Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Andor
Opprettet 10.11.2025 av Andor, mann, 61 år, Akershus.
De sanne Kristne .
Her på forumet er det en stadig kamp om hvem som har den rette lære. Se denne YOU Tub video av Ludvik Karlsen forteller om starten av Evangelisenteret,de oppylte det Jesus svarte til en som spurte hva han måtte gjøre for og arve det evige liv? Jesus svarte gjør som den barmhjertge samaritan.Resultatet var at de opplevde store tegn og undere,se denne.

Det er noe feil her,jeg får ikke kopiert inn riktig,søk på Ludvik Karlsen når alt håp er ute. Prøver igjen.

https://youtu.be/VAzkZ7FUorY?si=AxPYX97QATXCKGRo

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 10.11.2025 av AndersW
For mange år siden ble jeg kjent med datteren til Ludvik og Wenche Karlsen. Og var i den forbindelse på besøk hjemme hos dem.
Andor
#2. Postet 10.11.2025 av Andor
For mange år siden ble jeg kjent med datteren til Ludvik og Wenche Karlsen. Og var i den forbindelse på besøk hjemme hos dem.
Hun heter da Lise Karlsen.
AndersW
#3. Postet 10.11.2025 av AndersW
Hun heter da Lise Karlsen.
Ja Lise Wenche Karlsen
Inia
#4. Postet 10.11.2025 av Inia
Hei. Ja du er inne på noe veldig viktig, jeg fikk ikke sett videoen, men de fleste av oss kjenner nok til arbeidet i Evangelisenteret. Det som er så fint og se er at ikke bare får menneskene de hjelper varme og omsorg i en tøff tilværelse, men også regelrett blir dratt ut av elendigheten. Og gå gatelangs i oslos gater vil en se masse trist.

Historier som den barmhjertige samaritan, bergprekenen, den rike mann i møte med Jesus, kvinnen ved brønnen og alle andre hverdagshendelser vi kan se selv i vår tid forteller oss en dypere mening i hva tro i praksis er.

Den urettferdige mammon er veldig aktiv i vår tid, og sette mere pris på ekte gleder, selv små kan gjøre en forskjell hvordan vi selv opplever gleder med mening.
Davidos
#5. Postet 10.11.2025 av Davidos
Så de "sanne" kristne må ha tegn og under for å tro? Jeg sier deg,. da er de ikke sanne..

Joh 20:29
"Jesus sier til ham: Fordi du har sett meg, Tomas, tror du. Salige er de som ikke ser og likevel tror."

Matt 24:24
For falske messiaser og falske profeter skal stå fram og gjøre store tegn og under, så de om mulig skulle føre selv de utvalgte vill.
Andor
#6. Postet 11.11.2025 av Andor
Så de "sanne" kristne må ha tegn og under for å tro? Jeg sier deg,. da er de ikke sanne..

Joh 20:29
"Jesus sier til ham: Fordi du har sett meg, Tomas, tror du. Salige er de som ikke ser og likevel tror."

Matt 24:24
For falske messiaser og falske profeter skal stå fram og gjøre store tegn og under, så de om mulig skulle føre selv de utvalgte vill.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det står da klart og tydelig i Bibelen at du kan forvente og bli frisk av sykdom ved forbønn,ta Markus 16 feks.Så ta deg tid til og se video av en av tidenes beste forkynner i Norge.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen