Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Stigejacob
Opprettet 16.01.2022 av Stigejacob, mann, 46 år, Aust-Agder.
Hvor mange prosent ender opp i himmelen og i helvete
Mye som skjer i dagens samfunn, få troende, og de få troende følger ikke boka videre godt. På samme tid så skjer det veldig lite i praksis, folk er bare veldig opptatt med vissvas som virus, vaksine, og skaper seg falsk frykt, og mister fokus på ordet. Hvor går de som mister fokus på det? Hvor ender ateister opp? Andre vantro? Er det kanskje kun en kristen retning som det går bra med ifølge dere? Så har vi klimaet som folk er hysteriske over, Og det leder jo til et sidespørsmål, manifesterer folk det dårlige været med sin frykt?

Når man så tror mer på Satans triks, og gir mer næring til det ved å frykte det, enn å søke ro i herrens ord, hvordan går det med deg da? Så har vi jo alle disse påfølgende "krisene" som gir uro hos folk. "været kommer og tar oss, buhu, vi bør vel gå over til elektrisitet totalt, og forbruke 120% av det vi produserer. Så er det ramaskrik om strømpris og økonomi, som en naturlig konsekvens av hysteriets irrasjonelle hyl. Så er det hospitalhysteri pga viruset, og kapasitet for operasjoner, osv. Dette er jo åpenbart ting som fjerner folk fra Gud, og åpner opp for Satan. Men Gud er tilgivende, så har det noe å si for folks frelse?

Vi har visstnok en stor plastklump i havet, som er så stort som et nytt land, og det er også hysteri over, ingen tenker over løsning, de bare begynner å irrasjonelt frykte, og gifte seg med frykten. Når løsningen er så veldig enkel, som det er med samtlige av disse såkalte problemene. En 20 åring eller noe tenkte over det temaet i noen måneder, så hadde han løst det, fordi han ikke ble hysterisk. Så, er hysteriet nok til at folk går den brede vei til Hevlete, eller må man ha irrasjonaliteten, og bruke djevelens verktøykasse selv, mot Guds barn?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 17.01.2022 av Anonym
5 Mosebok 10:12 Og nå, Israel, hva ber Herren din Gud deg om, uten dette at du frykter Herren din Gud, vandrer på alle Hans veier og elsker Ham, at du tjener Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel,
13så du holder Herrens bud og Hans lover, som jeg befaler deg i dag, til det beste for deg?
14 Sannelig, himmelen og himlenes himler tilhører Herren din Gud, og jorden med alt som er på den,
15men likevel var det bare dine fedre Herren hadde så kjær at Han elsket dem. Han utvalgte etterkommerne deres, dere framfor alle andre folk, slik det er på denne dag.
16 Derfor skal dere omskjære forhuden på deres hjerte og ikke være stivnakket lenger.

5 Mosebok 30 8 Du skal igjen lyde Herrens røst og gjøre etter alle Hans bud, som jeg befaler deg i dag.9Herren din Gud skal gi deg overflod i all din hånds gjerning, i din livsfrukt, i tilveksten til din buskap og i grøden av din jord. For Herren skal igjen fryde seg over deg, så Han gir deg det gode, slik Han gledet seg over dine fedre,
10 så sant du lyder Herren din Guds røst, så du holder Hans bud og Hans lover som er skrevet i denne Lovboken, og så sant du vender om til Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel.

Valget mellom liv og død

11For dette budet som jeg befaler deg i dag, er ikke ufattelig for deg, og det er ikke langt borte.
12Det er ikke oppe i himmelen, så du skulle si: ‘Hvem skal fare opp til himmelen for oss og hente det ned til oss, så vi kan høre det og gjøre etter det?’
13Det er heller ikke på den andre siden av havet, så du skulle si: ‘Hvem skal fare over havet for oss og hente det til oss, så vi kan høre det og gjøre etter det?’
14 Men ordet er deg helt nær, i din munn og i ditt hjerte, så du kan gjøre etter det.
15Se, i dag har jeg satt foran deg livet og det gode og døden og det onde,
16idet jeg i dag befaler deg å elske Herren din Gud, å vandre på Hans veier og å holde Hans bud, Hans lover og Hans dommer, for at du skal leve og bli tallrik. Herren din Gud skal velsigne deg i det landet du kommer inn i, for å ta det i eie.
17Men hvis ditt hjerte vender seg bort og du ikke vil høre og du blir drevet til å tilbe andre guder og tjene dem,
18 da forkynner jeg dere i dag at dere sannelig skal gå fortapt. Da skal dere ikke få flere dager i det landet du drar over Jordan for å komme inn i og ta i eie.
19 Jeg kaller i dag himmelen og jorden til vitner mot dere: Jeg har satt foran deg livet og døden, velsignelsen og forbannelsen. Velg derfor livet, for at både du og dine etterkommere skal få leve.
20 Da vil du også elske Herren din Gud, lyde Hans røst og klynge deg til Ham, for Han er ditt liv og en fylde av dager. Du skal få bo i det
Anonym
#2. Postet 17.01.2022 av Anonym
Bibelen er tydelig på dette. Veien er smal fordi det er kun en vei, og det er igjennom frelse av nåde ved tro på Jesus Kristus. Det fine med det, er at når man først har funnet Jesus Kristus, så er veien bred og sikker. For alle som tok imot Ham, gav Han rett til å bli Guds barn (Joh. 1:12). Frelsen ved Jesus Kristus er fjellet som holder igjennom alle forhold i livet, så sant vi holder fast på Jesus og frelse ved å tro på Ham. Så derfor, som Paulus skrev, så er det noe av det viktigste vi gjør, om ikke det viktigste, å grunnfeste vårt hjerte i nåden (Hebr. 13:9), som er lik å grunnfeste seg i frelsen ved troen på Jesus.
Anonym
#3. Postet 17.01.2022 av Anonym
Om du spør alle religiøse du møter på om di er frelst så er det nok ganske mange. Om du ikke tror meg så er det bare å spørre dem selv :-). Men om man går ut fra hva den gode bok sier så er det nok ikke mange. Vertfall ikke som jeg vet om.
Anonym
#4. Postet 17.01.2022 av Anonym
Om du spør alle religiøse du møter på om di er frelst så er det nok ganske mange. Om du ikke tror meg så er det bare å spørre dem selv :-). Men om man går ut fra hva den gode bok sier så er det nok ikke mange. Vertfall ikke som jeg vet om.
Hei Israel! Ser du gjengir vers fra tiden med loven i GT i ditt innlegg over. Hva er grunnen til at du ikke trekker inn det som står i NT etter at Jesus kom til verden (og som profetert om i GT) - og hvilken betydning det har for frelsen..?
Stigejacob
#5. Postet 17.01.2022 av Stigejacob
5 Mosebok 10:12 Og nå, Israel, hva ber Herren din Gud deg om, uten dette at du frykter Herren din Gud, vandrer på alle Hans veier og elsker Ham, at du tjener Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel,
13så du holder Herrens bud og Hans lover, som jeg befaler deg i dag, til det beste for deg?
14 Sannelig, himmelen og himlenes himler tilhører Herren din Gud, og jorden med alt som er på den,
15men likevel var det bare dine fedre Herren hadde så kjær at Han elsket dem. Han utvalgte etterkommerne deres, dere framfor alle andre folk, slik det er på denne dag.
16 Derfor skal dere omskjære forhuden på deres hjerte og ikke være stivnakket lenger.

5 Mosebok 30 8 Du skal igjen lyde Herrens røst og gjøre etter alle Hans bud, som jeg befaler deg i dag.9Herren din Gud skal gi deg overflod i all din hånds gjerning, i din livsfrukt, i tilveksten til din buskap og i grøden av din jord. For Herren skal igjen fryde seg over deg, så Han gir deg det gode, slik Han gledet seg over dine fedre,
10 så sant du lyder Herren din Guds røst, så du holder Hans bud og Hans lover som er skrevet i denne Lovboken, og så sant du vender om til Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel.

Valget mellom liv og død

11For dette budet som jeg befaler deg i dag, er ikke ufattelig for deg, og det er ikke langt borte.
12Det er ikke oppe i himmelen, så du skulle si: ‘Hvem skal fare opp til himmelen for oss og hente det ned til oss, så vi kan høre det og gjøre etter det?’
13Det er heller ikke på den andre siden av havet, så du skulle si: ‘Hvem skal fare over havet for oss og hente det til oss, så vi kan høre det og gjøre etter det?’
14 Men ordet er deg helt nær, i din munn og i ditt hjerte, så du kan gjøre etter det.
15Se, i dag har jeg satt foran deg livet og det gode og døden og det onde,
16idet jeg i dag befaler deg å elske Herren din Gud, å vandre på Hans veier og å holde Hans bud, Hans lover og Hans dommer, for at du skal leve og bli tallrik. Herren din Gud skal velsigne deg i det landet du kommer inn i, for å ta det i eie.
17Men hvis ditt hjerte vender seg bort og du ikke vil høre og du blir drevet til å tilbe andre guder og tjene dem,
18 da forkynner jeg dere i dag at dere sannelig skal gå fortapt. Da skal dere ikke få flere dager i det landet du drar over Jordan for å komme inn i og ta i eie.
19 Jeg kaller i dag himmelen og jorden til vitner mot dere: Jeg har satt foran deg livet og døden, velsignelsen og forbannelsen. Velg derfor livet, for at både du og dine etterkommere skal få leve.
20 Da vil du også elske Herren din Gud, lyde Hans røst og klynge deg til Ham, for Han er ditt liv og en fylde av dager. Du skal få b
Stigejacob
#6. Postet 17.01.2022 av Stigejacob
Bibelen er tydelig på dette. Veien er smal fordi det er kun en vei, og det er igjennom frelse av nåde ved tro på Jesus Kristus. Det fine med det, er at når man først har funnet Jesus Kristus, så er veien bred og sikker. For alle som tok imot Ham, gav Han rett til å bli Guds barn (Joh. 1:12). Frelsen ved Jesus Kristus er fjellet som holder igjennom alle forhold i livet, så sant vi holder fast på Jesus og frelse ved å tro på Ham. Så derfor, som Paulus skrev, så er det noe av det viktigste vi gjør, om ikke det viktigste, å grunnfeste vårt hjerte i nåden (Hebr. 13:9)
Paulus er viktig. Veien er nok bred for de fleste, det tror jeg også. Men i våre dager, hvordan går dette med folk som mister positivitet og tro på at alt går bra? Folk bekymrer seg for strømregning, klimaet, og mange andre ting. Kan ikke det være et problem?Om du tror det går lukt til hevlete, så er det ikke bra.
Stigejacob
#7. Postet 17.01.2022 av Stigejacob
Om du spør alle religiøse du møter på om di er frelst så er det nok ganske mange. Om du ikke tror meg så er det bare å spørre dem selv :-). Men om man går ut fra hva den gode bok sier så er det nok ikke mange. Vertfall ikke som jeg vet om.
Spør dere, for jeg lurer på dere. Har spurt på privaten og fått svar. Det er ferdig. Nå var dette bare om prosenten som går til Hevlete og himmel.l
Anonym
#8. Postet 17.01.2022 av Anonym
Paulus er viktig. Veien er nok bred for de fleste, det tror jeg også. Men i våre dager, hvordan går dette med folk som mister positivitet og tro på at alt går bra? Folk bekymrer seg for strømregning, klimaet, og mange andre ting. Kan ikke det være et problem?Om du tror det går lukt til hevlete, så er det ikke bra.
Det står ikke noe i Bibelen om at dette skulle ha noe betydning i forhold til frelsen. Frykt og bekymring har mer med hvordan vi har det i dette livet. For frykt og bekymring er med på å tynge oss, og vi kan få lov til å legge dette av oss i vår tro på at Gud er med og hjelper oss. Når det gjelder frelsen, så sa Jesus at vi heller ikke her skulle bekymre oss. I Joh. 14:1-7 kan vi lese om hvordan disiplene ble bekymret for det å komme til himmelen eller ikke, hvor Jesus sa: «Vær ikke bekymret. I Min Fars hus er det mange rom.» Hvor Tomas da sa: «Hvordan skal vi vite veien?» Så kjenner du vel hva Jesus sa videre, om at Han er veien, sannheten og livet, og at ingen kommer til Faderen uten ved Ham. Ved å kjenne og tro på Ham, så er Han veien inn til himmelen. No worries. Jo, mer man ser dette, jo mer faller man til ro i frelsen. Frykten for døden forsvinner.

Det er verre når man blander inn loven i dette, som en del av det å holde loven for å bli frelst. For som både loven selv sier, og som Paulus refererte til, så er det ikke ett eneste menneske som klarer å holde loven, unntatt Jesus - som da også kunne være det fullkomne offeret som døde for oss. Så om man blander inn loven, som man ikke klarer å holde, da påvirker dette naturlig nok også frelsesbevisstheten. For ingen klarer å bli frelst igjennom loven.
Anonym
#9. Postet 17.01.2022 av Anonym
Spør dere, for jeg lurer på dere. Har spurt på privaten og fått svar. Det er ferdig. Nå var dette bare om prosenten som går til Hevlete og himmel.l
Prosenten er det ingen av oss som vet og kan forutsi. Men vi får noen hint i Bibelen, blant annet når vi leser Åpenbaringsboken, for i tillegg til de nevnte 144.000, så står det om en «skare av mennesker som ingen kunne telle». Dette er mennesker som er blitt renset ved Jesu blod, altså som hadde tatt imot Jesus som sin frelser. Derfor er vår jobb, som Guds utsendte folk, å forkynne evangeliet, så folk kan bli frelst. Så er det opp til den enkelte om han eller henne vil ta imot.
Anonym
#10. Postet 17.01.2022 av Anonym
Om du spør alle religiøse du møter på om di er frelst så er det nok ganske mange. Om du ikke tror meg så er det bare å spørre dem selv :-). Men om man går ut fra hva den gode bok sier så er det nok ikke mange. Vertfall ikke som jeg vet om.
Leser du 1. Kor. 3, så vil du se at Paulus skriver litt om dem som blir frelst. Han skriver at Jesus Kristus er grunnvollen, men at enhver må se til hvordan man bygger videre. For den som bygger videre med gull, sølv, edelstener, strå osv også skal bli frelst, men da som igjennom ild. At deres verk skal brenne opp. Så spørs det da, hva dette betyr..? Hvorfor blir noen frelst igjennom ild og andre ikke..? Og som Paulus også skriver; noen må man rive ut av ilden..(?)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16