Mann38 sier: Ønsker alle på kd ei velsignet god helg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 07.06.2021 av Anonym.
HVOR ER KRISTUS?
Dette forumet har et eget emne som heter "Religion og tro".
Jeg har nå vært deltager her i et par års tid, men HVOR ER KRISTUS?

HVOR ER KRISTUS?

Takk for meg og takk for følget.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 07.06.2021 av Anonym
Vel, tenker først og frems kan du finne Han i bibelen, Han er tross alt Ordet! men fysisk er Han i himmelen ved Guds høyre hånd! Etter det finner du Hans Ånd i kristne som er født på ny! men tror jeg skjønner hva du mener, ble kristen for 3 år siden, kjente ingen kristne før det egentlig, å kjente lite å ingenting til kristendommen. men har merket klart å tydelig at det er en lunkenhet uten like de fleste plasser, å det er ikke mye vi ser Kristus i Hans barn.. Mammon regjerer for det meste! laget meg akkurat profil her, å dette er første tråden jeg trykket inn på, men kan nesten forestille meg hvordan trådene nedover kan se ut.. Tar jeg feil? eller er det faktisk litt liv her?
Anonym
#2. Postet 08.06.2021 av Anonym
Ser jo ut til at dere hjemmer dere for Han,er mange anonyme.Hva er dere redd for? Antikrist har ikke stått fram ennå og når han gjør det er jo marty døden den sikreste vei til himmelen.Det blir nok mitt lodd da jeg har funnet ut at jeg er en håpløs kristen,litt for hissig og liker også og leve i verden. Men det er synd du gir deg,lag tråder om Jesus så kan det være at fler henger seg på.
Andor, din kommentar klarer jeg ikke la stå ubesvart. Det fine men Kristus er at han frelste oss mens vi ENNÅ VAR syndere!

Han spør ikke etter vår personlighet, kun etter vår tro på ham! "Av nåde ER dere frelst ved TRO" (Ef. 2, 6).Vi har alle våre feil og personligheter vi sliter med med. Vi kan prøve å forandre vår personlighet til vi blir blå i ansiktet, vi klarer det ikke, det blir bare hykleri. "Bli sinte, men synd ikke!" sa Paulus. "...bare dere ikke eter hverandre opp!" sa han også. Og ikke hadde han tenkt å ta noen ut av denne verden heller, tvert imot gikk han selv blant syndere! De som tror vi ikke kan det, har misforstått totalt! "Jeg er ikke kommet for å frelse rettferdige!" sa han.
Personlig har jeg ikke opplevd deg som "en håpløs kristen, litt for hissig"...ha ikke dårlig samvittighet! At du selv skriver at du er "en håpløs kristen...." vitner bare om at du er frelst, en som ikke er frelst ville aldri kunne si noe slikt om seg selv.
Og lev for all del i denne verden, de fleste kristne skjuler seg innenfor 4 menighetsvegger og ferdig med det!

Hilsen pensjon
Anonym
#3. Postet 08.06.2021 av Anonym
Han bor i dere og oss som tror. Gud er Ånd og Han gir den til hver den som spør og tror på Ham slik skriftene taler.
Anonym
#4. Postet 08.06.2021 av Anonym
Hvor er Kristus?

Kristus vår Øversteprest, er nå i det aller helligste for å avslutte soningsverket.


"Tjenesten i helligdommen på jorden var et uttrykk for tjenesten i helligdommen i himmelen. Når øverstepresten på soningsdagen gikk inn i Det aller helligste, var det slutt på tjenesten i Det hellige. Gud hadde sagt: «Det må ikke være noe menneske i møteteltet fra Aron går inn og gjør soning i helligdommen, og til han kommer ut igjen.» Da Kristus gikk inn i Det aller helligste for å avslutte soningsverket, opphørte tjenesten i Det hellige. Da begynte tjenesten i Det aller helligste. Da øverstepresten i den symbolske tjenesten forlot Det hellige på soningsdagen, stilte han seg frem for Gud med syndofferblodet på vegne av alle botferdige i Israel. Slik hadde Kristus fullført en del av Sin gjerning som vår Talsmann for å begynne på en ny. Med Sitt blod taler Han ennå synderens sak hos Faderen."

Mot Historiens Klimaks
Anonym
#5. Postet 09.06.2021 av Anonym
Det fine men Kristus er at han frelste oss mens vi ENNÅ VAR syndere!
Det som er ENDA FINERE er at Han kom for å frelse oss FRA vår synd! Det betyr at Han med glede vil hjelpe oss og forandre oss til det bedre. For en fantastisk gave!

Jesus kom for å tilby oss mye mer enn tilgivelse – Han kom for å gi oss total forvandling! Han forsto at syndoffer aldri kunne føre mennesker til et nytt og forvandlet liv. Han kom for å frelse oss fra vår synd. Dette betyr at vi ikke trenger å fortsette å synde år etter år. Blodet av okser og bukker kunne ikke ta bort synd, men det kunne Jesus. (Hebr. 10:4)

Det er kun vi selv som kan ødelegge det arbeidet Han vil starte i våre hjerter, hvis vi nekter å ofre våre syndige vaner, eller å kjempe imot fristelser som fører til synd.

Han er begynnelsen og slutten på våres frelse. Vår Konge. Guds Sønn.
Mann38 sier: Ønsker alle på kd ei velsignet god helg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16