Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

compaq
Opprettet 28.01.2023 av compaq, mann, 68 år, Aust-Agder.
kristi gjenkomst
Nesten alle religionssamfunn venter på Jesu gjenkomst. Men ikke Jehovas vitner, hvorfor ikke

Grunnen til det var at vår felles forfader Adam gjorde opprør mot Jehova Gud. Da han brøt Guds lov, ble han en synder for Bibelen sier at synd er lovbrudd. ( 1.Joh 3:4, 5:17) Han var derfor ikke verdig til å få evig liv som er en gave fra Gud. ( Rom 6:23) Adam tapte således sitt fullkomme liv som menneske på en paradisisk jord. Han forspilte også den vidunderlige muligheten til å oppnå et slikt liv for alle sine etterkommere. grunnen til at menneskene dør, er derfor at de har arvet synden fra Adam.

Hvordan kunne så Jesus utfri alle mennesker av trelldommen under synd og død ved å ofre sitt liv. Her kommer et juridisk prinsipp i den lov Gud gav Israels folk inn i bildet. Det går ut på at det skulle gis liv for liv. ( 2.Mos 21:23, 5.Mos 19:21) Ved sin ulydighet forspilte det fullkomme mennesket Adam fullkomment liv på en paradisisk jord for seg selv og etterkommere. Jesus kristus gav sitt eget fullkomme liv for å kjøpe tilbake det Adam hadde forspilt. Ja, Jesus gav seg selv som en tilsvarende løsepenge for alle. ( 1.Tim 2:5-6) Fordi Jesus var et fullkomment menneske i likhet med Adam, ble han kalt den siste Adam. ( 1.kor 15:45) Jesus var det eneste menneske som kunne tilveiebringe løsepengen. Han er den eneste som har tilsvart Adam som en fullkommen menneskelig sønn av Gud. ( Sal 49:8) ( Lukas 1:32, 3:38)

Joh 6:51: Jeg er det levende brød som er kommet ned fra himmelen. Den som spiser av dette brød, skal leve til evig tid. Og det brød jeg vil gi, er mitt legeme som jeg gir til liv for verden.

Når Jesus har gitt sitt legeme, tar han det ikke tilbake igjen. Han vil ikke frata menneskeheten godene av det offer han brakte det da han gav sitt fullkomme menneskeliv.

Svar på innlegg

Andor
#1. Postet 28.01.2023 av Andor
Det står jo klart og tydelig i Bibelen at Jesus vil komme tilbake en dag,og alle skal kunne se det.
compaq
#2. Postet 28.01.2023 av compaq
Nei

Joh 14:19: Om en liten stund ser ikke verden meg mer. Men dere ( Jesu trofaste apostler) ser meg for jeg lever og dere skal også leve.

Jesus hadde lovt apostlene at han skulle komme igjen og ta dem med seg til himmelen for at de skulle være sammen med ham. De skulle få se ham for de skulle bli åndeskapninger i likhet med ham. Men verden skulle ikke se ham igjen. ( 1.Tim 6:16)

Apg 13:34: Han ( Gud ) har oppreist ham ( Jesus) fra de døde, så han ikke mer skal vende tilbake til tiintetgjørelse ( forgjengelighet) Menneskelige legemer er forgjengelige. Det er derfor 1.kor 15:42,44 bruker ordet forgjengelighet som en parallell til et naturlig ( kjødelig) legeme. Jesus skulle aldri mer få et slikt legeme.
Andor
#3. Postet 29.01.2023 av Andor
Da hadde Jesus sagt dette i Matteus 24 da disiplene spurte når Hans andre komme var. Mange Bibelvers som sier at han kommer tilbake synlig på jorden.

https://www.bibleinfo.com/nn/topics/jesu-annet-komme

Tillogmed profetert i G.T. Sakarja 14.

Herren skal dra ut og føre krig mot disse folkeslagene slik han før har ført krig på stridens dag. 4 Den dagen skal han stå med føttene på Oljeberget
compaq
#4. Postet 29.01.2023 av compaq
Åp 1:7: Se, han kommer i skyene. Hvert øye skal ham også de som har gjennomboret ham og alle jordens folk skal bryte ut i klagerop over ham.

De vil kunne forstå av det som skjer på jorden, at han er usynlig nærværende. I Joh 9:41: leser vi om en annen måte å se på enn det bokstavelige øye. Jesus svarte (fariseerne) : Var dere blinde, hadde dere ingen skyld. Men nå sier dere at dere er seende, derfor er og blir deres skyldige (Rom 1:20)

Etter kristi gjenkomst er det noen som viser tro, de ser tegnet på hans nærvær. Andre forkaster bevisene, men når kristus går til handling som Guds domsfullbyrder, når han viser sin store makt og ødelegger de onde, vil også de se at dette ikke kommer fra mennesker, men fra himmelen. De vil vite hva som skjer fordi de er blitt advart på forhånd. De kommer til å bryte ut i klagerop på grunn av det som rammer dem.
Anonym
#5. Postet 30.01.2023 av Anonym
Når Jesus sa at verden ikke skal se ham igjen så mente han ikke at ikke noe menneske noen gang skal se ham igjen. Det ham mente var at den verden han vandret i, for 2000 år siden, de som ikke tok imot ham, ikke skulle se ham igjen.

Jesus er usynlig nærværende i dag. Det er utallige bibeltekster som omtaler det. Han bor i alle født på ny troende. De som aldri kjenner hans nærvær i dag, de er på vei i fortapelsen.

Ap. 1, 9-11
"Da han hadde sagt dette, ble han tatt opp mens de så på, og en sky tok ham ut av syne.
Mens de stirret opp mot himmelen i det han steg opp, se, da sto to menn hos dem i hvite klær.
De sa. Galileiske menn, hvorfor stirrer dere opp mot himmelen?
Den samme Jesus som ble tatt opp fra dere til himmelen, skal komme igjen på samme måte som dere så ham fare opp til himmelen"

Jesus kommer altså tilbake med samme herlihetslegeme som han dro med, fysisk, synlig til oljeberget
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16