Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 12.08.2021 av Anonym.
Kjærlighetens fem språk

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 31.08.2021 av Anonym
Hei ukjente venn! Den boka om de fem kjærlighetsspårkene er en av de mest lærerike bøkene som jeg noen gang har lest. Bommer en på dette så kan en lett føle seg utrygg og ulykkelig. Det kan være lurt og fortelle fort hva som er viktig for en og hva en ikke liker, slik at en unngår unødvendige konflikter og lærer og forstå hverandre.
HÅKON L
#2. Postet 31.08.2021 av HÅKON L
Leste hele artikkelen den var vakker og godt skrevet. Den handlet om at den største kjærlighet, er den der en lærer å se andres behov. Å finne ut hvordan vi kan være hverandres tjenere så kjærligheten kan vokse. Her ved å se på egenskapene til de fem kjærlighetsspråkene nevnt i artikkelen: "Anerkjennende ord, tjenester, gaver, tid for hverandre og fysisk berøring."

Jeg tenker Fotvask er et slikt bilde hvor vi lærer å være hverandres tjenere, slik Jesus lærte disiplene ved at han gikk på knee og vasket føttene dems. Fotvask trenger ikke nødvendigvis kun å utføres i kirken under nattverden, det kan innføres i hjemmet som et tegn på at vi tar oss tid til å tjene hverandre.

Jeg tenker at den tid du velger å bruke på den andre personen ikke er bortkastet, den kan lære deg hva som trengs for å gjøre den andre personen lykkelig. Når den andre er lykkelig blir du også selv lykkeligere i livet.
compaq
#3. Postet 01.11.2021 av compaq
ok ok
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16