt overvelmende med en gang, men det vil ikke ta mange måneder å bli ferdig første gang om du leser noen gode timer om dagen. Vær sikker å be før du leser. Spør Gud om å åpne øynene dine og gi deg visdom.
Ble vel døpt da jeg var liten, men har et ønske om å bli døpt nok en gang for å virkelige vise at jeg nå står for alt av hva ham ønsker og som du sier, være sikker på at jeg blir døpt i den hellige ånd. Vil nok automatisk nok da klare å slutte med det siste som gjenstår ved hjelp fra DHÅ.

Bibelen bestillte jeg for lenge siden og er straks ferdig med det Nye testamentet nå. Har også lest Enoch siden det er spennende å også følge med fra starten av. Når jeg er helt ferdig så skal jeg begynne med gamle testamentet også.

Det jeg må skjerpe meg på er det å kunne be mye oftere, men får ofte jernteppe og det blir kun noen få setninger, men den blir nok lengere og bedre med tiden. Takker så mye for dine råd bror, en dag skal jeg være 100% kristen som følger alt man skal følge som en ekte Kristen ;)
Lilly44 sier: Sol ute sol inne, sol i hjerte sol i sinne :) I hverfall her i Bergen. Ønsker dere en strålende dag, og håper du vil skrive til meg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16