Tja.. Jeg har gått gjennom den mystiske og fascinerende verdenen i Enoks bok. Jeg har utforsket dens mektige historier om falne engler og en kommende Messias, Jeg har løst opp i dens komplekse historie, Jeg har sett dens innflytelse på forfatterne av Det nye testamente, og jeg har forstått de klare og bønnfylte grunnene til at den ikke er en del av vår hellige bibel. Enoks bok står som en viktig historisk gjenstand, et vitnesbyrd om den levende troen og det inderlige håpet til et segment av Guds folk i århundrene som ledet opp til Kristi fødsel. Å lese den kan berike vår forståelse av det avgjørende øyeblikket i historien. Men vår tro, vårt håp, vår glede og vår evige fremtid er bygget på en mye fastere og sikrere grunnvoll.
De 66 bøkene i Bibelen er Guds fullstendige, tilstrekkelige, autoritative og livgivende Ord. De er den sanne «forstandens kilde, visdommens kilde og kunnskapens elv». La oss lese andre gamle bøker med interesse og dømmekraft, men la oss bygge våre liv, våre familier og våre menigheter på Den hellige skrifts uforanderlige klippe, som alene er i stand til å gjøre oss vise til frelse ved tro på Jesus Kristus.