Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 01.05.2019 av Anonym.
Hvorfor er de så få kvinner som skriver om tro på forum ?
Det må da finnes mange kvinner blant brukerne på KD som har mot og meninger?

Er det for mye uenighet på trådene?
Er mennene for krasse og påståelige, for mye påstander og for lite reell diskusjon med respekt for alles meninger?
Er tema på trådene uinterssante?

Eller, av helt andre grunner?

??

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 01.05.2019 av Anonym
Kanskje de er lurere enn oss menn, og holder seg borte fra tåpelige diskusjoner
Anonym
#2. Postet 01.05.2019 av Anonym
Kvinner er i gjennomsnitt langt mer konfliktskye enn menn. Selv om de fleste prøver så godt de kan er det ingen tvil om at det ofte kan gå hardt for seg i kommentarfelt og diskusjoner. Men jeg har også lurt på hvorfor så og si ingen kvinner diskuterer på KD siden de gjør det mange andre nettsteder. Kanskje er det faktisk så enkelt som at her er de mest opptatt av å finne drømmemannen...
Anonym
#3. Postet 01.05.2019 av Anonym
At mannen skal være familiens åndelige hode kan vel ikke være grunnen?
Det er bibelsk, og derfor riktig, men det har lite med forum å gjøre.

Hva mener dere kvinner?
Anonym
#4. Postet 01.05.2019 av Anonym
Jeg er vel en av dem som skriver om tro på forum. Det er vel lite aktivitet fra damer og menn på foruet til tross for at der er mange medlemmer,og mange som leser. De fleste er vel her mest for å finne kjærligheten eller en venn. Og det er jo også dem som ikke vet at vi har ett forum også. Mange av diskusjonene her er veldig harde og gir lite rom og takhøyde for å diskutere, her er det ikke mye rom for to og tvil, vi er alle under opplæring,men det ser ut som om det er en konkuranse i hvem som har mest rett. Og slike diskusjoner gidder ivertfall ikke jeg bli en del av. Man skal ikke rettlede hverandre med slegga, men med kjærlighet og respekt. Ivertfall ikke diskusjoner mellom trossamfunn, her synes jeg at en hvær kan få tro det man ønsker å tro på. Jeg er mere for å forene enn å splitte, så heller fokusere på det som forener heller. Jeg tror ikke det er så bibelsk.
Anonym
#5. Postet 02.05.2019 av Anonym
Ester

Det er jo også relativt få menn som skriver her inne.

At diskusjonene for blir harde har du rett i, absolutt noe jeg vil ta til meg..takk for det..)

Forsoning i Kristi kropp ja.
Anonym
#6. Postet 02.05.2019 av Anonym
Ester

Det er jo også relativt få menn som skriver her inne.

At diskusjonene for blir harde har du rett i, absolutt noe jeg vil ta til meg..takk for det..)

Forsoning i Kristi kropp ja.
De som tilhører Jesus, og er ett Guds barn skal gjennkjennes på kjærligheten en har til hverandre. Be om Guds ledelse i alt, så ikke kjøttet tar over.
fri
#7. Postet 02.05.2019 av fri
Blant tusen fant jeg 1 vis mann men ikke en vis kvinne ;)
Anonym
#8. Postet 03.05.2019 av Anonym
Blant tusen fant jeg 1 vis mann men ikke en vis kvinne ;)
"Blant alle fant jeg en (nese)vis og mannsjovenistisk mann, (ja sånn var det;)
Kunnskap kommer fra himmelen...Den er åpen for alle Guds barn for å koble seg på,så de kan laste ned...så en blir ledet etter Guds vilje og blir han lik. Step by step :) Søk derfor etter veiledning fra Den helleige ånd i alle ting.
(Siter gjerne fra bibelen,men hekt på hvor du har plukket det ut fra)
Anonym
#9. Postet 03.05.2019 av Anonym
Det må da finnes mange kvinner blant brukerne på KD som har mot og meninger?

Er det for mye uenighet på trådene?
Er mennene for krasse og påståelige, for mye påstander og for lite reell diskusjon med respekt for alles meninger?
Er tema på trådene uinterssante?

Eller, av helt andre grunner?

??
Det finnes helt sikkert flere kvinner (og menn!) som har meninger de ønsker å dele. At de uteblir fra forumet kan ha flere årsaker, men du nevner flere som helt sikkert er aktuelle.

Uenighet i seg selv tror jeg neppe holder folk borte, men det handler nok mer om hvordan diskusjonene foregår. Det er ofte uryddig og lite vennlig. Det hjelper heller ikke at ganske mye av det som diskuteres til en viss grad passer inn under kategorien "konspirasjonsteorier".

Den viktigste grunnen er nok likevel at de fleste er her for å finne vennskap/kjæreste, og ikke for å diskutere alskens spørsmål, som isolert sett kan være interessante!

:)
Anonym
#10. Postet 03.05.2019 av Anonym
Av en elller annen grunn har ånden alltid satt meg klart mest i kontakt med kvinner, både som kristne venner og i tjeneste/ bønn/forbønns situasjoner.
Så ja, jeg savner dem på forum..)
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16