Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Debatt

August afternoon
Opprettet 17.05.2021 av August afternoon, mann, 56 år, Nordland.
En riktig God 17mai til alle sammen:-).

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 17.05.2021 av Anonym
Takk August.

Ser på NRK nå og de gratulerer med dagen fra forskjellige deler i landet. Ikke en av dem sa f.eks :
"Takk Gud for dette flotte landet!" Men, flere av de takket "værgudene."

Så da vil jeg takke Faderen og Sønnen for dette vakre landet, og for at Guds ennå strever med alle de Norske menn, kvinner og barn med Sin Ånd.

Uten deg Gud, hadde ingen av oss kunne feire i dag. Amen!

"Ja vi elsker dette landet.................
Olav på det land har malet korset med sitt blod, fra dets høye Sverre talet Roma midt imod...................
Norske mand i hus og hytte, tak din store Gud! landet vilde Han beskytte, skønt det mørkt så ud."
Anonym
#2. Postet 17.05.2021 av Anonym
"Norges selvstendighet er gitt bort og solgt for lenge siden og tenk på at nå kan vi endelig nyte nasjonaldagen uten å late som det er noe feire...." (fra resett.no i dag).

Men mange flåsete 17.mai-taler blir nok avliret i dag, ifølge en av kommentarene.

La oss bare håpe barna får en flott dag med mye is, brus og moro.

GOD 17.MAI!
Anonym
#3. Postet 17.05.2021 av Anonym
Norges bursdag - 400 000 ikke invitert:

I år gjennomførte ABC Nyheter og Norstat en spørreundersøkelse om den kommende nasjonaldagfeiringen. I den svarte 1 av 4 nordmenn "jeg/vi skal være hjemme alene". Av de som svarte bor 38% alene. Det betyr minst 1 av 20 nordmenn vil være alene på 17. mai.

Det bor 4,2 mill. voksne i Norge. 400 000 skal være alene på 17.mai på alles gebursdag og føler seg ikke invitert.

"Skilt mann nesten 40, uten barna sine på barnas dag, uten invitasjoner. Som våkner opp til korpsmusikk. Håper at noen ringer. Ingen ringer. Tenker at må jo gjøre noe. Det er jo 17. mai! Tar på meg dressen og en 17.mai-sløyfe, går ut. En runde rundt strøket jeg bor. Hilser blidt og høflig på naboer og bekjente. I en hastig mine, slik at det ser ut som jeg er på vei et sted. Til et selskap jeg er invitert i. Hjem igjen. Kanskje det tikker inn noe på mobilen. Ingen ringer eller sender melding.

Det føles skamfullt å fortelle om. At Norge hadde bursdag, og jeg aldri ble invitert."


(fra msn.com i dag)

GRATULERER MED DAGEN!
Anonym
#4. Postet 18.05.2021 av Anonym
Norges bursdag - 400 000 ikke invitert:

I år gjennomførte ABC Nyheter og Norstat en spørreundersøkelse om den kommende nasjonaldagfeiringen. I den svarte 1 av 4 nordmenn "jeg/vi skal være hjemme alene". Av de som svarte bor 38% alene. Det betyr minst 1 av 20 nordmenn vil være alene på 17. mai.

Det bor 4,2 mill. voksne i Norge. 400 000 skal være alene på 17.mai på alles gebursdag og føler seg ikke invitert.

"Skilt mann nesten 40, uten barna sine på barnas dag, uten invitasjoner. Som våkner opp til korpsmusikk. Håper at noen ringer. Ingen ringer. Tenker at må jo gjøre noe. Det er jo 17. mai! Tar på meg dressen og en 17.mai-sløyfe, går ut. En runde rundt strøket jeg bor. Hilser blidt og høflig på naboer og bekjente. I en hastig mine, slik at det ser ut som jeg er på vei et sted. Til et selskap jeg er invitert i. Hjem igjen. Kanskje det tikker inn noe på mobilen. Ingen ringer eller sender melding.

Det føles skamfullt å fortelle om. At Norge hadde bursdag, og jeg aldri ble invitert."


(fra msn.com i dag)

GRATULERER MED DAGEN!

Jeg tenker hva med familie?Mor,far,søsken,tante,onkel,søskenbarn,venner osv osv... 17mai kan jo også feires bra uten å ha egne barn på besøk.Men da må man høre litt rundt før 17 mai kommer...kanskje invitere familie,venner. Nabo...man kan ikke være så redd at man velger å ikke ha mennekselig kontakt.Jeg mener litt må man gjøre selv også for ikke å sitte alene når andre feirer.

Anonym
#5. Postet 18.05.2021 av Anonym

Jeg tenker hva med familie?Mor,far,søsken,tante,onkel,søskenbarn,venner osv osv... 17mai kan jo også feires bra uten å ha egne barn på besøk.Men da må man høre litt rundt før 17 mai kommer...kanskje invitere familie,venner. Nabo...man kan ikke være så redd at man velger å ikke ha mennekselig kontakt.Jeg mener litt må man gjøre selv også for ikke å sitte alene når andre feirer.

Skal man tro undersøkelsen er skammen grunnen, at ingen av egen familie tar kontakt, at en ikke er invitert til noen av dem, at ingen av dem ringer, ikke ens egne barn en gang. Da kan det ikke være så enkelt å invitere andre, forståelig nok, på Norges bursdag, bare for å ha mennesklig kontakt, da vil sannsynligvis spørsmålene komme. Kanksje ikke så lett å være i deres sted og være nervøs for å måtte svare på spørsmål som sannsyligvis vil komme? Skammen er ikke alltid så lett å bære, forståelig nok.
compaq
#6. Postet 18.05.2021 av compaq
Jeg feirer ikke 17.mai

En nasjons flagg er et symbol eller bilde på najonens styremakt. Mange lands flagg har bilder av ting i himmelen, som solen, stjerner, måne og lignende, andre har bilder av dyr på jorden eller i vannet for eksempel ørner, løver, slanger og fisker. Alle slike bilder kommer inn under det som er forbudt i 2.Mos 20:2-6)

I de forskjellige land blir flagget i alminelighet betraktet som hellig av de menneskene som viser det ærbødighet og lojalitet. ( The Encyclopedia Americana bind ii side 316) Selv om ikke alle ser på flagghilsen som en religiøs og hellig seremoni, så er det ikke desto mindre en politisk seremoni og ved å utføre den, bøyer en seg for eller dyrker et symbol, flagget.

Når en tar del i den seremonien å hilse flagget, tilskriver en flagget og den nasjonen det representerer, makt og evne til å frelse. Den som hilser flagget, erklærer ved denne hilsenen at hans frelse kommer fra det som flagget representerer,nemlig nasjonen.

En som er et trofast sendebud for kristus Jesus og en forkynner av Jehovas sannhetsord, har for all tid svoret den allmektige Gud, Jehova, ubrytelig troskap ved sin innvielse og sin pakt. Han kan ikke tilskrive noen annen hersker eller en jordisk makt frelsen. Hans frelse fra ondt og alle fiender, synlige og usynlige, kommer fra den evige, høyeste hersker, Jehova og hans Sønn kristus Jesus. ( Salme 3:9) Salme 20:5-7) Jehovas vitner som tilskriver ham alene frelsen, kan derfor ikke hilse noen nasjons flagg uten å krenke det budet imot avgudsdyrkelse som Jehova har gitt i sitt ord. ( 1.Joh 5:21)
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16