Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 27.05.2021 av Anonym.
"Vær glade!" sa Paulus, "jeg sier det igjen, VÆR GLADE!"
For en strålende dag, i hver fall her hos meg.
Skyfri blå himmel!
Hele skaperverket med fjorder, sund, vakker natur og storslåtte fjell bader seg i lys og sol!
Sannelig ikke så vanskelig å bli glad, i hvert fall litt glad, når en setter seg på terrassen med mårrakaffen en slik dag.
Mange kan nok ha mange mørke skyer i sitt sinn som overskygger all denne herligheten.

Men så sier likevel Jesus, han som selv ikke opplevde annet enn fornedring:
"VÆR GLADE!"
Paulus, som også fikk mange trensgler å slite med, sier: "Vær glade! Jeg sier det IGJEN: VÆR GLADE!"

Jesus sa at mismot ikke kom fra ham. Da kan vi tenke oss hvem det kom fra, han som ikke vil vi skal være glade!

Det er alltid noen som vil trykke oss ned, som hele tiden stiller krav til oss, vi må bli bedre kristne, vi må ofre vårt liv for Kristus, elske vår neste som oss selv, holde budene og bli syndfrie skal vi en gang bli frelst...et kristenliv fullt av krav og mismot.

Men Jesus sa: "Mismot kommer ikke fra meg."

Paulus sier. "Av nåde ER dere frelst ved TRO. Ikke av gjerninger, for at ikke noen skal rose seg. Det (frelsen) er en GUDS GAVE!"

ALT har vi fått av nåde! "Han frelste oss mens vi ennå var syndere."

Sannelig litt å være glade for!

De trengsler vi eventuelt får oppleve her på jord er ingen ting mot det Kristus på korset har gjort av gjerninger for oss:
- Satt oss (fortid, det er allerede gjort!) i himmelen med Kristus, Ef. 2, 6.
- Satt (fortid, det er allerede gjort!) oss i "sin elskede Sønn rike", Kol. 1, 13.
- "Men Gud, som er rik på miskunn har, PÅ GRUNN AV SIN STORE KJÆRLIGHET HAN ELSKET OSS MED, gjort
oss levende med Kristus...", Ef 2, 4.
- "La ingen røve SEIERSKRANSEN fra dere...", Kol. 2, 18....vi har alt fått den!
- Og ikke minst: Ved Kristi blod har vi fått alle våre synder tilgitt!

Hvilket håp vi har i Kristus, sier Paulus. En gang å få møte ham i all sin herlighet og for alltid få være sammen med ham. Da blir de trengsler vi eventuelt måtte oppleve i dette kortvarige livet INGEN TING å regne mot all den herlighet vi har i vente, en herlighet så stor at vi ikke kan fatte det!

Kanskje ikke så vanskelig å minne om alt dette på en slik strålende dag som i dag.

"VÆR GLADE!"
"Jeg sier det igjen! VÆR GLADE!"

"Mismot kommer ikke fra meg!"

ALT AV NÅDE!

"Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, han som velsignet oss med ALL ÅNDELIG VELSIGNELSE I HIMMELEN, I JESUS KRISTUS."

Ikke rart Paulus sier: Hvilket håp vi har i Kristus"!

Han har "avskaffet loven med bud og forskrifter!", Ef. 2, 15.
Han har "utslettet skyldbrevet mot oss, som var skrevet med bud, det som gikk oss imot. Det tok han bort i det han da han naglet det til korset." Kol 2, 14.

"VÆR GLADE!"

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 28.05.2021 av Anonym
Nå ser jeg at innlegget mitt her nesten kan oppfattes som om vi troende til enhver tid skal SE GLADE UT utenpå! Det er selvsagt helt feil! Det er mange som kan ha det vanskelig, og hverken Jesus eller Paulus mener vi da skal se glade ut UTENPÅ! Det er et umenneskelig krav, selv om mange er såkalt "Glad- Kristne" til enhver tid, kan det se ut for.
Nei, selv om man kan ha god grunn til å slite med sitt og se triste ut, så får en likevel føle glede i SITT SINN og i SITT HJERTE, fordi en har et håp i Kristus. Da blir det som er tungt og vansklig lettere å bære og en får kraft til å holde ut. Så selv om en ikke er glade utenpå, så får en være glade i sitt sinn. Vi må nok regne med at Paulus ikke var en såkalt "Glad-Kristen", han hadde mer enn nok å stri med, men glad i sitt hjerte og sinn var han nok alltid, selv om det kunne røyne på.
Jeg ble derfor ganske sjokkert over å lese en kommentar her inne på KD hvor en ble oppfordret til å skygge unna folk med "psykiske problemer" når en skulle finne seg en troende kjæreste, man måtte finne noen med selvtillit. Det stemmer vel ganske dårlig med hva Jesus sier om hvem han søkte å frelse!
Anonym
#2. Postet 05.06.2021 av Anonym
Det første John Berglund forteller i denne videoen, er vel rettet mot bl.a. deg, da du er under "Paulismen"
Ta gjerne en titt : 144000 og de 3 siste advarsler - YouTube

Ha en flott sabbat.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16