Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 11.07.2021 av Anonym.
Personlighetstest!
Hei!

På noen av disse dating sidene har de personlighetstester.
Hva tenker dere om det? Burde kristendate ha det samme?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 11.07.2021 av Anonym
Hei
De burde hatt en høflighetstest også. Ja de burde nok det, for å se hvem man kunne passe sammen med.
Anonym
#2. Postet 11.07.2021 av Anonym
Er det ikke uhøflig med en høflighetstest på en kristen datingside?
Anonym
#3. Postet 11.07.2021 av Anonym
Nei det trengs virkelig her men det blir det nok aldri
Anonym
#4. Postet 11.07.2021 av Anonym
Ja, det synes jeg absolutt.

Men jeg har en unik personlighet så spørs om de om hadde klart å finne noen til meg
August afternoon
#5. Postet 11.07.2021 av August afternoon
Hei bec81.

Det høres ut som en god ide for det kunne sikkert være til hjelp for en del av oss i søken etter den riktige.
Anonym
#6. Postet 11.07.2021 av Anonym
Det hadde vært veldig bra om de kunne hatt det.
Svegul
#7. Postet 11.07.2021 av Svegul
Det er ein god ide med ein god personleghetstest. Ein test eg personleg likar er inndelinga i sangvinikar, kolerikar, flegmatikar og melankolikar. Den stammar frå Hippokrates og vart brukt i antikken, og seinare utdjupa av Galenos. Teorien vert kalla humoralpatologi (i tilfelle nokon vil slå den opp). Ole Hallesby skriv om den i si bok "Temperamentene i kristelig lys".

Eg har spurt to som er utdanna psykologer, men ingen hadde lært om den på psykologstudiet. Så den er nok ikkje 100% vitenskapeleg. Men den har vore til stor hjelp for meg i forstå meg sjølv og andre mennesker. Sjølv er eg flegmatikar, og det vil seia at eg er styrt av fornuften. Kolerikaren er styrt av viljen, medan sangvinikaren og melankolikaren er styrt av følelsane.
Inia
#8. Postet 11.07.2021 av Inia
Jeg har ikke noe tro på det.
Man legger jo også igjen informasjon om seg selv i profilteksten.
Og det er slik at når chattingen begynner man finner ut ganske fort om hva den andre er opptatt av interesser, tanker og sin Gudstro. Kjemien trenger ikke stemme selv om testen sier det, og motsatt.
Og et møte i virkeligheten er nok det som avgjør og viser veien videre og virkeligheten.

Men, jeg syntes forumet er bra som det er.
En test blir fort veldig upersonlig syntes jeg. Som en brikke i et spill.


HÅKON L
#9. Postet 11.07.2021 av HÅKON L
Enig med deg der Inia, greit å finne ut og danne seg en egen mening om personen en eventuelt møter.
Anonym
#10. Postet 11.07.2021 av Anonym
Jeg er ikke noe for personlighetstest, for da legger siden føringer for hjem man skal ha kontakt med. Dette har dem på nermest alle daitingsider som er store. Og som regel så er denne personlighetstesten helt fjern. Også er det den som skal styre hvem du skal ha kontakt med...Jeg vil nå være fri til å velge selv,trenger ingen datamaskin til å finne ut av hvem jeg bør kontakte.Og maset med at den nå har funnet en match...Eller passer sammen med..
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16