Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Andor
Opprettet 18.06.2021 av Andor, mann, 59 år, Akershus.
Snåsa mannen er død.
En virklig stor bauta i Norge har gått bort.En som har hatt nådegaven og helbrede og hjelpe andre i nød,ca 50 Tusen har fått hjelp av han sine bønn og nådegaver i fra Herren.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 18.06.2021 av Anonym
Hadde gleden av å være på foredrag med han for noen år siden, virket som en kunnskapsrik mann med stor omsorg for andre. Men det som gledet meg mest var at han aldri la skjul på troen sin. Hvil i fred
Anonym
#2. Postet 18.06.2021 av Anonym
Jeg har aldri tvilt på at Thoralf Gjerstad var en mann sendt av Gud med en misjon. R.I.P. Thoralf.
Anonym
#3. Postet 19.06.2021 av Anonym
Jeg har aldri tvilt på at Thoralf Gjerstad var en mann sendt av Gud med en misjon. R.I.P. Thoralf.
Vel,han traff paven, og det var for han en viktig begivenhet...antikristen nærmest. Og han helbredet ikke i navnet Jesus Kristus. Han mente at det var hans varme hender som gjorde at han helbredet.Og at kraften kom fra han selv. Dette er ukult.Og ikke Jesus som helbreder...så jeg ser at flere har blitt villedet av den tjenesten han dreiv. Satan kan også helbrede. Så det var nok ikke En helbredelse som kom fra Jesus. Mange har nok fått hjelp,men man kan og bli verre av gå til slike ukulte krefter. Det er ikke gull alt som glitrer..
Anonym
#4. Postet 19.06.2021 av Anonym
Vel,han traff paven, og det var for han en viktig begivenhet...antikristen nærmest. Og han helbredet ikke i navnet Jesus Kristus. Han mente at det var hans varme hender som gjorde at han helbredet.Og at kraften kom fra han selv. Dette er ukult.Og ikke Jesus som helbreder...så jeg ser at flere har blitt villedet av den tjenesten han dreiv. Satan kan også helbrede. Så det var nok ikke En helbredelse som kom fra Jesus. Mange har nok fått hjelp,men man kan og bli verre av gå til slike ukulte krefter. Det er ikke gull alt som glitrer..
Takk! Diskuterte faktisk dette med noen på jobb her om dagen. Jeg kunne huske å ha hørt om han flere ganger opp igjennom, men hørte aldri noe om at han helbredet i Jesu navn. Så jeg sa til dem at det kan godt være han helbreder, men om han ikke gjør det i Jesu navn å gir Han ære, så er det av en annen ånd. Krefter i seg selv har han hvert fall ikke.
Sa jeg skulle undersøke dette i kveld, men glemte det. så kom denne tråden! hva er sannsynligheten for det?
Roy2
#5. Postet 19.06.2021 av Roy2
Ester, jeg er enig med hva du skriver her. Jeg hørte aldri at denne mannen fortalte hva evangeliet er. Hva som må til for at et menneske er frelst!
Anonym
#6. Postet 19.06.2021 av Anonym
Fant noen klipp av han hvor han "helbreder". Han gjør det ikke i jesu navn, han gir ikke Gud eller Jesus ære, han nevnet ikke engang Gud eller Jesus eller noe som har med bibelen å gjøre.
Denne mannen bruker andre ånder og når det er sykdom eller lidelser som er forårsaket av ånder så slipper dem bare taket for en tid. tenker jeg.
Anonym
#7. Postet 19.06.2021 av Anonym
Skam dere Ester, Are og Roy.

En mann er akkurat død, riktignok forventet med tanke på alder. Og dere sitter her og slenger dritt.

Snåsamannen har aldri lagt skjul på at hans varme hender var en gave fra Gud, han sa det når han var på kirketurne og hadde foredrag. Det står i boken som jeg har, han har fortalt det i flere artikler. Han ville ikke ta betalt fordi det var fra Gud.

Når det gjelder påstanden om paven kan jeg ikke uttale meg. Synes dog det er spesielt å klare å finne noe negativt om nesten alle, dere er litt av noen kristne. Vis litt kjærlighet folkens.

Og når noen nettopp er død viser enn respekt eller holder seg unna. Han er ikke begravet enda, fy for en skam. Mitt bidrag er over, vil ikke ha noen diskusjon. Ville bare si at oppførselen deres nå er usmakelig, prat med Gud om den.
Tangen
#8. Postet 19.06.2021 av Tangen
Fant noen klipp av han hvor han "helbreder". Han gjør det ikke i jesu navn, han gir ikke Gud eller Jesus ære, han nevnet ikke engang Gud eller Jesus eller noe som har med bibelen å gjøre.
Denne mannen bruker andre ånder og når det er sykdom eller lidelser som er forårsaket av ånder så slipper dem bare taket for en tid. tenker jeg.
Jeg så en dokumentar for et par år siden (tror jeg) om Snåsamannen, og noe av det jeg tydelig husker derfra er at han hevdet selv at han ikke kunne gjøre noenting uten Gud. Det er nok riktig at Snåsamannen ikke kommer med fraser som "i Jesu navn" o.l, men jeg tror ikke dette er noe man trenger å si høyt. Det blir fort bare et skuespill som mange kristne har vendt seg til.

Hvis vi skal tro tusenvis av mennesker i Norge og utenlands så har Snåsamannen hjulpet dem ila. mange tiår, og det kan dermed se ut som om fruktene av hans virke langt overgår noe av det som noen andre påståtte helbredere i Norge har fått til, inkludert pengeinnsamleren Pedersen som mange kristne dyrker. Når han i tillegg altså hevdet at det var Gud som stod bak kan ikke jeg se noen grunn til å påstå at det var "den andre siden" som stod bak. Det har man rett og slett ikke noe godt grunnlag for, og det blir bare synsing og en personlig mening. En skal også huske at han jobbet som klokker i Snåsa kirke i mange år og deltok aktivt på gudstjenestene der.
Andor
#9. Postet 19.06.2021 av Andor
Helt enig med Karmøy,Tangen og The Engineer,dere andre bør lese der Jesus refser de skriftlærde og fariserrne som anklaget akkurat det samme.Les Matteus 12 grundig.
Anonym
#10. Postet 19.06.2021 av Anonym
Snåsamannen sover. Han som alle andre vil bli vekket igjen (unntatt de som er levende da Herren kommer)
til evig liv eller til evig død. Slik jeg ser det, så må det være lov å opplyse andre om hva man mener angående denne mannen, uansett om han er våken eller sover, bare man ikke falskt anklager. Hvis denne mannen møtte paven og ikke hadde noe imot han og hans religion, så håper jeg det var fordi han ikke visste bedre. For håpe Snåsamannen hadde fred med Gud, og at han vil stå opp til evig liv. Dette vet Faderen og Sønnen, og bare Dem.
Øystein-Skum93 sier: Vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet. Ikke en eneste plass nei på Vestlandet!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16