Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 24.12.2021 av Anonym.
Litt av et Gudegitt immunforsvar vi har;)
I løpet av høsten har flere og flere studier kommet ut som viser klinkende klart at naturlig immunitet er ekstremt mye bedre enn den såkalte vaksineimmuniteten mot Covid19. Her er f.eks. et utdrag fra en israelsk studie som sto i Science nylig:

The new analysis relies on the database of Maccabi Healthcare Services, which enrolls about 2.5 million Israelis. The study, led by Tal Patalon and Sivan Gazit at KSM, the system’s research and innovation arm, found in two analyses that never-infected people who were vaccinated in January and February were, in June, July, and the first half of August, six to 13 times more likely to get infected than unvaccinated people who were previously infected with the coronavirus. In one analysis, comparing more than 32,000 people in the health system, the risk of developing symptomatic COVID-19 was 27 times higher among the vaccinated, and the risk of hospitalization eight times higher.

Risikoen for å få symptomatisk Covid19 var altså 27 ganger høyere blant vaksinerte og risikoen for sykehusinnleggelse 8 ganger høyere enn for folk som har hatt Covid19 og fått naturlig immunitet. Og risikoen for å bli infisert er opp mot 13 ganger høyere for vaksinerte.

Og det er flust av andre studier som viser omtrentlig samme størrelsesorden. En studie fra Harvard nylig viste f.eks. at naturlig immunitet var 20 ganger sterkere mot symptomatisk Covid.
Forsåvidt ikke noe bombe for dette er noe alle virologer og vaksineforskere vet fra tidligere. Naturlig immunitet er alltid bedre.
Det er faktisk studier som viser at barn som hadde Spanskesyken i 1918-19 fortsatt var immune når de nærmet seg 100 år gamle.. Og tilsvarende i forhold til SARS-COVID1-infiserte i 2003. De ble sjekket i 2020(17 år senere) og fortsatt immune.

Jeg kjenner forøvrig noen som har fått Covid med vilje i løpet av det siste året.(Som regel etter å ha drukket av de smittede barnas kopper). Det er ikke noe jeg anbefaler uansett virus(blir vel litt å friste Gud), men vel og merke fikk heller ikke de alvorlige symptomer(bare forkjølelses-symptomer), selv om de riktignok ikke var veldig gamle( i 40 -og 50 årene og en i starten av 60-årene). Ja ja, de kan iallefall glede seg og takke sin Skaper for den underbare menneskekroppen Han har skapt med all dens forsvarsmekanismer.
Gud er God, ikke Pfizer, Moderna etc.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 24.12.2021 av Anonym
Tenk at jeg fikk en advarsel, men ikke DU! Må være miraklenes tid som ikke er forbi...
Kanskje det er noe personlig??
Anonym
#2. Postet 24.12.2021 av Anonym
Eller kanskje det er fordi du er så mye flinkere til å legge ut dokumentasjon enn meg? Hm... Mystifistisk...
Anonym
#3. Postet 24.12.2021 av Anonym
Tenk å sende et så slemt brev på selveste julaften... PolitiskKorrektDate burde skamme seg.

Men ok, nå skal jeg ikke herpe tråden under det gode innlegget ditt helt her. Ferdig!
Stigejacob
#4. Postet 24.12.2021 av Stigejacob
Nettopp, alle virologer og nesten alle mennesker visste dette som studien bekreftet, og har visst det hele vår levetid. Likevel ble det hysteri, og alle ignorerte en basic sannhet, akkurat som det står i bibelen at den onde vil få menneskene til å gjøre. Trengte ikke studien, og studien vil ikke endre noe noensted. Er også replikert i flere land, mener å ha lest i juni at Norge skulle gjøre den med 14 000 stk. Danmark skulle også. Har de blitt ferdige og publisert?Om de har, så har det ikke endret kursen på strategien.
Anonym
#5. Postet 24.12.2021 av Anonym
Anonym
#6. Postet 24.12.2021 av Anonym
Men jeg syns også dette er en grunnleggende greie i hele debatten. Nemlig livsynet. Hvis man tror på evolusjon så er menneske ikke noe spesielt. Tipptipp--tippoldefaren vår var bare en samling kjemikalier som kom sammen helt tilfeldig i ursuppen for millioner av år siden. Og ættetavla vår er full av bakterier, slimåler og annet rask.

Det er klart at hvis man har dette livsynet så blir det meningsløst og absurd å snakke om Gudegitt immunforsvar og de tingene Gud har lagt ned i planteverdenen for vår helse. Forøvrig også helt meningsløst å snakke om at det er noe mening med livet.

Sånn sett er jeg i grunn glad for at jeg har en veldig lang utdannelse for jeg fikk se dette veldig nært. Det var f.eks. helt vanlig for både studenter og forelesere på UiO å snakke om at verdens folketall måtte reduseres for å "redde klimaet". "Viktig at eldre blir nedprioritert ved en pandemi" osv. "siden de ikke bidrar til felleskapet" osv.(Dette var tilbake i perioden 2001-2007) Det var verre på biologi, men jeg hørte det definitivt jeg også selv om jeg hadde hovedsakelig matte, statistikk og fysikk.
Det som jeg syns er litt skremmende er at den vanlige mannen i gata ikke er klar over hvor gjennomsyra hele utdanningsystemet er med dette.. Klandrer dem ikke, men jeg ville ikke sendt barna mine på en sekulær skole for så si det sånn.(jeg gikk kun på sekulære skoler selv).
Anonym
#7. Postet 24.12.2021 av Anonym
Ja. Gud ga lys og budskap også om vår helse. Her er et lite sitat og linker til bøkene hvor man kan lese om dette selv, hvis det er av interesse.

"Kroppen vår er bygget opp av maten vi spiser. Det er en stadig økende metabolisme i organismen vår; enhver bevegelse av et organ forårsaker vevsforringelse, og dermed nedbrytning bygger seg opp av maten vi spiser. Hvert organ i kroppen må ha næring det fortjener. Hjernen må ha sin del, det samme må benmuskler og nerver. Det er en fantastisk prosess som gjør mat til blod, og ved hjelp av dette blodet bygger opp de forskjellige delene av kroppen; med denne prosessen foregår uopphørlig og gir liv og styrke til hver nerve og muskel og vev." effatha.dk/egwdb/dk-bog.asp?bog=slf-dk

"Når helsen er blitt forsømt så lenge at sykdom inntreffer, kan den syke ofte selv gjøre mer enn hva noen andre kan gjøre for ham. Det første en må finne ut, er hvordan sykdommen arter seg, og så må en gå i gang på en forstandig måte for å fjerne årsaken. Dersom kroppens harmoni er kommet ut av likevekt på grunn av overarbeid, forspisning eller andre uregelmessigheter, så prøv ikke å rette på problemene ved hjelp av giftige medikamenter. Mangel på måtehold i forhold til mat er ofte årsak til sykdom, og det naturen aller mest trenger, er å bli befridd fra den byrde som er lagt på den. I mange sykdomstilfeller vil den aller beste behandling være at pasienten kuttet ut et måltid eller to, slik at de overanstrengte fordøyelsesorganene kan få mulighet til å hvile. Åndsarbeidere har ofte funnet hjelp i en fruktdiett noen få dager. En kort periode med fullstendig faste, fulgt av en enkel, beskjeden kost, har ført til at syke har kommet seg ved hjelp av naturens egen vitalitet. En avholdende diett i en måned eller to ville overbevise mange syke om at selvfornektelse fører til helse." effatha.dk/egwdb/no-bog.asp?bog=hol-no

"Noen har smilt hånlig av helsereformen og sagt at den er helt unødvendig, og at den bare tjener til å lede interessen bort fra sannheten for vår tid. De har sagt at denne saken er drevet til ytterlighet. Men de som sier dette, vet ikke hva de snakker om. Når både menn og kvinner som bekjenner seg til gudsfrykt, er sykelige fra isse til fotsåle, og deres fysiske, mentale og moralske krefter er svekket fordi de har føyd en grådig appetitt og ved altfor hardt arbeid, hvordan kan de så være i stand til å veie bevisene for sannheten og fatte Guds krav?" effatha.dk/egwdb/no-bog.asp?bog=rov-no
Anonym
#8. Postet 25.12.2021 av Anonym
Her er SARS-COVID1 studien forøvrig. Om at de hadde immunitet 17 år etterpå. SARS-CoV-2-specific T cell immunity in cases of COVID-19 and SARS, and uninfected controls | Nature Enda mer fantastisk er det at de hadde T-celle immunitet mot SARS-COVID2 også, selv om det er 20% forskjell på de to virusene.Det kaller jeg robust immunforsvar.

Og her er studien om spanskesyken og den livslange immuniteten de tidligere infiserte oppnådde: Researchers find long-lived immunity to 1918 pandemic virus | CIDRAP (umn.edu)
Anonym
#9. Postet 26.12.2021 av Anonym
Ja PåDenneklippen, adventistene lever vel såvidt jeg husker i snitt rundt 10 år lengre enn befolkningen forøvrig i USA iallefall. (Har jeg iallefall hørt) Det de spiser mye av er jo frukt og grønt, og det er jo det Gud ga oss beskjed om å ete i grunn(1.mos 1:29). Selv om det ble ok med en del typer kjøtt og fisk senere, etter syndefallet.
Det er jo ingen tvil om at man kjenner seg mye bedre i kroppen hvis du har et stort inntak av rene frukter og grønnsaker(helst økologisk da).
Anonym
#10. Postet 26.12.2021 av Anonym
Ja Thomas, eller enda verre: Hvordan de dreper Covid19 pasienter i USA livsfarlige Remdesivir, under kommando fra Fauci selv. Anthony Fauci Exposed Planned Mass Murder Genocide Dr Bryan Ardis (rumble.com)

Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16