Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Erlend90
Opprettet 15.05.2019 av Erlend90, mann, 33 år, Troms.
Forskjell på folk- "min generasjon"
Hei,

Jeg har vært singel hele livet, med unntak av et kort forhold når jeg var 20 år.

Har fått inntrykk av at jeg tar dette med kjærlighet mer "seriøst" enn mange andre på min alder. Mine forfedre var kristne, hardt arbeidene mennesker; som giftet seg i ung alder og jobbet hardt, levde under trange kår og tok sitt parforhold veldig alvorlig.

Så ser jeg, hvordan mine jevnaldrede bruker "tinder", går ut på byen, og holder på.

Jeg lurer på hvor jeg burde "lete etter" partner, iom. at ikke alle jenter går ut på byen.

Min drøm er å inngå et langvarig partnerskap, med kristne verdier og familie. Samarbeide med hverandre gjennom livet. Kunne ha noen dyr, (geiter, høns) og dyrke poteter og frukt, og på denne måten leve tradisjonsrikt og tidløst. Uten press fra media og dagens moderne kultur.

Er dette "snodig"?

:)

-Erlend

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 15.05.2019 av Anonym
Hei, Erlend!

Hvis du vil følge drømmen din, så vil jeg i alle fall gi deg det råd at du gir blaffen i hva andre syns om den. Prøver du ikke å realisere din drøm kan det jo hende du vil komme til å angre all din dag? Og skulle drømmen gå i knas, så finnes det vel kanskje andre muligheter? Jeg synes i alle fall din drøm ikke er snodig, og at den vil kunne gi et rikt og harmoinisk liv, men så tilhører jeg ikke din generajson, men ønsker deg uansett lykke til!
Anonym
#2. Postet 15.05.2019 av Anonym
Ja du er en snodig kar du Erlend! Det er ikke slik kjærlighet og parforhold fungerer i dag.

For det første, du kan jo ikke bare inngå et forhold og gifte deg sånn uten videre? Hallo, ville du kjøpt ei ny kjerre uten å prøvekjøre den? Ingen gjør det bortsett fra de mest naive kanskje. Så hvis vi viderefører det fra kjerre til kjære...

For det andre, dette med jobbe hardt, leve under trange kår osv. fra du er rundt 20 år er fullstendig gammaldags. Har du ikke hørt om studielån, boliglån og forbrukslån? Ingen trenger å leve i trange kår i dag. Det er bare å låne litt penger mens du tjener lite og er student f.eks. Hvis du vil være miljøvennlig og politisk korrekt låner du litt ekstra til en elbil også så du ikke sviner til atmosfæren. I hvert fall ikke den norske. Så når du endelig begynner å jobbe fra sånn ca. 35 år og har nedbetalt lånet når du forventer å gå av med pensjon ved 62 år så kan du jo bare ta opp et "seniorlån" på boligen i stedet for å realisere dine verdier maksimalt. Problem solved. Dette har du virkelig fortjent.

Potetåker og høns? Hallo, geiter og høns lukter dritt! Og poteter er et slit både å sette og å ta opp. Det vet jeg alt om. Tror du virkelig din framtidige kjerring vil ønske å skryte på Facebook at hun har vært med å ta opp potetene og sanka dagens egg? Hvor mange "likes" tror du hun samler da? Men ok, litt frukt er greit. Bare det ikke blir for mye av det, vi har tross alt ikke så mye tid til å drive med sylting osv.

Nei godeste Erlend, en kraftig realitetsorientering er på sin plass. Kjøp deg gjerne et gammalt sjarmerende hus. Men vær bare klar over at de grønne flisene og linoleumsgulvet fra 70-tallet må skiftes ut faderlig fort enten du har pæning eller ei. Sånn er`e bare...
Anonym
#3. Postet 15.05.2019 av Anonym
Jeg har vært singel hele livet, med unntak av et kort forhold når jeg var 20 år.
.......Uten press fra media og dagens moderne kultur.
Samme her, Erlend. Har vært singel hele livet, unntatt kort forhold da jeg var 20 år. Ønsker også et slikt liv. Skal flytte ut på bondelandet senere i sommer. Kan det være Ånden som fører oss ut av denne verden? :)
Isåfall, da syntes jeg det bare er rettferdig at Ånden fører kvinner ut på samme måte. Hvor er dem? Er de allerede der?
Erlend90
#4. Postet 15.05.2019 av Erlend90
Ja du er en snodig kar du Erlend! Det er ikke slik kjærlighet og parforhold fungerer i dag.

...

Potetåker og høns? Hallo, geiter og høns lukter dritt!

....
Kan vel gni inn geita med deodorant? :p :D
Anonym
#5. Postet 16.05.2019 av Anonym
Kan vel gni inn geita med deodorant? :p :D
Sjølsagt. Du kan sminke purka også. Rød leppestift. Og så kan du legge ut et bilde av deg selv der du ikke ser ut som hovedrolleinnehaveren i dokumentaren om Petter Dass. Men når du får deg høne, øhh jeg mener høner, så husk at det antakelig er litt gildere å samle "likes" på Facebook enn å å samle egg. Kanskje du må samle dem sjøl, så får heller hun lage omeletten. Men uansett, det gjelder å finne rette møyi. Derfor, til slutt, mitt yndlingsbibelvers fra Salomos Ordspråk 11,22:

Som en gullring i et grisetryne er en vakker kvinne uten vett.
Erlend90
#6. Postet 16.05.2019 av Erlend90
Sjølsagt. Du kan sminke purka også. Rød leppestift. Og så kan du legge ut et bilde av deg selv der du ikke ser ut som hovedrolleinnehaveren i dokumentaren om Petter Dass. Men når du får deg høne, øhh jeg mener høner, så husk at det antakelig er litt gildere å samle "likes" på Facebook enn å å samle egg. Kanskje du må samle dem sjøl, så får heller hun lage omeletten. Men uansett, det gjelder å finne rette møyi. Derfor, til slutt, mitt yndlingsbibelvers fra Salomos Ordspråk 11,22:

Som en gullring i et grisetryne er en vakker kvinne uten vett.
Takk for det!

Håper virkelig jeg kommer i kontakt med ei jente, som er moden, trofast og ikke som de jeg finner på byen :)

Da må hun gjerne skrive til meg.

-Erlend
Anonym
#7. Postet 16.05.2019 av Anonym
Takk for det!

Håper virkelig jeg kommer i kontakt med ei jente, som er moden, trofast og ikke som de jeg finner på byen :)

-Erlend
Det var da litt av kraftsalve!
Erlend90
#8. Postet 18.05.2019 av Erlend90
Det var da litt av kraftsalve!
Ja, men ærlig talt. Kvinnfolk som går ut på byen hver helg, for å finne en ny type og ligge med hver gang; er ikke de samme som søker et kristent ekteskap ;).
Anonym
#9. Postet 18.05.2019 av Anonym
Ja, men ærlig talt. Kvinnfolk som går ut på byen hver helg, for å finne en ny type og ligge med hver gang; er ikke de samme som søker et kristent ekteskap ;).
Så da er det ikke noe håp for dem?
John33
#10. Postet 18.05.2019 av John33
Så da er det ikke noe håp for dem?
Leter man etter noen å dele livet med så burde man vel se etter noen som er av den typen person man søker å ikke lete etter en partner som er totalt forskjellig i håp om at man kanskje kan klare å å legge om hele deres livstil og bli den partneren man ønsker.
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16