Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Inia
Opprettet 29.09.2022 av Inia, dame, 63 år, Oslo.
Hvor langt på natt
Ja hvor langt på natt er vi.
Den ene dårlige nyheten etter den andre, likevel virker det som tiden er delt som 2 parareller.
På den ene siden hører vi om kriger, katastrofer, sult osv, mens på den andre side verden tilsynelatende er som før. Foreløpig.
Men Gud er vår tilflukt og styrke, livet er kort, Evigheten Evig.
Da er det bare og gjøre seg klar for den mest lærerike reisen vi kan ha gjennom livet i Ånd og Sannhet.
Salmenes bok er full av virkelige vakre skatter. Ikke vårt gods og gull smått eller stort, men skattene som gir liv, glede og glede gir næring.





Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 30.09.2022 av Anonym
Amen!
compaq
#2. Postet 02.10.2022 av compaq
For mange hundre år siden kjente Jehova Gud til de gjerninger han ville gjøre i disse dager, ved avslutningen på den nåværende tingenes ordning. Da nedskrivningen av alle de 66 bøkene i Bibelen var blitt fullført i slutten av det første århundre av vår tidsregning, sluttet han å fortelle på forhånd om de gjerninger han skulle gjøre i vår tid. Ut fra den skrevne beretning kan vi med forstandens øyne se at han er i virksomhet og gjennomfører de avsluttende ting i forbindelse med degjerninger som han har forkynt fra begynnelsen av.

Riket med hans kristus som konge er blitt født i himlene. Den uunngåelige krigen på Guds, den allmektiges store dag i Harmageddon nærmer seg med raske skritt. Han Sønn Jesu kristi tusenårige styre i den gjenoppbygde Davids hytte nærmer seg også og vil bety evig utfrielse og velsignelse for den lidnende menneskehet. Vantro, skeptiske mennesker vil ikke lenger få lov til å betvile Jehovas Guds eksistens og spotte hans navn, Ord og universelle overherredømme. Ved å gjøre de gjerninger som han har kjent på forhånd og forutsagt, vil han få deres spott til å forstumme på deres lepper. Gang på gang, helt fra det gamle Egypts tid og opp gjennom tiden, har han sagt at folkene ( egypterne og alle andre innbefattet av vår tid) skal kjenne at jeg er ( Jehova)

Nå i vår tid da det er stdig mer vold og uro blant folk og nasjoner har Jehovas ord i Salme 46:11 krav på å bli vigd oppmerksomhet: Hold opp og kjenn at jeg er Gud. Jeg er opphøyd iblant folkene, opphøyd på jorden. Det er nå på høy tid for opplyste, klarsynte mennesker å gå til handling. Det er forstandig av oss å gjøre oss kjent med at det er bare en levende, sann Gud og at denne Gud er Jehova. Det er meget viktig at vi lærer ham å kjenne nå før han fullbyrder sin hevn over mennesker og folk som nekter å kjenne ham og komme i et fredelig forhold til ham. Ved å gjøre oss kjent med ham bedrar vi ikke oss selv ved å tro på noe uvirkelig. Han er ikke lik de guder som ble tilbedt av fortidens folkeslag for de har ikke vist seg å være sanne guder og tilbedelsen av den skal opphøre på jorden.

Han ord, åpenbaringer, profetier og historiske gjerninger fram til vår tid viser at han er en levende, virksom Gud. Han alene er den høyeste og allmektige Gud og tilbedelsen av ham skal til slutt gjennomsyre alle levende skapninger i himmel og på jord. Han har allerede godtgjort at han ikke lyver men at han er sannhetens Gud. ( Salme 31:6) Det vil være til evig velsignelse for oss å bestrebe oss på å oppnå hans gunst nå. Hver av den som påkaller ( Jehovas ) navn skal bli frelst.( Joel 3:5) Apg 2:21)(Rom 10:13)
Benti1010
#3. Postet 15.10.2022 av Benti1010
Hei på deg, Inia!
Hvorfor ikke lese mine blogginnlegg, og få svar på mange av Bibelens mysterium!!!

Det er vert bryet, tro du meg. Jeg våknet opp i 2012, gråt fordi jeg forstod at min norske Bibel var korrupt. Den jeg hadde fra tidlig 70 tallet. En stor nedtur.

Da jeg forstod, og fikk en King Jams Bible 1611, åpenbarte Bibelen seg for meg. Bibelen fikk en ny betydning, lettere å forstå, og ga meg en ny forståelse av Jesus og apostelen Paul 's forkynning.

Så jeg råder deg til å anskaffe en King Jams Bible 1611, lett å bestille på Amason.
Inia
#4. Postet 15.10.2022 av Inia
Hva med den norske Bibelen fra 1930.
Den har jeg. Er den ok.
Kan du gi et sterkt eksempel på et skriftsted fra King James Bibelen mot en av de nyere Biblene og vise til hvor stor fallhøyden er for å tolke feil i henhold til dets innhold.
Samvittigheten vår er også en pådriver og læremester, men skulle ønske jeg kunne studere King James Bibelen dersom min engelsk hadde vært litt bedere.
Heldige de som har mulighet til å studere den engelskspråklige Bibelen.

Anonym
#5. Postet 15.10.2022 av Anonym
Du klarer deg fint med de norske biblene, men mer enn en bibel kan være nyttig for å få mer utdypende forståelse av og vinkling på enkelte vers.
Bibler med mye kommentarer tror jeg det er lurt å være forsiktig med.
Jeg foretrekker personlig Bibelforlagets bibel 97/07 da den ligger nær grunnteksten.
Er du født på ny og åndsdøpt/åndsfylt vil Den Hellige Ånd gi deg åpenbaringen du trenger.
Det handler om ånd og hjerte, ikke intellekt.

Budskapet og læren er det samme om noen ord er oversatt ulikt i ulike bibler.
Inia
#6. Postet 16.10.2022 av Inia
Jeg har også en studiebibel fra 1988 med masse tegn og kommentarer.
Det er lærerikt på mange måter, men syntes på en annen side 1930 utgaven uten kommentarer kan være bedre. Har også en veldig fin gammel barnebibel fra 1936 og du verden hvor Bibelsk den egentlig er.
Dette jeg nevnte med samvittigheten er litt av det samme Joseph nevnte bare litt i andre ordlag.
Og det vi leser og lærer vil vel gi en høst i form av et omvendt hjerte og sinn.
TV, serier og underholdning vil bli som noe helt fjernt fra den nye virkelighetssforståelsen som har tatt bolig i våres hjerter. Og svelge kameler underveis til fordel for å la Guds Ånd arbeide med våre hjerter til det som er rett og godt kan sette en litt ut en kort stund, inntil forståelsen om at vår syndenatur har godt av en ny opprettelse i kjødet. Er kanskje det -å bli født på ny-.


HÅKON L
#7. Postet 16.10.2022 av HÅKON L
Det som er fint med masse bibeloversettelser er at en kan sammenligne dem med hverandre for å få en dypere forståelse for hva som er rett og galt, noen ganger er det slik at et ord inneholder ikke nødvendigvis hele betydningen fra det det oversettes fra, derfor er det fint med mange bibeloversettelser så en kan få en større helhet(forståelse) å se etter.
Benti1010
#8. Postet 16.10.2022 av Benti1010
Har du navnet Lucifer i din Bibel? Se Jesaja 14:12, Kaller din Bibel fra 1930 - Lucifer - Den strålende stjerne,
se Åpenbaringen 22:16 - Det er Jesus som er Den Strålende Morgenstjerne.

Blir du salig av å lese din Bibel, se Åpenbaringen 1:3 - l KJB1611 blir du VELSIGNET. Det er bare et eksempel, tenk på alle de stedene i din Bibel, hvor det står salig, skal ifølge KJB1611 være VELSIGNET. Dvs. Din Bibel tar fra deg en viktig informasjon, at vi blir Velsignet av å lese Bibelen. Ved å høre Gud's Ord og holder fast på det som er skrevet i den.

Har du dyrets merke på høyre hånd eller på sin panne i din Bibel Åp. 13:16? KJB1611 sier inni hånden eller inni pannen.

Har du testet din Bibel om den har Gud's Ånd eller Antikristens ånd? Se. I. Johannesbrev 4:1-4 : står det ER kommet i kjød, som menneske, eller står det : har kommet?
ER kommet, er av Gud,,, har kommet er av Antikristens ånd. Viss det står : har kommet,,, da hevder din Bibel at Jesus er død.

Vi begynner der,,, Nå har du fått noen viktige ting å tenke på!

Jeg råder deg til å lese mine blogginnlegg her på Kristen Date, så kan vi ta diskusjonen videre etter det.
Mvh. Benti
Anonym
#9. Postet 16.10.2022 av Anonym
Jesaja 14,12 og Åp. 22.16 - er det ikke veldig åpenbart hva som menes i de to versene?

Salig vs velsignet - to ord som beskriver mye av det samme..

På pannen, i pannen, inni pannen..joda, det er stor fysisk forskjell på "i" og "inni", men, merket på pannen ikke nødvendigvis et synlig merke uansett. Vi vet ikke..

1. Joh. 4, 1-4
Jeg ville aldri ha tenkt at bruken av ordene "er" eller "har" forandrer på det faktum at Jesus lever. Det er så mange andre vers som sier at han lever. Viktigst for meg; Jeg erfarer det.

For meg blir alt dette litt som "å ikke se skogen for bare trær"...
Benti1010
#10. Postet 16.10.2022 av Benti1010
Våkn opp!!!!
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16