Naturlig Anna sier: "Here is our God, Jesus Christ, who comes not to be served, but to serve, and to give His life as a ransom for many."
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Debatt

Anonym
Opprettet 05.02.2017 av Anonym.
Tur til Israel
Jeg er i startgropen på å planglegge en tur til Israel. Skal bruke 14 dager i dette vakre landet, har vært der en gang før for mange år siden.
Denne gangen skal jeg legge opp en reiserute i Israel der jeg også omtrent halvparten av turen vil leie bil og kjøre rundt. Starter med å lande i Tel Aviv, komme meg gjennom sikkerhetskontrollen, så reise opp til Jerusalem og være der ca 4 dager og bare oppleve denne byen med alle sin historie og kultur. Så når jeg skal leie bil, reiser jeg nordover til Karmel fjellet og videre opp mot grenseovergangen til Libanon og Golan, videre sørover til Tiberias og ned langs dødehavet til En Gedi, videre vestover til Sederot for å se den spente situasjonen der, så tilbake til Tel Aviv.

Noen som har gjort noe lignende som kan komme med gode reisetips?

Svar på innlegg

chrisso577
#1. Postet 05.02.2017 av chrisso577
go tur å Gud velsigne alle dåkke som skal reise hvertfall :) tenker å ta sykkelen i sommer å kansje bare sykkle hvor de passer meg where ever Gud takes me så får eg se kor eg ende kansje i syden? :)
Anonym
#2. Postet 05.02.2017 av Anonym
Har vert på Israelstur i 14 dager for mange år siden. Men dere må jo ta turen til de varme kildene de har..den ene het paradisets forgård..nydelig plass så må dere ta turen til Jesu hjemby..og getsemane..oljeberget,tempelmuren,golgata,graven...sinaifjellet ligger litt utenor Israel..i Cairo Egypt..pyramidene og sfinixen. Så kan dere oc overnatte i ørkenen hos beduinere i telt...ri på kameler og esler...ørkenvandring...finnes ett kloster dere kan gå til som er kuttet ut av fjellet...er som en oase der...flott opplevelse.Eilath er og flott plass å besøke..litt ala syden. Med palmesus og basenger..handlegater og tivoli osv..flotte hoteller. Spa ved dødehavet...ja mulighetene er uendelige.
Anonym
#3. Postet 10.02.2017 av Anonym
Har vert på Israelstur i 14 dager for mange år siden. Men dere må jo ta turen til de varme kildene de har..den ene het paradisets forgård..nydelig plass så må dere ta turen til Jesu hjemby..og getsemane..oljeberget,tempelmuren,golgata,graven...sinaifjellet ligger litt utenor Israel..i Cairo Egypt..pyramidene og sfinixen. Så kan dere oc overnatte i ørkenen hos beduinere i telt...ri på kameler og esler...ørkenvandring...finnes ett kloster dere kan gå til som er kuttet ut av fjellet...er som en oase der...flott opplevelse.Eilath er og flott plass å besøke..litt ala syden. Med palmesus og basenger..handlegater og tivoli osv..flotte hoteller. Spa ved dødehavet...ja mulighetene er uendelige.
Det blir bare Israel på denne turen, ikke noe annet. Jeg legger turen til mars månded fordi det er personlig, og ikke minst fordi dette er den mest "svale" perioden rent klimatisk. Jeg tar denne turen for å oppleve mest mulig, og ikke for å reise til "syden" Planlegger minst en fottur ut i ørkenen og kanskje en overnatting i telt. Men det blir i området dødehavet, og det avhenger av sikkerhetsituasjonen. Får jeg ikke gode reisetips her, så sonderer jeg terrenget når jeg kommer dit, og håper på Guds velsignelse over turen.

Håper at det kanskje er mulig å ta turen inn over Metullha gate, og inn i Sør Libanon til kjente trakter, men regner ikke med at dette faktisk er mulig, har tatt den turen flere ganger, men da i FN regi. Som sagt det er sikkerhetsituasjonen som avgjør akkurat det, og den avgjørelsen blir nok tatt der og da :)
Anonym
#4. Postet 17.02.2017 av Anonym
[ Innlegg fjernet av moderator ]
Naturlig Anna sier: "Here is our God, Jesus Christ, who comes not to be served, but to serve, and to give His life as a ransom for many."
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16