Bartolomeus
Opprettet 24.06.2022 av Bartolomeus, mann, 28 år, Østfold.
Abort diskusjon
Brasil president er sint fordi ei jente på 11 år fikk ta abort etter en voldtekt. Vel er jeg i mot
voldtekt men når det gjelder barn som blir voldtatt eller jenter som blir voldtatt uansett alder
så er jeg faktisk FOR spesielt om det er barn som blir voldtatt.
I dette tilfellet så er jenten i syvende månede. Om dette stemmer så må jeg si at jeg blir
usikker. På den ene side kan hun ta abort selv om det for meg blir som å slå av en respirator,
mens på den andre side så kommer monsteret i meg frem og sier nei har hun klart å gå 7 mnd
så kan hun klare 2 mnd til. Eller i værste fall kan hun vel ta keisersnitt no og på den måte kan begge overleve og alle blir fornøyde.

Jeg ser meg egentlig som en liberal kristen men på somme områder er jeg litt sta konsernativ. Jeg er imot abort men i visse tilfeller må det være rom for å godta det. at eit barn blir voldtatt og blir gravid er en av desse tilfellene Jeg er imot abort, men jeg er for at det skal være en lov som gjør det lov for kvinner å velge å ta abort om dei vil det. (med tanke på hva som skjer borti usa no)
Eg er imot abort, men for at lovene skal være uforandret. verken mildere eller strengere lover. Verken kortere eller lengre før man kan ikke kan ta abort.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 24.06.2022 av Anonym
Men husk at det er Gud som har skapt barnet, og formet oss i magen(slik han forklarer), så er jo han sin vilje at det skjer.
Men enig i at det er vanskelig med voldtekt. Men mulig denne jenta får mer problemer som voksen, enn hvis hun hadde adoptert bort barnet(eller beholdt deet selv).

Abort er drap. Det dør omtrent 100 millioner i året. Ca. 50 % av disse er abort.
30 % av alle mørke tar abort.

Men dette handler ikke om 0,5 % som er voldtatt. Men om de 99,5 % :)
Og som sagt. Gud som skaper og former, og lar det skje etter han sin vilje. Så abort blir å gå imot Gud, og i tillegg drepe et individ som er 100% ren og uskyldig.
Bartolomeus
#2. Postet 25.06.2022 av Bartolomeus
Men husk at det er Gud som har skapt barnet, og formet oss i magen(slik han forklarer), så er jo han sin vilje at det skjer. Men enig i at det er vanskelig med voldtekt. Men mulig denne jenta får mer problemer som voksen, enn hvis hun hadde adoptert bort barnet(eller beholdt deet selv).

Abort er drap. Det dør omtrent 100 millioner i året. Ca. 50 % av disse er abort.
30 % av alle mørke tar abort.

Men dette handler ikke om 0,5 % som er voldtatt. Men om de 99,5 % :)
Og som sagt. Gud som skaper og former, og lar det skje etter han sin vilje. Så abort blir å gå imot Gud, og i tillegg drepe et individ som er 100% ren og uskyldig.
Tror du virkelig at voldtekt er etter Gud`s vilje? Det tror ikke jeg... Hvor har du desse prosenttalla? 0,5 % og 99,5%?? Er enig i at abort er drap men når det gjelder at barn blir voldtekne og gravide så

Så du mener at en 11år,12år,13år,14år gammel jenter som blir voldtatt og blir gravide skal bære fram barnet.
hadde du sagt det samme høgt om din datter, din niese, din venns / vennines datter hadde blitt gravid etter en voldtekt??

Vil du tilbake strikkepinner og andre skarpe gjenstander der man på en farlig måte foretar en abort. er det ikke da bedre å gjenomføre en abort på en trygg måte?
Anonym
#3. Postet 25.06.2022 av Anonym
Nå skrev jeg: dette handler ikke om de som blir voldtatt. da prosent lite. muligens enda mindre nå. siden aborter skyti i været.
Er imot å drepe uskyldige jeg. Uansett omstendigheter.
Anonym
#4. Postet 25.06.2022 av Anonym
30% av alle mørke i usa som er gravide tar abort og.
blir brukt som etnisk rensking av enkelte folkegrupper.
Anonym
#5. Postet 25.06.2022 av Anonym
Nå er det forsket på kvinner som har blitt voldtatt.
Der den ene gruppa tok abort, og den andre valgte å beholde barnet.

De som valgte abort kom dårligst ut.
De som beholdt barnet, opplevde at gleden med barnet var med å lege selve voldtekten. De hadde en bedre livskvalitet enn de som tok abort.

En voldtekt er fryktelig, men da trenger en ikke ha et mord på samvittigheten i tillegg.
Anonym
#6. Postet 25.06.2022 av Anonym
Ja:)
at det kom noe godt utom en grusom handling.
Ved å dreoer barnet blir det dobbelt synd og verre påkjenning
Bartolomeus
#7. Postet 25.06.2022 av Bartolomeus
Nå er det forsket på kvinner som har blitt voldtatt.
Der den ene gruppa tok abort, og den andre valgte å beholde barnet.

De som valgte abort kom dårligst ut.
De som beholdt barnet, opplevde at gleden med barnet var med å lege selve voldtekten. De hadde en bedre livskvalitet enn de som tok abort.

En voldtekt er fryktelig, men da trenger en ikke ha et mord på samvittigheten i tillegg.
Hva mener du nå??
Det er jo ikke voldtektsofferet sin feil at hun ble voldtatt ved den siste settningen der så kan lett misforstå den settningen når du skriver " trenger en ikke ha et mord på samvittigheten i tillegg "
Kvinner/jenter har INGENTING på samvittigheten vedrørende voldtekten. Det er ingen andre enn voldtektsmannen sin feil....

En ting er sikkert hvordan man takler en voldtekt er opp til person til person. og det er INGEN gale svar for dette må være opp til hver enkelt. Hadde noen voldtatt din niese eller vennine og det hadde blitt ett barn av det OG hun ville ta abort så ville du vel støttet henne om hun ville tatt abort. Og ikke tvunget henne til å gjennomføre graviditeten.?? Og hva meiner dere voldtektsofferer som gjennomfører en graviditet skal gjøre med barnet? Skal det oppfostre barnet eller skal det adobteres vekk?
Bartolomeus
#8. Postet 25.06.2022 av Bartolomeus
Ja:)
at det kom noe godt utom en grusom handling.
Ved å dreoer barnet blir det dobbelt synd og verre påkjenning
Ved å drepe barnet blir det dobbelt synd..........

Vel synd nr 2 er abort ikke sant
hva var 1 synd? Voldtekt er ikke kvinnen sin feil.
så det blir ingen synd...

Og desuten så står det vel i bibelen at ingen synd større enn den andre. gjør det ikke?
Anonym
#9. Postet 25.06.2022 av Anonym
Ved å drepe barnet blir det dobbelt synd..........

Vel synd nr 2 er abort ikke sant
hva var 1 synd? Voldtekt er ikke kvinnen sin feil.
så det blir ingen synd...

Og desuten så står det vel i bibelen at ingen synd større enn den andre. gjør det ikke?
Ja, synd er jo at hun ble voldtatt. Ikke kvinnen som synder. Men alt som skjer som er negativt er jo synd. Så kan få noe godt ut av en synd:)

Tror du ikke Gud skaper barnet? Eller tror du at Gud gjør feil?
All drap er synd. Frarøve et uskyldig barn sitt liv
Anonym
#10. Postet 25.06.2022 av Anonym
Guds lov til israelittene sa: «Hvis noen menn slåss med hverandre og de skader en gravid kvinne så hun føder for tidlig, men det ikke fører til noe dødsfall, da skal den skyldige betale det kvinnens ektemann krever i erstatning for skaden, og han skal betale det gjennom dommerne. Men hvis det skjer et dødsfall, skal det gis liv for liv.» – 2. Mosebok 21:22, 23.

Kong David sa til Gud under inspirasjon: «Dine øyne så meg allerede da jeg var et foster.» (Salme 139:16) Gud så på David som et eget individ før David var født.

Allerede før Jeremia var født, hadde Gud bestemt seg for å gi ham et spesielt oppdrag. Gud sa til ham: «Før jeg formet deg i mors liv, kjente jeg deg, og før du ble født, helliget jeg deg. Jeg gjorde deg til profet for nasjonene.» – Jeremia 1:5.

Bibelskribenten Lukas, som var lege, brukte det samme greske ordet om et ufødt barn som han gjorde om et nyfødt barn. – Lukas 1:41; 2:12, 16.

Virker som Gud har et annet syn på graviditet enn deg hvertfall.
annonseRadio 3:16