Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Debatt

Anonym
Opprettet 08.12.2021 av Anonym.
Vennskap i cornatiden ?
Kjære dere!

I min vennegjeng har det vært masse konflikter i cornatiden og jeg lurer på om det finnes andre her inne som har opplevd det samme. I dag ville ei nær venninne av meg ha venninnepause fra meg i minst 5 uker. og muligens under resten av corona. Jeg fikk ikke noen god forklaring. Hun snakket om hun ville leve livet og ha det gøy. Venninna min er ca 10 år eldre enn meg. Selv så er jeg i risikogruppe og er redd for viruset selv om jeg har tatt vaksina. Vi hadde en stor krangel i dag om ei felles venninne av oss som ikke for lov til å ta vaksina pga allergier og har fått forbud fra legene å ta den. Jeg hadde sagt til henne at vi burde være litt forsiktig med hvor mange vi traff før vi møtte vår felles venninne som ikke kan ta vaksina. For henne var det et problem å ta hensyn til dette fra i dag til neste mandag, fordi hun ville ha det gøy. Jeg har også kjent veldig på at jeg er redd for å ha for mye kontakt med folk som er ute hel tiden på store arregementer, fordi jeg er redd for å bli syk. Jeg fikk vite for noen dager siden om en mann som trengte pustehjelp selv om han hadde tatt begge vaksinene. Jeg luer på om det finnes noen her inne som også er i riskogruppe og som føler seg litt redd for dette nye viruset? Jeg lurer på om det er andre som føler seg litt alene pga viruset innimellom. Mange ganger så virker det som viruset skiller familie og venner, fordi alle mener at deres oppfatting er rett og orker ikke å lytte til hvordan andre har det.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 08.12.2021 av Anonym
Hun venninna di hørtes i hvert fall ikke ut som hun er spesielt redd for noe virus. Kanskje dere i dette spørsmålet bor på hver deres planet?

Om hun ikke er redd, kan det jo hende hun føler hun kveles litt under din frykt.
Tangen
#2. Postet 08.12.2021 av Tangen
Prøv å overvinne frykten. Det bare ødelegger immunforsvaret ditt. Et menneske som frykter noe blir automatisk svakere. En skal selvsagt ha en "sunn" frykt for mange ting og ikke ta noen sjanser, men en slik gjennomtrengende frykt for en sykdom fører ikke noe godt med seg. Husk også hva Jesus sa; "frykt ikke, for jeg er med dere inntil verdens (eller tidsalderens) ende".
Anonym
#3. Postet 08.12.2021 av Anonym
I perioder har jeg lest/hørt Salme 91 daglig:

https://youtu.be/kd4GakytNUE

Anbefales! :)
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16