Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

HÅKON L
Opprettet 11.08.2022 av HÅKON L, mann, 27 år, Østfold.
Hvem kan skjule seg for Gud?
- Menneske tenker med seg selv at om jeg gjør det som jeg vet ikke er rett, der inte menneske ser, må det være greit, for Gud er langt borte fra meg og ser ikke.

Er Gud langt borte?

Les salme 10

Job 24:15-16
15 Horkarens øyne vokter på skumringen:
«Ingen ser meg», sier han
og dekker ansiktet til.
16 I mørket bryter de seg inn i hus.
Om dagen stenger de seg inne:
De vil ikke vite av lyset.
(Lys symboliserer Guds ord se Salme 119:105)

Job 38:15
15 De urettferdige mister det lyset de hadde.
Armen de løftet, blir knust.
(jeg leste engang en fantasy bok som het i "begynnelsen er tegnet" den sa det ganske bra, oppsumert er meningen slik: kan en karakter som er i boken forstå hva som er på utsiden av boken.) (om et menneske ikke kan det, hvor mye mer tror du ikke Gud kan?: han som er evig, skaper, frelser, gjenløser...)

La oss se på det les Jesaja 29 vers 15-16 og tenk over hva som står skrevet her.

Pottemakeren og leiren
15 Ve dem som søker ned i dypet,
bort fra Herren, for å skjule sin plan!
I mørket skjer gjerningene deres.
De sier: «Hvem ser oss? Hvem vet om oss?»

16 Dere snur det opp ned!
Skal ikke pottemakeren
settes høyere enn leiren?
Kan verket si om håndverkeren:
«Han har ikke laget meg»,
og karet om pottemakeren:
«Han forstår ingenting»?

Les Matteus kapitel 6 og se hvilken setning som er gjentatt 3 forskjellige ganger i Kapittelet
Rom 2:16 les gjerne rom 2:12-16
16.Dette skal bli klart den dagen Gud ved Jesus Kristus dømmer det skjulte i menneskene, slik jeg har forkynt i mitt evangelium.

Svar på innlegg

Inia
#1. Postet 11.08.2022 av Inia
Så sant.
Vi bør søke etter å finne ekthet i vår vandring på jorden, mellommenneskelige forhold og der lyset kan avsløre løgnen kontra Sannheten.

Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16