Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 08.05.2021 av Anonym.
Ellen G. White - Dokumentar.
"Etter å ha tatt opptak fra 15 forskjellige steder, synkronisert det med musikk, og deretter supplert resten av filmen med autentiske bilder og bevegelsesgrafikk, er vi overlykkelig over å endelig presentere vår første dokumentarfilm: "Ellen G. White: Prophet or Pretender?" Det er vår bønn at denne filmen vil gi overbevisende bevis til den ydmyke sjelen at søster White virkelig var en sann Guds budbringer. Og videre, at hennes skrifter skulle leses og følges, for de er treffende kalt: Profetiens Ånd." - Laura Pinto, Earthen Vessels Ministry.

Ellen G. White: Prophet or Pretender? | Documentary Feature Film - YouTube

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 09.05.2021 av Anonym

ELLEN G. WHITE FIKK «SABBATEN» I ET SYN!

Det er vel også så typisk for forvirrede mennesker som har havnet ute i vranglære: Når de ikke finner støtte for noe av det de ønsker å hevde i Bibelen, så kommer de og sier at de har hatt et «syn». Slik var det med fru White. Hun fant selvfølgelig ikke noe sted i Det Nye Testamente, hvor vi som hedningkristne blir undervist om å overholde det fjerde bud. Så hun diktet det opp, og fikk sine tilhørere til å tro at hun «talte direkte fra Gud» - og at uten hennes bibeltolking så kunne ikke adventistene bli akseptert av Gud.

Ser vi hva hun selv skriver i boken The Great Controversy» side 449 så finner vi at hun knytter overholdelse av sabbaten direkte til vårt samfunn med Jesus. « I de siste dager vil sabbats-prøven bli gjort gjeldende. Når tiden er kommet - vil alle de som ikke holder sabbaten motta dyrets merke, og blir utestengt fra himmelen.» Min overset.fra engelsk. Hun tenker på det som står i Åp.13 og dyrets merke. De som hadde Guds segl (de 144000) er adventistene - og seglet er det samme som overholdelse av sabbaten. Hvilken villfarelse i lære! Adventistene har dermed gjort sabbatsoverholdelsen til et kriterium for å inneha et personlig forhold til Jesus, og i konsekvens også hva gjelder frelsen.

Adventistene overser med vitende og vilje det faktum at fru White ufrivillig motbeviste sitt krav at hun talte direkte fra Gud i profeti, ved at flere av hennes profetier slo feil! Dette hører du aldri en adventist tale om frivillig. De krever jo selv en bedømmelse fra Mose` undervisning om profettjenesten...som jo ganske enkelt går ut på at en profet taler sant bare dersom alt det han profeterer er rett. (5.Mos.18) Ergo faller fru White under denne dom selv. Dette viser oss at adventistene er vanlige kjødelige mennesker, som holder en løgnaktig fasade mot kristenheten, mens de selv beskylder denne for allehånde overtredelser, falsk lære og falsk profeti. Ellen G.White profeterte bl.a. at «gamle Jerusalem aldri ville bli oppbygget igjen» (fra Early Writings, side 75) og i dag ser vi forlengst at Jerusalem er blitt oppbygget.

Hun profeterte at hun ville være i live når opprykkelsen av menigheten inntraff (Early Writings, side 15-16) - og at Kristus ville ha kommet synlig til jorden igjen innen negerslaveriet ville bli avskaffet. (Early Writings, side 35 og 276). Ingen av disse profetiene ble oppfylt. Videre sa hun i boken «Testimonies for the Church», vol.3, side 131-132 at adventister som levde i år 1856 skulle være i live når opprykkelsen kom. Slike profetier og mange flere, har blitt uttalt av henne. Og allikevel følger adventistene i dag hennes læretolkninger, som om det var på høyde med Bibelens ord.
Anonym
#2. Postet 09.05.2021 av Anonym
Normalt så ville folk stoppet her.

Men om du er forført, så vil du ikke stoppe.
Fordi det er du som har rett, og de som motarbeider deg er vranglærere som ikke har forstått sannheten.

Vi lever i vranglærens tid, der mange skal bli forført.
Anonym
#3. Postet 09.05.2021 av Anonym
Dokumentaren ble tatt ned i går og fikset litt på. Her er den nye versjonen. Ganske spennende å se at mange av hennes profetier er blitt oppfyllt. Særlig det store jordskjelvet i San Francisco i 1906 og den amerikanske borgerkrigen.

Ellen G. White: Prophet or Pretender? | Full-length Documentary - YouTube
Anonym
#4. Postet 10.05.2021 av Anonym
Kom mai du skjønne milde
Anonym
#5. Postet 12.05.2021 av Anonym
Ellen White (en protestant) spådde tilbake i 1886 at protestantismen til slutt ville forene seg med katolisismen. Denne montasjen ( fra dokumentaren ) viser hvor mye denne uttalelsen har blitt oppfylt i moderne tid.

THE PROTEST IS OVER - Excerpt from 'Ellen G. White: Prophet or Pretender?' - YouTube
Anonym
#6. Postet 12.05.2021 av Anonym
Søk på internett: Ellen G white failed her propheties

Er ikke lite du finner på internett.
Anonym
#7. Postet 12.05.2021 av Anonym
Ellen White (en protestant) spådde tilbake i 1886 at protestantismen til slutt ville forene seg med katolisismen. Denne montasjen ( fra dokumentaren ) viser hvor mye denne uttalelsen har blitt oppfylt i moderne tid.

THE PROTEST IS OVER - Excerpt from 'Ellen G. White: Prophet or Pretender?' - YouTube
Anonym
#8. Postet 12.05.2021 av Anonym
En ting jeg lurer på.
Ellen gått så mye mot bibelen. Falske profetier, kvinne skal ikke ha spirituell makt over menn i kirken(her har hun en spirituell "makt" over alle dere), ting hun sier går mot bibelen.
Hvordan kan du da tro på hun?
Anonym
#9. Postet 13.05.2021 av Anonym
En ting jeg lurer på.
Ellen gått så mye mot bibelen. Falske profetier, kvinne skal ikke ha spirituell makt over menn i kirken(her har hun en spirituell "makt" over alle dere), ting hun sier går mot bibelen.
Hvordan kan du da tro på hun?
Hei Thomas.

Gud forteller oss dette "For den som svarer på en sak før han hører den, blir det bare dårskap og skam."-Salomos Ordspråk 18:13. Så for å forsikre meg at du ikke svarer på en sak uten at du har hørt den, (1) bare lurer jeg på hvilke bøker du har lest fra henne, som får deg til å skrive at hun går imot Bibelen? Hvilke bøker er dette? Mot Historiens Klimalks? Veien Til Kristus? Slektenes Håp? Uansett hvilken bok du har lest fra henne, som har gjort det slik at du tror at den bokens budskap går imot Bibelen, så kan vi studere den sammen? (2) Vil du være med på det? Til slutt, (3) hva syntes du om dokumentaren?

Du skriver at kvinner ikke skal ha spirituell makt over menn? Det er ihvertfall mot Bibelens budskap, da vi kjenner til flere kvinner som var profeter i Bibelen. Og Gud har heller ikke nevnt at den Profetiske Ånd, skal kun bli gitt menn.

Hvordan jeg kan tro på hennes budskap? Ganske enkelt ved å lese hennes bøker og se at de er i perfekt harmoni med Bibelen. At ting hun har profetert har kommet i oppfyllelse. Det lys Herren har gitt denne personen, ser jeg komme til oppfyllelse med mine egne øyne. Jeg blir irettesatt, jeg får håp, jeg får bedre kjennskap til Bibelen, jeg blir mer interesert i å studere Bibelen, alle disse ting gjør at jeg tror at Herren har gitt den profetiske Ånd til denne personen.

Håper du fikk svar på det du lurte på. Håper du også kan svare på de 3 spørsmålene jeg har markert til deg. Hvilke bøker du har lest, om du vil være med å studere en av hennes bøker og hva syntes du om dokumentaren...
Anonym
#10. Postet 13.05.2021 av Anonym
Hei "På denne klippen",
Synes du skriver mye bra, men det er faktisk frihet i å bøye seg evt. omvende seg til Guds Ord.
Bibelen er krystallklar ang kvinnelige lærere. Les 1 Tim 2.12 og Tit 2.5 om du er interessert..

Mvh
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16