Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 09.11.2016 av Anonym.
Gratulerer med dagen, Donald Trump.


Jeg er iallefall sjeleglad for at han vant.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 09.11.2016 av Anonym
Enig i det og er glad han vant. Likevel er jeg skeptisk til at han vil bli noen god president. Demokratiet synes å være i en slags oppløsning hvor alt er mindre forutsigbart og hvor det produseres mindre kapable ledere enn før. Det er bare å se til Europa. Men jeg får håpe Trump blir en god leder for USA.

For oss er situasjonen mye mer uavklart nå enn før. Trump har f.eks sagt at USA ikke nødvendigvis vil forsvare Nato-land som ikke lever opp til sine forpliktelser militært. Selv om ikke vi er verste gutten i klassen stiller vi ikke sterkt her. Kanskje på tide for naive norske politikere å styrke det norske Forsvaret?

Alt blir også mye mer uavklart når det gjelder økonomi fordi han kan bryte handelsavtaler som enten eksisterer eller er under forhandling. Dette er ikke nødvendigvis negativt og jeg er mye positiv til at han kan reagere mot et "rovdyr" som Kina f.eks som subsidierer sin eksport. Men faren er at Norge kan komme i kryssilden som et lite og sårbart land med en stor åpen økonomi. Uansett blir det et spennende 2017!
Anonym
#2. Postet 09.11.2016 av Anonym
Trump planlegge å drepe mindre foster enn Hillary, liv er nå spart
Anonym
#3. Postet 09.11.2016 av Anonym
I tillegg drømmer han IKKE om åpne grenser(slik som Hillary), og vil heller ikke gå til angrepskrig mot Russland(som Hillary vil).+++

Thank God for Wikileaks.
Anonym
#4. Postet 09.11.2016 av Anonym
Trump hadde ikke vært mitt valg om jeg kunne stemt i USA, men det hadde ikke Clinton vært heller. Jeg tror det er vanskelig for oss i Norge å forstå hvordan man tenker i USA. Vi sammenligner ofte med politikk i Norge, men det kan man ikke gjøre. Amerikansk politikk er i norsk sammenligning en blanding av Venstre, KrF, Senterpartiet, Høyre og FrP. Sosialisme er så godt som fraværende. Sanders og Obama er vel det nærmeste vi kommer sosialisme der borte.

Som medlem av FrP kan jeg kjenne meg igjen politisk hos både demokratene og republikanerne, men også hos de liberale i USA.

Jeg synes det var bra for USA når de fikk sin første svarte President i Obama. Det er også bra for USA den dagen de velger sin første kvinnelige President.

Mange norske kristne har reagert veldig negativt på at kristne amerikanere har omfavnet Trump. Mye basert på vulgær retorikk og bølle-oppførsel. Likevel tror jeg at det er andre ting som har gjort valget så enkelt for troende amerikanere.

Det som er veldig spennende nå er at vi får 4 år med republikansk politikk i USA, noe jeg tror er bra for landet. Internasjonalt tror jeg også at vi kan slappe av selv om verden nå er litt skremt.
Anonym
#5. Postet 10.11.2016 av Anonym
Og han vil flytte Usa's ambasade til Jerusalem, ja tenk det.
Det er det også politikere i dette landet som tenker, mens andre(Børge Brende) er mest opptatt av å støtte terror.
roy2
#6. Postet 10.11.2016 av roy2
Ja jeg ville også ha Donald J. Trump som president i USA fremfor Hillary Clinton! Gratulerer med den neste presidenten i USA Donald J. Trump! Det skal bli interessant og spennende å være vitne til hans presidenttid i USA!
Anonym
#7. Postet 11.11.2016 av Anonym
https://www.youtube.com/watch?v=QTbkbH3x7LQ
Anonym
#8. Postet 12.11.2016 av Anonym
Må si at noe av det deiligste var å se og høre disse ultra sosialistiske journalist-hodene på NRK, CNN, NBC osv som hadde kjørt propaganda mot han i et helt år nå, spesielt i USA. Virkelig deilig å se hvor deprimerte de så ut i ansiktene sine, de var jo på gråten flere av dem, GUD ER GOD!

Til de som kaller seg kristne og har sympati med sosialisme, så vil jeg gjerne høre hvordan i huleste man argumenterer for det ut i fra Bibelen? Det er jo en tankegang som er stikk i strid med hele Guds ord og overhodet ikke noe kristne bør lefle med.
Anonym
#9. Postet 13.11.2016 av Anonym
Godt at Norge kan være med å bidra til vanskeligstilte.


Clinton Foundation fikk 410 millioner bistand fra Norge

Det meste av pengene skal angivelig ha blitt brukt på administrasjon, reiser, lønninger og bonuser, hevder amerikanske medier.

- I tillegg er det gitt tilsagn om, men ikke utbetalt, et samlet beløp på 31 millioner kroner, altså totalt 441 millioner kroner, sier kommunikasjonsrådgiver Veslemøy Lothe Salvesen i Utenriksdepartementet.

roy2
#10. Postet 22.01.2017 av roy2
Dette er bare helt KONGE av Donald J. Trump der hans pressesekretær Sean Spicer forteller at Trump vil i størst mulig grad kommunisere direkte med det amerikanske folket etter at han er blitt president i USA. Dette er bare helt KONGE fordi vi vet jo hvor løgnaktige massemedia er til Trump også i USA! Fy flate Norge skulle hatt en statsminister som lignet Donald J. Trump. Det hadde vært helt KONGE! Så kunne denne statsministeren vært en pådriver for å få Norge ut av EØS sammarbeidet og meldt Norge ut av andre overnasjonale organisasjoner slik at Norge ble et selvstendig land igjen! Jeg vil annbefale dere til å lese dette.:.http://www.vg.no/nyheter/utenriks/don...
Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16