Davidos sier: Vil du ha den hellige Ånd, eller vil du ha en djevelsk ånd? Sjekk min siste video i innlegget "Tar du imot sannhetens Ånd - Eller skjøgen?"
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Salvationforall2
Opprettet i går kl 20:46 av Salvationforall2, mann, 73 år, ikke angitt.
Hvordan vi vet at Bibelen er en JØDISK bok. DEL 1
ADVARSEL: Dette innlegget fremkaller Kognitiv Dissoans!

At Bibelen er en jødisk bok, betyr ikke at den ikke angår hele verden og også oss, men den handler først og fremst om Guds planer med Israel og er skrevet til dem, men også for oss. Fordi den angår oss også, bør vi lese den. Det er ingen motsetning i at det er en jødisk bok og at den også angår oss. Tvert imot er det all grunn for oss å forkynne de fantastiske planer Gud har med Israel, som en gang vil bli til velsignelse for hele verden:

"I deg skal alle jordens nasjoner bli velsignet gjennom deg." (1. Mos. 12:3)

Hele Bibelen er "Guds Ord"..."Han er iført en kledning som er dyppet i blod, og hans navn er Guds Ord." Åp. 19:13.

"Han kom til sitt eget, og hans egne tok ikke imot ham." Joh. 1:11

GUDS ORD ER BARE KUNNGJORT FOR JAKOB OG ISRAELS BARN:

"Han (Herren) sender SITT ORD (Guds ord) og smelter dem (sitt folk, Israel)...
Han (Herren) kunngjorde for Jakob SITT ORD, for Israel sine BUD OG LOVER. Slik har han IKKE GJORT MOT NOE HEDINGEFOLK, hans lover kjenner de ikke. Halleluja!" Salme 147:18-28

Jesus sa: "Når loven har kalt dem som GUDS ORD KOM TIL, for guder - og Skriften kan ikke gjøres ugyldig..." Joh. 10:35

GUDS PLAN MED JAKOB OG ISRAELS BARN:

"Dere skal være et KONGErike av prester for meg, og en hellig nasjon. Dette er de
(Guds) ord du skal tale til ISRAELS BARN. 2. Mos. 19:6

Men allerede i 1.Mos. 12:3 sa Herren at ALLE JORDENS NASJONER skal bli frelst gjennom deg.

"et KONGEdømme av prester for meg"
i 2. Mos. 19:6, her er det bibelhenvisnininger bl.a. til Åp. 1:6 og kap. 5 "og gjorde dem (Israels barn) til et KONGERIKE OG TIL PRESTER FOR VÅR GUD. Og de skal herske som KONGER på jorden."

Som vI i ser har ikke vi hedningefolk fått kunngjort Guds ord, bud og lover...det gjelder bare Israel og angår det jordiske 1000-årsriket de har løfter om. "Den som tror" skal komme inn i det uten trengsel, det vantro Israel må gjennom trengselen og "renses som en sølvsmed renser slagget ut av sølvet for å få det rent, så som gjennom ild" sier Herren.

De bibelord jeg har valgt ut her, viser at Bibelen først og fremst en jødisk bok. Vår oppgave er å forkynne for en fantastisk kjærlig frelsesplan Gud har med Israel som vil føre til frelse for hele menneskeheten en gang. Guds plan med Israel er ikke fullbyrdet ennå.

"God is Love".

Følg med i neste innlegg, DEL2.

Svar på innlegg

BEC
#1. Postet i går kl 21:03 av BEC
Hvorfor er du på kristendate?
compaq
#2. Postet i går kl 21:08 av compaq
Nei. Bibelen er ikke jødisk bok.

Den falske fortolkning av disse profetier om en gjenopprettelse går ut på at Israel ( kjødelige jøder) skal bli ført tilbake til sitt eget land i vantro og senere bli omvendt når kristus kommer til gagn for dem.

Den israelske regjering har sluttet forbund med denne verdens regjeringer i strid med Guds bud. 5.Mos 7:2: Og når Herren (Jehova) din Gud gir dem i din vold, så du vinner over dem, da skal du slå dem med bann, du skal ikke gjøre pakt med dem og ikke vise dem nåde. (Jak4:4)
Davidos
#3. Postet i går kl 21:17 av Davidos
ADVARSEL: Dette innlegget fremkaller EKSTREM HJERNESKADE!

Som vi ser har ikke vi hedningefolk fått kunngjort Guds ord, bud og lover...det gjelder bare Israel og angår det jordiske 1000-årsriket de har løfter om. "Den som tror" skal komme inn i det. Det er ikke kunngjort til oss. Derfor er Bibelen først og fremts en jødisk bok.
Salvationforall2
#4. Postet i dag kl 09:23 av Salvationforall2
Til Davidos

"43 Dere har hørt det er sagt: Du skal elske og hate din fiende" Du har kanksje ikke lest mer?

"44 Men jeg sier dere: Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør vel mot dem som hater dere, og be for dem som forfølger

dere, 45 for at dere kan bli barn av deres Far i himmelen. For han lar sin sol gå opp over onde og gode, og lar det regne over rettferdige

og urettferdige. 46 Om dere nå elsker dem som elsker dere, hva lønn har dere da? Gjør ikke også tollerne det samme? 47 Og om dere

hilser bare på deres brødre, hva stort gjøre dere da? Gjør ikke tollerne det samme? 46 Vær da fullkomne, likesom dere Far er

fullkommen. "

Jeg klarer det ikke, men jeg er heller ikke utvalgt slik som du sier du er, da skulle du kanskje kunne klare dette tror du? Du får bare

fortsette å prøve, hvis ikke må du vel gjøre anger og bot, angre dine synder og omvende deg? Bedre lykke neste gang?
Davidos
#5. Postet i dag kl 10:39 av Davidos
Jeg ser ikke noe hat i min kommentar, men det er mulig du ser det.
Salvationforall2
#6. Postet i dag kl 10:45 av Salvationforall2
Jeg ser ikke noe hat i min kommentar, men det er mulig du ser det.
Jeg siterte Jesus, ikke deg.
Davidos sier: Vil du ha den hellige Ånd, eller vil du ha en djevelsk ånd? Sjekk min siste video i innlegget "Tar du imot sannhetens Ånd - Eller skjøgen?"
Skriv Skriv her Skriv i megafonen