KristenDate på iOS og Android
Skriv en hilsen til alle på KristenDate.no
Skriv i megafonen
Skriv i megafonen

Forum >> Religion og tro >> Debatt

Åpne profilen til Inia

Så vakkert.

Se den vakre månen som lyser på Østlandet i kveld.
Så flott den er, stor som en badeball, gul som hestehoven og den skinner bak tretoppene her og det hele ligner et vakkert maleri. Det er som om Skaperen sier godkveld med sitt nærvær.
Naturen vitner for seg selv om hvor vakkert alt er Skapt. Hvilken gave. Stresset har lagt seg i byen og Guds Ånds nærvær gjør seg gjeldene.
Viser side 1 av 2 sider, 10 kommentarer per side
Første |   << Forrige  Neste >>  |  Siste
Åpne profilen til PåDenneKlippen
Ja. Ved å se på skapelsen, så går tankene til Skaperen. Se f.eks på disse flotte fuglene Han har lagd 

Åpne profilen til Tangen
Det var flotte fugler! 

For min del gleder jeg meg også over de lokale fuglene, som f.eks skjærene som har flere reir rundt huset. Smarte dyr disse kråkefuglene. Jeg har også en kråke (hann) som ofte dunker på ett av vinduene mine med nebbet om morgenen, da forlanger han at jeg skal komme ut på verandaen med mat og legge igjen til ham, f.eks noen brødskalker.  

Mange liker ikke kråker og skjærer, men det er ikke vanskelig å se skjønnheten i dem. Bedre å fokusere på det positive enn negative. Antakelig ville folk savne dem hvis det blei helt stille. 

Åpne profilen til Inia
Flotte fugler, ja det er et kunstverk.
Når disse er så unike, tenk da hva som er i himmelen.

Det var flotte fugler! 

For min del gleder jeg meg også over de lokale fuglene, som f.eks skjærene som har flere reir rundt huset. Smarte dyr disse kråkefuglene. Jeg har også en kråke (hann) som ofte dunker på ett av vinduene mine med nebbet om morgenen, da forlanger han at jeg skal komme ut på verandaen med mat og legge igjen til ham, f.eks noen brødskalker.  

Mange liker ikke kråker og skjærer, men det er ikke vanskelig å se skjønnheten i dem. Bedre å fokusere på det positive enn negative. Antakelig ville folk savne dem hvis det blei helt stille. 

Helt enig med deg. Jeg er en av de som også liker kråker og skjærer. Det at du har en kråke som dunker på  vinduene dine er jo fantastisk! Er ikke mange som får oppleve slikt. Har han fått et navn ? :)
Åpne profilen til Tangen

Helt enig med deg. Jeg er en av de som også liker kråker og skjærer. Det at du har en kråke som dunker på  vinduene dine er jo fantastisk! Er ikke mange som får oppleve slikt. Har han fått et navn ? :)

Nei, han har faktisk ikke det selv om han har holdt på slik i mer enn 3 år nå :)
Første gangen han kakka på vinduet lå jeg og sov grytidlig om morran og våkna forskrekka, jeg trodde det var et menneske. Etter hvert vendte jeg meg til det, og kattene også som og også blei forskrekka i begynnelsen. Det er ikke det at han er blitt tam riktignok, han flyr fortsatt bort på trygg avstand når jeg kommer. 

Tidlig i våres hørte jeg ikke noe på en lang stund og jeg trodde han var død, men så plutselig var han der igjen, og ofte sammen med det som er fruen tydeligvis :)
Åpne profilen til pensjon
"Nårdu blir gammel og ingen vil ha deg, sett deg på taket og la kråka få ta deg." 
Nei, han har faktisk ikke det selv om han har holdt på slik i mer enn 3 år nå :)
Første gangen han kakka på vinduet lå jeg og sov grytidlig om morran og våkna forskrekka, jeg trodde det var et menneske. Etter hvert vendte jeg meg til det, og kattene også som og også blei forskrekka i begynnelsen. Det er ikke det at han er blitt tam riktignok, han flyr fortsatt bort på trygg avstand når jeg kommer. 

Tidlig i våres hørte jeg ikke noe på en lang stund og jeg trodde han var død, men så plutselig var han der igjen, og ofte sammen med det som er fruen tydeligvis :)

Hehe. Så bra. Han er litt nervøs for deg ennå, men han er såpass trygg at han har vist frem fruen til deg! 
Åpne profilen til Inia
-fløy en liten blåfugl gjennom vindu-, det skjedde meg.
Og mens fuglen fløy rundt på kjøkkenet og ikke klarte finne veien ut, satt 5 andre småfugler på listen utenfor vinduskarmen og strakk hals med store øyne.
De satt der helt til fuglen fant veien ut, og sammen fløy de i flokk avgårde.
Selv en liten maur er ikke dum, jobber og sliter hele livet og bærer så tungt på ryggen. Vi skal vistnok gå til mauren og bli vis. Det er en god attest for en liten maur og være.

Åpne profilen til pensjon
Jobber og sliter hele livet? 
Glad jeg ikke er maur da .
Åpne profilen til Tangen
"Nårdu blir gammel og ingen vil ha deg, sett deg på taket og la kråka få ta deg." 

Jepp jepp, helt riktig pensjon, det har jeg skjønt... 
Viser side 1 av 2 sider, 10 kommentarer per side
Første |   << Forrige  Neste >>  |  Siste