Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

HÅKON L
Opprettet 08.07.2022 av HÅKON L, mann, 27 år, Østfold.
frafallstider før Jesu gjenkomst
Fra boken "det kristne hjem" av Ellen Gold White
Guds folk må skille seg ut fra verden. — Det frihetsbegrep som rår i disse frafallstider, må aldri prege Kristi etterfølgere. Den form for intimitet som mer og mer griper om seg, hører ikke hjemme blant kristne som skal forberede seg for å oppnå udødelighet.

Løssluppenhet, urenhet, hor, forbrytelser, ja, til og med mord er trekk som hører med til dagens orden blant dem som kjenner sannheten, men likevel nekter å innrette livet etter bibelske prinsipper. Derfor er det så viktig at de som kaller seg Kristi etterfølgere, og som har samfunn med Gud og hans hellige engler, viser verden en bedre og renere vei. Hvor viktig det er at de ved sin rene og hellige ferd står i skarp kontrast til dem som lar seg beherske av dyriske lidenskaper!

Stadig større farer. — I vår utartede tid finnes det mange mennesker som er så forblindet av syndens bedrag at de velger å leve et tøylesløst liv, fordi det tiltaler deres urene og syndige tilbøyeligheter. I stedet for å se inn i Guds lovs speil og innrette livet og forme karakteren etter Guds mønster, lar de Satan slippe til og forme sinnet etter sitt bilde. Syndige mennesker finner det lettere å fordreie Bibelen slik at den tilsynelatende støtter deres holdning, enn å vende seg bort fra urenhet og synd og bli rene i tanker og handlinger.

Det finnes langt flere mennesker med en slik holdning enn vi vanligvis forestiller oss, og når vi nærmer oss tidens avslutning, vil de hurtig vokse i antall.

Når Satan med sin fortryllende makt vinner herredømmet over et menneske, blir Gud glemt. Den syndige og skakkkjørte menneskenaturen blir hevet opp i skyene. Som om det skulle være en dyd, gir disse forvirrede menneskene rom for hemmelig tøylesløshet. Dette er en underlig form for besettelse....

Det virker alltid forlokkende å vike av fra veien og gi etter for sine egne lyster. Sinnet blir innhyllet i mørke, fornuften blir svekket, og falske forestillinger leder bort fra renhet og hellighet. Det åndelige gangsyn blir nedsatt, og mennesker som har en uplettet moralsk holdning, blir forvirret av Satans bedrag. Hans medhjelpere gir seg ut for å være talsmenn for lys og sannhet, og dette gjør deres arbeid særlig virkningsfullt. Dersom de stod åpent frem og forkynte sine hensikter på en klar og utvetydig måte, ville de fleste ta avstand fra dem uten et øyeblikks nøling. (det kristne hjem av Ellen G White fra 255.5-257.1)
del 1 av 2
del 2 fortsetter i neste innlegg

Svar på innlegg

HÅKON L
#1. Postet 08.07.2022 av HÅKON L
del 2

Til å begynne med prøver de å vekke sympati og tillit og gi inntrykk av at de er rene, hellige og oppofrende mennesker. Under dekke av å være budbærere for Gud, begynner de sin listige virksomhet med å lede andre mennesker bort fra rettskaffenhetens sti ved å gjøre Guds lov til intet.

Kristne må leve et uklanderlig liv. — Menneskesinnet svinger ikke momentant over fra renhet og hellighet til urenhet, synd og nedverdigelse. Det tar tid å gjenskape mennesket i det guddommelige bilde, og det tar også tid å senke dem som er dannet i Guds bilde, ned på et primitivt, satanisk plan.

Vi forvandles ved beskuelse. Til tross for at vi er skapt i Guds bilde, kan vi lære sinnet opp til å nyte det vi engang avskydde. Når vi glemmer å våke og be, og når vi unnlater å holde vakt ved sinnets festningsverker, vil vi bli et lett bytte for syndens makt. Vårt tankeliv blir fornedret, og vi har ikke noe vern mot forfallet så lenge vi tillater menneskenaturens sterke lidenskaper å slavebinde forstandens og samvittighetens krefter. Vi må hele tiden føre krig mot vår syndige natur. Gud vil hjelpe oss og løfte oss opp ved sin nåde. Han vil stadig søke å vende vårt sinn oppover og lære oss å tenke på rene og hellige ting. (det kristne hjem av Ellen G White fra 257.1-257.3)

(dette er noe vi ser mer og mer i dagens samfunn også ved dem som hevder å tilhøre Kristus)(må Gud skape i oss et hjerte til omvendelse)
Inia
#2. Postet 11.07.2022 av Inia
Mye vakkert og fint her, men også litt å strekke seg mot i og med vi lever i en ufullkommen verden og hele tiden blir utsatt fra ytre påvirkelse i denne verden. Desto viktigere er det bevare skattene i form av Guds Ord i hjertet slik at seier over synd kan lede våre skritt fremover, veien og tiden vi har fått ikke blir så vanskelig mens vi er her. Det er så stort å tenke på at en dag står vi foran Guds trone, og jeg må bare undre meg over dette om vår sjel er like levende, virkelig, er den man er til fulle.
Det siterte i innlegget ligger på et Guddommelig plan slik jeg ser det. Der kjærlighet, godhet, rettferdighet får springe frem slik vi ser når en liten blomst av en pjusk åpner seg, blir levende og vakker og se til.




HÅKON L
#3. Postet 12.07.2022 av HÅKON L
Les Jesaja 55:6-9 om Herrens veier
(i vers 11 nevnes det at Guds ord ikke vender tomhendt tilbake men blir slik Gud vil.)

ordspråkene 17:3 Sølv prøves i smeltedigelen og gull i smelteovnen,
men Herren prøver hjertene.

Salme 119 vers 127-131+ 140
127 Derfor elsker jeg dine bud mer enn gull, ja, skinnende gull.
128 Derfor retter jeg meg etter alle dine påbud, jeg hater alle falske veier.
129? Underfulle er dine lovbud, derfor tar jeg vare på dem.
130 Dine ord gir lys når de åpner seg, de gir uvitende innsikt.
131 Med lengsel åpner jeg munnen, for jeg tørster etter dine bud.
140 Ditt ord er prøvet med ild, din tjener elsker det.

åp 3 vers 18-19 18 Derfor gir jeg deg det råd at du kjøper gull av meg, renset i ild, så du kan bli rik, og hvite klær som du kan kle deg med og skjule din nakne skam, og salve til å smøre på øynene dine, så du kan se.
19 Jeg refser og irettesetter alle dem jeg har kjær. La det bli alvor og vend om!

(ordet er prøvet i ild, ord gir lys/innsikt når de åpenbares slik blomsten åpnes om våren, gull renses i smelteovnen og våre hjerter gjøres rene ved Herrens prøvelser. Ved dine bud elsker jeg ditt navn så jeg kan vandre på alle dine stier ved din ånd, formes vi etter din karakter slik leire formes i Guds hender til et mesterverk.)

Romerne 1:16-17 16 For jeg skammer meg ikke over evangeliet. Det er en Guds kraft til frelse for alle som tror, jøde først og så greker. 17 For i det åpenbares Guds rettferdighet, av tro og til tro, slik det står skrevet: Den rettferdige skal leve ved tro.
Romerne 1:18-32 forklarer ting nærmere

Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16