Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 16.09.2021 av Anonym.
Gamle gubber
Jeg har blitt kontaktet av flere på min alder, men innimellom noen som er en del eldre foråsiresånn - og dess eldre, dess syrligere respons. Over 70 er bare disgusting.

Helt i orden å ta kontakt for meningsutvekslinger m.m. Det er bare hyggelig! Men når det er noe annet i lufta, har alder en hel del å si. Noen mannfolk har null sperrer på alder - og det er for så vidt kjent - men tror de virkelig ei dame ser etter en på alder med faren sin? (Nei, det hjelper ikke at du har investert i ny hårsveis og de kuleste solbrillene du fant.)

Klart...har du masse penger, hjertefeil og er lettskremt kan det vurderes. Tulla. De fleste ser ikke etter en gammel gubbe - og en ordentlig mann burde ha respekt for det idet han er på fisketur. Han bør i hvert fall ta en avvisning med et smil.

Men nå vil jeg høre hva dere tenker om dialog mellom meg og et fo...en fyr, som ble så fornærmet at han kjeftet meg opp, dro frem "vi mot deg"-kortet og blokkerte, så jeg ikke fikk svart noe.

Brev fra fos...fyr på 63:
"Hei på deg!
Jeg håper å finne DEG som er kristen, litt sporty og som også er intr. i flotte turer i fjellet/marka.
Jeg bor som plommen i egget i - naturligvis - umiddelbar nærhet til *sted* her i *by*.
Så hva med en rusleprat? Dagstur opp på *haug* eller *fjell*.
Eller bobiltur/fjelltur i *plass* eller et annet sted?
Padler også gjerne... og synes kano er både triveligst og tryggest...
Høres dette litt fristende ut så svar i veg, så tar vi det derfra. Kanskje det kan bli mulighet for en kaffeprat / tur snart?
??
Brøl"
(Navn. Fritt oversatt)

Svar fra disgusted 39-åring, som kunne vært datra:
"Kan du ikke prøve å leke med de på din egen alder?"

Hvorpå svar fra superfornærmet fossil med null selvinnsikt, takt, tone, humor, respekt, you name it:
Jeg er ikke her for å leke. Men det er det tydelig at du er... FYSJ, for en måte å svare på! Du skulle vært utestengt. Kom deg over på Match eller noe annet, for her inne blant oss har du ikke noe å gjøre!

"FYSJ"
faktisk. Og "...her inne blant OSS har du ikke noe å gjøre!" Snakk om shallow hersketeknikk.
Dere oss, what say you? Blir match neste stopp?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 16.09.2021 av Anonym
Jeg synes du svarte helt greit. Du fikk fram at han bør finne seg noen i egen aldersgruppe, samtidig som du var høflig og ga en respons på henvendelsen.

har ikke helt forstått meg på menn som skal ha mye yngre damer. Med tanke på at damer lever 2-3 år lengre enn menn, og er flinkere til å ta vare på seg selv så kan det ikke friste mye med noen som er en god del år eldre.

selvfølgelig kan enn ikke styre alt her i livet, noen ganger går det fint. Men rent personlig så vil jeg ikke lengre ned i alder enn ca 5 år
Anonym
#2. Postet 16.09.2021 av Anonym
Jeg synes du svarte helt greit. Du fikk fram at han bør finne seg noen i egen aldersgruppe, samtidig som du var høflig og ga en respons på henvendelsen.

har ikke helt forstått meg på menn som skal ha mye yngre damer. Med tanke på at damer lever 2-3 år lengre enn menn, og er flinkere til å ta vare på seg selv så kan det ikke friste mye med noen som er en god del år eldre.

selvfølgelig kan enn ikke styre alt her i livet, noen ganger går det fint. Men rent personlig så vil jeg ikke lengre ned i alder enn ca 5 år
Takk for forståelsen, Karmøy! :) Svaret mitt kunne leses litt skarpt i kantene eller humoristisk, men han burde uansett tåle det - for han var ikke akkurat en liten guttunge :) men en godt voksen mann på freidig jakt. Da bør han ta stor-gutt-buksene på og ha litt selvironi og humør på lur. (*han var = han er. Regner med han lever enda Oki, unnskyld da... )

Nei, jeg forstår heller ikke dette med stor aldersforskjell - jeg har i hvert fall ikke lyst å dø alene.

Jeg tror oppriktig mange med aldersforskjell virkelig har funnet kjærligheten. Jeg kjenner flere. Men det går en grense. Og gamle gubber på en datingside kan i hvert fall ikke kreve at alle skal synes det er helt supert.

Jeg tenker 7 år, men 10 år er max. Men det spørs selvsagt hvor mye penger...uhm...kjærlighet det er
Anonym
#3. Postet 16.09.2021 av Anonym
Jeg synes vel ikke noe om å henge ut personer i full offentlighet og vise brev man har skrevet privat på ett forum. Men han her ble skarp i tonen fordi du traff spikeren...er man litt skarp i tonen må man tåle å få skarpt svar igjen. Ingen liker å bli avvist,selv om han er på fisketur i feil dam. Men hvordan en mann takler avvisning forteller mye om hvilken person han er. Ikke noe å bry seg om...du fikk sagt fra og "kvitt" fyren...selvfølgelig er man ikke mindre kristen fordi om man kan være litt skarp i tunga. ;)
Anonym
#4. Postet 16.09.2021 av Anonym
Delvis enig Ester, men synes det er ok i dette tilfellet siden det ikke ble nevnt brukernavn og meldingen ikke var var gjenkjennbar.
Anonym
#5. Postet 16.09.2021 av Anonym
Jeg synes vel ikke noe om å henge ut personer i full offentlighet og vise brev man har skrevet privat på ett forum. Men han her ble skarp i tonen fordi du traff spikeren...er man litt skarp i tonen må man tåle å få skarpt svar igjen. Ingen liker å bli avvist,selv om han er på fisketur i feil dam. Men hvordan en mann takler avvisning forteller mye om hvilken person han er. Ikke noe å bry seg om...du fikk sagt fra og "kvitt" fyren...selvfølgelig er man ikke mindre kristen fordi om man kan være litt skarp i tunga. ;)
Han la ikke opp til veldig gjensidig respekt, men er totalt anonymisert. Og om han har hovert slik over andre, er det greit at de ser at de ikke er alene med ubehageligheten.
August afternoon
#6. Postet 16.09.2021 av August afternoon
Tror det kan være greit å skrive i profilen hvilken alder man ønsker kontakt av da kan man unngå
en del misforståelser.
Anonym
#7. Postet 16.09.2021 av Anonym
Tror det kan være greit å skrive i profilen hvilken alder man ønsker kontakt av da kan man unngå
en del misforståelser.
Må man virkelig spesifisere at man ikke er interessert i noen som er 20-30 år eldre? Tenker heller det er greit om en del menn går i seg selv.

Men ja, jeg hadde en setning om det før, men ser at den må ha blitt borte i en eller annen redigering.
Anonym
#8. Postet 16.09.2021 av Anonym
Tror det kan være greit å skrive i profilen hvilken alder man ønsker kontakt av da kan man unngå
en del misforståelser.
Sånn. Nå er den setningen tilbake. Men problemet er bare at de ikke finner lesebrillene og får det med seg.
Inia
#9. Postet 16.09.2021 av Inia
Drømmen om Amerika blir vel mer aktuell som tiden går.

Forstår deg godt, du får ta det som et komplement, og gled deg til det rette dukker opp.

August afternoon
#10. Postet 16.09.2021 av August afternoon
Må man virkelig spesifisere at man ikke er interessert i noen som er 20-30 år eldre? Tenker heller det er greit om en del menn går i seg selv.

Men ja, jeg hadde en setning om det før, men ser at den må ha blitt borte i en eller annen redigering.
Ja det kan se slikt ut.Jeg tror at både menn og kvinner kan gå i seg selv når det gjelder store
aldersforskjell for det er ikke et ensidig problem hos menn.
hva grensen er for gammelt eller ung er jo et relativt problem men tradisjonen gjennom årene har jo
vært at mannen er 2-3 år eldre enn damen men så kan det i teorien dukke opp ting som kan gjøre at
alderen vil få mindre betydning men det blir jo bare en teoretisk tanke i fra meg.
Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16