Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 26.12.2022 av Roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
Det kristne livet handler om å underordne seg hverandre!
Jeg er en kristen mann, og dersom man følger Bibelens rettningslinjer om forholdet mellom mann og kvinne i et ekteskap så er jeg overbevist om at det hadde vært langt færre skillsmisser i Norge! Jeg synes denne kristne undervisnigen er veldig bra. Her taler han om at kvinnen må underordne seg mannen. Barna i et ekteskap skal underordne seg foreldrene. I et arbeidsforhold skal arbeidstakeren underordne seg arbeidsgiveren. I forholdet til Gud så skal menneskene underordne seg Gud! Dersom man følger disse bibelske rettningslinjene er jeg overbevist om at forholde mellom mann og kvinne hadde vært langt bedre enn det er i dag, og skillsmisse prosenten hadde vært veldig lav! Lykkeligere familier når barna underordner seg foreldrene. Bedre arbeidsforhold når arbeidstakeren underordner seg arbeidsgiveren, og bedre forhold mellom mennesker og Gud når menneskene underordner seg Gud. Hør hva han sier at det er det som må skje først så underordner den andre part seg etterpå. Jeg mener at dette er et veldig viktig kristent budskap som alle bør høre på og etterfølge! Bro. Larry Brown on submission: https://youtu.be/PdZI0aNEI4E

Svar på innlegg

Jazzflow13
#1. Postet 31.12.2022 av Jazzflow13
Hei!
- ja.., det som er i den visjon det er når alle vi skal underordne oss er gode mennesker akkurat som Gud et bare god mot oss som tror på Han og derfor vi kan opphøye Han. Men her på jorden går diverse mennesker med ikke alltid gode innstillinger mot andre - og hva da? :)
Anonym
#2. Postet 31.12.2022 av Anonym
Barna :

"Kristus verdsatte barna så høyt at Han døde for dem. Derfor bør vi behandle dem som Hans eiendom, kjøpt med Hans blod. Med fasthet og tålmodighet bør vi oppdra dem for Ham. I kjærlighet og overbærenhet bør vi lede dem på rett vei. Når vi gjør det, vil de bli en stadig kilde til glede for oss, og de vil gå ut og skinne som lys i verden.... Også Kristus var engang et lite barn. For Hans skyld bør vi vise barna ære. Det er et hellig ansvar å oppdra barn. Vi må ikke forkjæle eller forgude dem eller lære dem å gi etter for sine lyster. Men vi må oppdra dem til å leve et rent og edelt liv. De er Guds eiendom. Han elsker dem og ber deg samarbeide med Ham for å hjelpe dem å danne en fullkommen karakter."

Moren :

"Kvinnen burde fylle den plass Gud opprinnelig gav henne - som mannens like. Verden trenger mødre som oppfyller sin hensikt i ordets virkelige betydning. Vi kan trygt hevde at husmorens særlige oppgave er av en mer opphøyet og hellig karakter enn mannens. Derfor burde hun forstå hvor hellig og betydningsfull hennes gjerning er, og ta fatt på sin livsoppgave i avhengighet av Gud. Hun skal lære sine barn å bli nyttige mennesker i denne verden og forberede dem til å bli innbyggere i en bedre verden.....En konge har ikke noen større livsoppgave enn moren. Hun er som en dronning i sitt hjem. Det er hennes forrett å forme barnas karakter og forberede dem for det evige liv. Ikke engang engler kan tenke seg en større oppgave. Hennes gjerning er en virkelig tjeneste for Gud. Dersom moren kunne fatte fullt ut hvilken høyverdig oppgave hun er kalt til, ville det gi henne mot og styrke."

Faren :

"Faren er familiens overhode. Hustruen forventer at han skal vise henne kjærlighet og sympati, og at han skal ta del i oppdragelsen av barna. Og slik skal det være. Barna er like mye hans som hennes, og han burde være like mye interessert i deres trivsel. De trenger farens hjelp og veiledning. Derfor bør han ha den rette forståelsen av livet og sin egen oppgave, og hvilke forbindelser og innflytelser familien bør være omgitt av. Men fremfor alt bør han være ledet av Gud, og la alle handlinger være i samsvar med Bibelens råd, slik at han kan lede sine barn på rett vei.....Det er ikke bare morens oppgave å gjøre hjemmet lykkelig. Faren har også sin del å utføre. Han skal forvalte hjemmets skatter. Ved sin sterke, ærlige og oppriktige hengivenhet, skal han binde familien sammen med de sterkeste bånd av samhørighet og fellesskap"

Mer her : effatha.dk/egwdb/no-bog.asp?bog=dkh-no
Anonym
#3. Postet 31.12.2022 av Anonym
Jak 4.7-10
Vær derfor Gud undergitt! Men stå djevelen imot, så skal han fly fra dere.
Hold dere nær til Gud, så skal Han holde seg nær til dere. Gjør hendene rene dere syndere, og rens hjertene, dere tvesinnede!
Klag og sørg og gråt! La latteren vendes til sorg, og gleden til bedrøvelse!
Ydmyk dere for Herren, så skal Han opphøye dere.

mvh
Roy2
#4. Postet 01.01.2023 av Roy2
Hei Jazzflow13

Det tragiske er at mange mennesker som lever i dag er totalt hjernevasket av Feminismen/likestilling mellom mann og kvinne. Jeg mener at Feminisme er en satansk og ondskapsfull ideologi som går ut på å ødelegge et godt og Bibelsk forhold mellom mann og kvinne! Så det beste er at man går tilbake til de Bibelske rettningslinjene angående mann og kvinne i et ekteskap. Da vil både mannen og kvinnen få det så mye bedre i et ekteskap, og jeg er overbevist om at det vil føre til langt færre skillsmisser i Norge!

Det Bibelske og beste er også at i et ekteskap så skal kvinnen være hjemme å passe på sine egne barn mens mannen er på jobb og forsørger familien økonomisk, men dette har også den satanske Feminismen lurt menneskene med i dag at det beste er at begge foreldrene jobber mens de små barna blir sendt til barnehagen.

Gud vil selvfølgelig at foreldrene skal oppdra sine egne barn. Ikke andre mennesker. Foreldrene kan heller ikke kontrollere hva barnehage ansatte forteller til sine egne barn (oppdragelse). Den satanske staten vil oppdra alle barn slik dem vil, slik at de kan bli lydige samfunnsborgere inn i et antikristent samfunn!
Jazzflow13
#5. Postet 06.01.2023 av Jazzflow13
Hei Roy 2!
Enig i det du sier. Jeg er opprinnelig fra Polen og der de tradisjonelle familier var beholdt lengst. Når jeg tenker på de gamle tradisjonelle familier, hvor besteforeldre bodde hjemme sammen med sine voksne barna og barnebarna og passet ofte på banrebarna og ga dem mye livsvisdom og lærdom og praktiske ting på en snill måte uten press og stress. Det var en verdifullt oppvekst.
Kone også lyttet til mannen, men mannen også passet på henne og var glad i henne som i seg selv og det var mer harmonisk.
Roy2
#6. Postet 07.01.2023 av Roy2
Ja Jazzflow13, så fint at de tradisjonelle familier har holdt stand så lenge i Polen, men det er vel dessverre en realitet at Feminismen også har gjort seg gjeldende mer og mer også i Polen de siste årene eller hva? I Norge var det også tradisjonnelle familiestrukturer basert mye mer på Bibelske rettningslinjer helt opp til Feminismen for alvor gjorde seg gjeldende i denne verden og i Norge de siste 10 årene. Det er nok et tegn på at endetiden er her, og at Jesus snart kommer tilbake. Jeg er overbevist om at de kristne skal bli rykket bort fra denne verden før trengselstiden der Antikristen og Den Falske Profeten skal få stor makt og inflytelse i denne verden fra Satan.
Anonym
#7. Postet 07.01.2023 av Anonym
Underordning er bibelsk ja. Vi er alle underordnet noen.

Jeg tror at for at dette skal kunne fungere etter Guds vilje i ekteskapet så må både mann og kvinne først kjenne og underordne seg ordet, dvs at de kjenner Guds vilje i dette, at Jesus Kristus er Herre, at de begge har omvendt seg til Gud, kommet til tro på Jesus Kristus, ha døpt seg i vann og i Den Hellige Ånd. Kort sagt at de er bibelsk utrustet for et liv i Herren. Dette er jo Guds åpenbarte vilje for alle mennesker.
Da vil det være mulig å leve slik i et ekteskap med bibelsk underordning, noe som vil være en stor velsignelse for hele familien fordi det er etter Guds vilje og plan.

Synes dere dette er utopisk?....
Anonym
#8. Postet 09.01.2023 av Anonym
Jeg er en kristen mann, og dersom man følger Bibelens rettningslinjer om forholdet mellom mann og kvinne i et ekteskap så er jeg overbevist om at det hadde vært langt færre skillsmisser i Norge! Jeg synes denne kristne undervisnigen er veldig bra. Her taler han om at kvinnen må underordne seg mannen.

I forholdet til Gud så skal menneskene underordne seg Gud! Dersom man følger disse bibelske rettningslinjene er jeg overbevist om at forholde mellom mann og kvinne hadde vært langt bedre enn det er i dag, og skillsmisse prosenten hadde vært veldig lav!
Litt fra Jesu Vitnesbyrd angående dette :

"Eva fikk vite om den sorg og smerte som fra nå av måtte bli hennes lodd. Og Herren sa: "Til din mann skal din attrå stå, og han skal råde over deg." I skapelsen hadde Han gjort henne til Adams jevnbyrdige. Hadde de forblitt lydige mot Gud - i samsvar med Hans store kjærlighetslov - ville de også ha bevart den innbyrdes harmonien. Men synden hadde skapt et misforhold, og nå kunne enheten gjenopprettes bare ved at en av partene underkastet seg.

Eva hadde vært den første til å overtre Guds bud. Hun hadde falt i fristelse ved å fjerne seg fra sin livsledsager, stikk i strid med Guds befaling. Det var på grunn av hennes overtalelse at Adam hadde syndet. Nå kom hun i et underdanighetsforhold til sin mann. Hvis den falne menneskeslekten hadde fulgt de prinsippene som er nedfelt i Guds lov, ville dommen ha vist seg å være en velsignelse. Men mannens misbruk av den myndighet han på den måten fikk, har gjort kvinnens lodd bitter og forvandlet hennes liv til en tung byrde.

Eva hadde vært fullkommen lykkelig ved sin manns side i Eden. Men i likhet med så mange rastløse Eva-døtre i vår tid følte hun seg smigrer ved utsikten til å komme opp på et høyere plan enn det Gud hadde bestemt for henne. I et forsøk på å heve seg over sin opprinnelige stilling falt hun ned på et lavere plan. Det samme vil skje med alle som er uvillige til å påta seg de plikter livet legger på dem etter Guds plan.

Mange anstrenger seg for å oppnå stillinger som Gud ikke har gjort dem skikket til, og lar den plassen stå tom hvor de ville ha vært til virkelig velsignelse. I ønsket om å nå opp på et høyere plan har mange ofrer sin kvinnelige verdighet og sin edle karakter og har unnlatt å gjøre det som himmelen har bestemt for dem."

- I Historiens Morgen, Kapittel 3 I historiens morgen (w3.no)
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16