Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
AkroBat2012
Opprettet 04.02.2019 av AkroBat2012, dame, 61 år, Oslo.
Hvordan komme igang med datingen -usynlige regler
Unnskyld meg, men jeg mener at mange nordmenn har ikke greie på dating. Har du ikke lært noe om det som mann, så har du ikke greie på det. Basta Bom-

Det som er så tragisk, som jeg har opplevd noen ganger, og her på siden, er at mennene er for tiltaksløse og tar for lite initiaiv, og de forstår ikke at hvis de får et telefon nummer til en de er interessert i, skal de ringe.
Det hjelper ikke om du har andre planer, det tar bare et par minutter å bryte isen. Vi kan jo ikke skrive oss inn i et forhold- Ganske fort bør vi avtale et treff.

Jeg følger den amerikanske modellen til Patti Stranger, som har hatt eget dating show i mange år:

Hjelp mennene til å være gentlemen i datingsituasjonen. Da går det bedre tror jeg. Vi kristne er kallet til å ta vare på gamle varige verdier uansett.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 05.02.2019 av Anonym
Du tar helt feil når du sier menn er for tiltaksløse, det er heller kvinner som ikke svarer eller er for kresne.
Anonym
#2. Postet 06.02.2019 av Anonym
Du tar helt feil når du sier menn er for tiltaksløse, det er heller kvinner som ikke svarer eller er for kresne.
Jeg tror nok det du tar opp her, gjelder både menn og kvinner. Det virker som at det å ikke ta kontakt og ikke svare de som tar kontakt, har blitt en vane innen nettdating. Uansett hvilen side man er på.

Kresne? Vi blir nok mer og mer kresne med alderen. Dessverre tror jeg nok at mange har ei "ønskeliste" som definerer en kvinne/mann som ikke eksisterer.

Hvis man virkelig ønsker seg en kjæreste, en som kan bli en fremtidig samboer/ektefelle, så bør man våge å ta kontakt. Man bør våge å svare de som faktisk tar kontakt. Man bør også våge å gå på date, om det så bare er å skavle over en kaffekopp eller gå en tur sammen. Man finner ikke kjærligheten av å swipe på nett.
Anonym
#3. Postet 06.02.2019 av Anonym
Hvis man virkelig ønsker seg en kjæreste, en som kan bli en fremtidig samboer/ektefelle, så bør man våge å ta kontakt. Man bør våge å svare de som faktisk tar kontakt. Man bør også våge å gå på date, om det så bare er å skavle over en kaffekopp eller gå en tur sammen. Man finner ikke kjærligheten av å swipe på nett.
Takk Remi, ser at du opprettholder den (høye) kristne standaren her inne.

Som et resultat av likestillingen og at kristne har latt seg forlike med denne verden, så har du desverre rett ang. mennene. Og om det er en trøst så står det heller ikke bedre til med kvinnene.

Dette gjelder heldigvis ikke alle.

For alle oss som opplever at det ikke fungere slik vi hadde tenkt her på KD. La oss spør Gud hva Han hadde tenkt.

"Min mat er å gjøre min Fars vilje"
Anonym
#4. Postet 06.02.2019 av Anonym
Kristen dating er som all annen dating et forhold mellom tilbud og etterspørsel. I mellom disse er det en haug med ulike variabler (gjerne kalt "krav") som må tilfredsstilles for at det skal bli "pang-pang". I gamle dager kalte man det "kurtise" forresten, og det var i stor grad styrt av foreldrene.

Mulig vi hadde kommet bedre ut av det, for saken er nok den at de aller fleste er for kresne og suksessraten på KD virker å være veldig lav, men så er det heller ikke så mange aktive her hvis man trekker fra alle de inaktive medlemmene. Må legge til at jeg ikke påstår jeg ikke er kresen selv.
Så kan man jo gå rundt og innbille seg at kristne er så veldig ulike ikke-kristne når det gjelder dating. Vel, forskjellen ligger vel i at endel går rundt og tror at; "simsalabim" så sender Gud den kvinna eller mannen som akkurat JEG fortjener og har lengtet lenge etter, helst på kommando. Men ta en titt på lista over variabler under og ransak deg selv, så ser man kanskje at det er enkelte variabler man kanskje bør jenke seg litt på dersom det skal bli "pang-pang"?

- utseende
- alder
- bosted
- sivilstand (aldri gift, skilt, enslig).
- kan ha barn eller kan ikke ha barn
- vil ha barn eller vil ikke ha (flere) barn
- er kristen eller ikke kristen
- er helnorsk eller ikke helnorsk
- jobber eller ikke jobber

Så er det nok endel "usynlige" grenser som man kanskje ikke tenker så mye over men som likevel er der. Ordet "stand" som har blitt litt gammaldags dekker nok det jeg tenker på. Hvis man f.eks er en middelaldrende enslig mann, bor på bøgda og jobber som gravemaskinfører, da er man kanskje ikke voldsomt attraktiv for ei urban kvinne med høy utdanning og bedre betalt jobb?
Eller motsatt, hvis man er ei godt voksen dame med 4 barn i tenåra og går på trygd er man kanskje ikke like attraktiv for den enslige mannen på 40 år uten barn og med en flott karriere? Jeg setter på spissen nå så dere skjønner hva jeg mener.

Innerst inne vet vi nok hvor vi står alle sammen, men så vil vi jo gjerne "punch above our weight" som de sier på boksespråket. Som regel ender det med at lettvekteren får juling.
Anonym
#5. Postet 07.02.2019 av Anonym
Den som følger Jesus, lar seg lede av DHÅ og om kommer inn i sitt kall (hva det enn måtte være) vil også finne en partner. Med mindre man faktisk ønsker å leve alene.
Det er en del av Abrahams velsignelsen som vi alle kan forvente, OM vi altså er lydige.
Hvor aktiv man skal være i denne prosessen får man spørre Gud om, eller vil vi styre akkurat dette selv?
Anonym
#6. Postet 15.02.2019 av Anonym
Den som følger Jesus, lar seg lede av DHÅ og om kommer inn i sitt kall (hva det enn måtte være) vil også finne en partner. Med mindre man faktisk ønsker å leve alene.
Det er en del av Abrahams velsignelsen som vi alle kan forvente, OM vi altså er lydige.
Hvor aktiv man skal være i denne prosessen får man spørre Gud om, eller vil vi styre akkurat dette selv?
Enig der! Jeg tror at om man heller bør prøver å finne ut av livskallet, og være der Herren har planlagt for en, før verdens grunnvoll ble dannet, så følger velsignelsen etter. For å finne en partner, og ekte kjærlighet som varer, er en velsignelse fra Herren. Søk først Guds rike så skal du få alt annet i tilegg. Og han sier og, at han skal forsørge ALLE dine behov. Og mennesket er ikke skapt for å leve alene, derfor skapte Herren mannen og etterpå kvinnen fra mannens ribbeben. Så søk Herrens plan for ditt liv, og det er IKKE tullete å forvente at Herren har også en plan over hvem du skal gifte deg med. For en plan har han,for alle. Og du må bare la han lede deg, og vær først og frems ett redskap for Herren.Også har han jo sagt at vi skal be om alle ting,og det skal bli oss gitt. Tro allerede du har fått det,og du skal få det.Ta Herren på ordet,og hva han har lovet i sitt ord. Proklamer og be for ett gjennombrudd. Få Guds ord i din ånd, så han kan tale til deg, og lede deg. For han tar først og frems gjennom sitt ord. Be om profetiske drømmer og visjoner,be om at han viser deg hva han har tenkt for deg. For han taler til alle hvær dag og hele tiden.
Anonym
#7. Postet 15.02.2019 av Anonym
Du verden..)..endelig en person som er enig i noe av det jeg skriver.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16