Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 08.05.2021 av Anonym.
The Watchman
Tenkte å dele denne kanalen.

Greit å se hva som skjer i verden med et kristent perspektiv.


https://www.youtube.com/watch?v=hs_rS15d_lc

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 08.05.2021 av Anonym
Skriver dette for å advare, når jeg ser mennesker forkynner noe som ikke er fra Bibelen.

Watchman forkynner "rapture" som er en lære fra Jesuitter. En falsk lære satt opp av Dyret fra havet.

Jesuitter / Pavens menn.

"
Jesuittene, eller Societas Iesu, ble startet da Ignatius av Loyola fikk seks unge menn sammen og startet sin egen klosterorden i 1534. Pave Paul III satte sitt godkjenningsstempel på hele ideen seks år senere. De fortsatte deretter å bli en av de mest ondskapsfulle organisasjonene som noensinne er utviklet av mennesket.

Da den protestantiske reformasjonen begynte, hevdet menn som Luther og Knox at det var den katolske kirken selv som skulle være antikrist. Dette gjorde paven nervøs, og i Trent-rådet ga paven jesuittene i oppdrag å motvirke denne farlige ideen. På slutten av 1500-tallet kom to jesuitter, Francisco Ribera og Roberto Bellarmino, til pavens redning og skapte en ny romersk-katolsk doktrine kalt Futurism, eller Jesuit Futurism. I utgangspunktet sier jesuittfuturismen bare at den romersk-katolske kirken umulig kan ha noe med antikrist å gjøre."

Jesuit Pretrib Rapture – OmegaShock.com
Anonym
#2. Postet 08.05.2021 av Anonym
For the Lord himself will descend from heaven with a shout, with the voice of the archangel and with the trumpet of God, and the dead in Christ will rise first; then we who are alive who remain will be caught up with them in the clouds to meet the Lord in the air; and thus we will always be with the Lord. (1 Thess. 4:16-17)
The word "caught up" translates the Greek word??p??? (harpazo), which merely means to catch, snatch or take away. Our word rapture is based on the Latin translation of that word, raptus.


Men uansett da, om det er det ene eller det andre så skjer det som skjer tenker jeg. Og sånne ting er jo de forskjellige kristne sidene uenige om uten at det spiller inn på om man er frelst eller ikke. Du har jo SDA sin lære og så mye på dem før... Så du vil alltid være uenig i noe;) Og å si: han tror på rapture, så da kan jeg som ikke tror på det høre på det, blir feil for min mening.

Men enig i Jesuittene med deres trolldom og ritualer;)
Søk etter hva som finnes under den katolske kirken;)
Anonym
#3. Postet 08.05.2021 av Anonym
Men uansett da, om det er det ene eller det andre så skjer det som skjer tenker jeg. Og sånne ting er jo de forskjellige kristne sidene uenige om uten at det spiller inn på om man er frelst eller ikke. Du har jo SDA sin lære og så mye på dem før... Så du vil alltid være uenig i noe;) Og å si: han tror på rapture, så da kan jeg som ikke tror på det høre på det, blir feil for min mening.

Men enig i Jesuittene med deres trolldom og ritualer;)
Søk etter hva som finnes under den katolske kirken;)
Ja, 1. Tessalonierne 4:16-17 forklarer jo at Jesus vil komme på himmelen, og de som er levende og er igjen av Guds trofaste, etter trengselen, vil da bli tatt opp til Ham i skyene. Jeg tenker på denne "rapture" læren som jeg tror Watchman forkynner, om at Guds trofaste vil bli tatt opp føre trengselen kommer. Det verset du la ut her, avslører jo den læren, ved at det forklarer "levende og som er igjen"

Jeg skjønner at du tenker slik at det ikke er noe farlig å høre på han, selvom du ikke tror det samme som han. Men, hva annet falskt er det han forkynner, som du uvitende kan ta imot, som er en trussel mot din helliggjørelse? Er det trygt å høre på en mann som forkynner vranglære? Jeg tenker ihvertfall slikt, at jeg lar være å høre på det, slik at ikke jeg skal bli lurt til å tro noe som ikke er sant. Vi vet jo at Satan blander inn sin løgn i sannhet. 90% sannhet og 10% løgn, og det er den løgnen som er farlig.

Uansett, Det kan godt hende Watchman refererer til den opprykkelsen som kommer etter trengselen, og da ser jeg heller ikke noe feil i det han forkynner. Men, hvis han forkynner en tidlig opprykkelse, hvor Guds barn blir tatt opp føre trengselen, så gjelder min advarsel fortsatt. Han har 300 tusen følgere, og jeg tror at det er en tidlig opprykkelse han forkynner, siden kanalen er så populær. Det er utallige videoer som er blitt lagt ut om at mennekser har drømt om en tidlig opprykkelse. Det er på en måte populært i dag.

Ha fortsatt en flott dag bror. :)
Anonym
#4. Postet 08.05.2021 av Anonym
Ja, 1. Tessalonierne 4:16-17 forklarer jo at Jesus vil komme på himmelen, og de som er levende og er igjen av Guds trofaste, etter trengselen, vil da bli tatt opp til Ham i skyene. Jeg tenker på denne "rapture" læren som jeg tror Watchman forkynner, om at Guds trofaste vil bli tatt opp føre trengselen kommer. Det verset du la ut her, avslører jo den læren, ved at det forklarer "levende og som er igjen"

Jeg skjønner at du tenker slik at det ikke er noe farlig å høre på han, selvom du ikke tror det samme som han. Men, hva annet falskt er det han forkynner, som du uvitende kan ta imot, som er en trussel mot din helliggjørelse? Er det trygt å høre på en mann som forkynner vranglære? Jeg tenker ihvertfall slikt, at jeg lar være å høre på det, slik at ikke jeg skal bli lurt til å tro noe som ikke er sant. Vi vet jo at Satan blander inn sin løgn i sannhet. 90% sannhet og 10% løgn, og det er den løgnen som er farlig.

Uansett, Det kan godt hende Watchman refererer til den opprykkelsen som kommer etter trengselen, og da ser jeg heller ikke noe feil i det han forkynner. Men, hvis han forkynner en tidlig opprykkelse, hvor Guds barn blir tatt opp føre trengselen, så gjelder min advarsel fortsatt. Han har 300 tusen følgere, og jeg tror at det er en tidlig opprykkelse han forkynner, siden kanalen er så populær. Det er utallige videoer som er blitt lagt ut om at mennekser har drømt om en tidlig opprykkelse. Det er på en måte populært i dag.

Ha fortsatt en flott dag bror. :)
Jeg delte den angående nyheter og sette det opp mot hva som skjer i bibelen, og for å se hva som skjer i verden:) Mest for å se alt som tyder på vi er i fødselsveene:)
Og bibelske ting i endetider knytte opp mot det som som bibelen sier. :) Så 99% av det som blir sagt er jo hva bibelen sier. Men han mener pre og du post, og der uenigheten ligger.

Mitt personlig syn er mulig pre trib, som han i filmen. Men jeg er åpen for jeg kan ta feil:) For det er ikke noe klart svar på det liksom i bibelen, og da vanskelig å si: slik er det. Og da tar jeg ikke noe bestemt standpunkt til det.
Jeg tror lite på selvproklaimet profetier av som folk drømmer osv. Fyren der har aldri snakket om noen drømmer. Ser aldri på noen som har drømt det og det. Er som regel falskt det. Jeg tror på det som står i bibelen, og at det som står der er det vi trenger:) Så selv om uenigheten kan være post eller pre da bibelen litt vanskelig å tyde i forhold til dette. Bibleflockbox har vel 500 000 følgere så da er alt falsk der og? siden han er populær ;) Han en fin dag du også:D
Anonym
#5. Postet 08.05.2021 av Anonym
1. Mitt personlig syn er mulig pre trib, som han i filmen. Men jeg er åpen for jeg kan ta feil:)

2. Bibleflockbox har vel 500 000 følgere så da er alt falsk der og? siden han er populær ;) Han en fin dag du også:D
1. Hvordan vil du ta det, da verden går inn i den siste store trengselen, og du sitter der og venter på at Herren skal komme og ta deg vekk fra den, men Han dukker aldri opp? Det er her min advarsel kommer. Da dette skjer, så ikke tro at Herren har forlatt deg og at Han har hentet noen andre. Forstå da at pre-trib var en falsk lære, og at du må igjennom trengselen. Herren er fortsatt med deg. Ikke la troen svikte. Det vil være mange som har akseptert pre-trib, som i den stund da trengselen kommer, vil miste sin tro.

2. Hvorfor skriver du at jeg mener at "alt" er falskt hos Bibleflockbox, når jeg i forrige melding forklarte deg om 90 % sannhet og 10% løgn. Det syntes jeg var rart av deg. Uansett, hvor større mengde som følger en kanal, jo større sjanse er det noe verden og dens ånd liker. Her er en liten video om "Flertallet"

Flertallet - YouTube
Anonym
#6. Postet 08.05.2021 av Anonym
1. Hvordan vil du ta det, da verden går inn i den siste store trengselen, og du sitter der og venter på at Herren skal komme og ta deg vekk fra den, men Han dukker aldri opp? Det er her min advarsel kommer. Da dette skjer, så ikke tro at Herren har forlatt deg og at Han har hentet noen andre. Forstå da at pre-trib var en falsk lære, og at du må igjennom trengselen. Herren er fortsatt med deg. Ikke la troen svikte. Det vil være mange som har akseptert pre-trib, som i den stund da trengselen kommer, vil miste sin tro.

2. Hvorfor skriver du at jeg mener at "alt" er falskt hos Bibleflockbox, når jeg i forrige melding forklarte deg om 90 % sannhet og 10% løgn. Det syntes jeg var rart av deg. Uansett, hvor større mengde som følger en kanal, jo større sjanse er det noe verden og dens ånd liker. Her er en liten video om "Flertallet"

Flertallet - YouTube
Men hvis det skjer da, da vil jeg si at jeg tok feil, fordi jeg ikke er sikker på om det er pre-trib eller post. Derfor det er viktig å ikke være skråsikker på noe som ikke er helt sikker:)

Bibleflockbox er en SDA med 541k følgere ;) trodde du visste om han:) vet om mange SDA youtube kanaler da jeg så mye på de før:) Og jeg kan se på ting laget av dem, selv om ikke enig i alt. Og de er veldig bibelfølgere, selv om det er noen ting dem tar feil i og er uenig i. Det jeg mener, jeg kan se på ting, uten å være enig i alt man ser:)
Spesielt da nyheter knyttet mot bibelen og dokumentarer osv ;) Der det ikke blir fremmet spesielt mye snakk om hva som er riktig lære:)
Anonym
#7. Postet 08.05.2021 av Anonym
Men hvis det skjer da, da vil jeg si at jeg tok feil, fordi jeg ikke er sikker på om det er pre-trib eller post. Derfor det er viktig å ikke være skråsikker på noe som ikke er helt sikker:)

Bibleflockbox er en SDA med 541k følgere ;) trodde du visste om han:) vet om mange SDA youtube kanaler da jeg så mye på de før:) Og jeg kan se på ting laget av dem, selv om ikke enig i alt. Og de er veldig bibelfølgere, selv om det er noen ting dem tar feil i og er uenig i. Det jeg mener, jeg kan se på ting, uten å være enig i alt man ser:)
Spesielt da nyheter knyttet mot bibelen og dokumentarer osv ;) Der det ikke blir fremmet spesielt mye snakk om hva som er riktig lære:)
Ja, vet om Bibleflockbox. Var innom han og tittet i starten av mitt kritsne liv, helt til jeg fant ut at han viser til Doug Batchelor i sine videoer. Både Bibleflockbox karen og Doug og alle SDA kirker i dag har tatt imot treenighteslæren. Noe pionererne av SDA menigheten advarte mot, til og med Ellen advarte mot denne læren som stammer fra Den Romerske Katolske Kirke. Derfor hører jeg ikke lengre på de som kommer fra SDA, og som forkynner en treenighetslære. Ganske enkelt fordi : "Og dette er det evige livet, at de kjenner Deg, Den eneste sanne Gud, og Jesus Kristus, Ham som Du har utsendt."- Johannes 17:3

Riktig lære er viktig Thomas. Man blir helliget i sannheten og ikke i løgn.
"Hellige dem i Din sannhet! Ditt Ord er sannhet." - Johannes 17:17

Her har du 100 Bibel vers som advarer om falsk lære.
What Does the Bible Say About False Teachings? (openbible.info)
Anonym
#8. Postet 08.05.2021 av Anonym
ja sant. har alt fra han.
men Walter Veit er bra han da :)

seff. riktig lære er d viktigste. hvis d er forkynner man hører på:)
men noen ting kan man være uenig i da d kkke spiller rolle ;)

men ser man på nyheter, dokumentarer osv. som ikke er forkynning så greit:)

men de fleste sda følger vel treenighet da?k
Anonym
#9. Postet 08.05.2021 av Anonym
ja sant. har alt fra han.
men Walter Veit er bra han da :)

seff. riktig lære er d viktigste. hvis d er forkynner man hører på:)
men noen ting kan man være uenig i da d kkke spiller rolle ;)

men ser man på nyheter, dokumentarer osv. som ikke er forkynning så greit:)

men de fleste sda følger vel treenighet da?k
Ja, Walter Veit syntes jeg forkynner bra angående å avsløre pavemakten. Man må vel akseptere treenighetslæren for å bli medlem av Kirken dems. Men, det er mange adventister som har gått ut av kirken pga dette og startet sine egne menigheter. Uansett hvor mange menigheter og vranglære det vil bli til slutt, så vil Gud ha sine trofaste, og de vil ha samme sinn og lære. :)
HÅKON L
#10. Postet 09.05.2021 av HÅKON L
Er ikke enig med det du(pådenneklippen) sier her mot treenighet. I Seventh day adventist (bible) encyclopedia commentary reference series bind 10 om den hellige ånde (holy spirit) så står det en god del begrunnelse for treenighet, men Ellen G white nevner at en ikke burde ta opp diskusjon/debatt om (antitrinity/trinity), fordi det vil føre til splid og ikke enhet i kristus, når en heller skal fokuser på det som er viktigere.(f.eks. 3 englers budskaps forskynnelse til verden).

En artikkel om en tidligere antitrinitaner som nå har kommet tilbake til adventkirken

https://www.fulcrum7.com/blog/2020/2/17/my-journey-back-from-the-anti-trinity-camp

Helt på slutten nevner han at stillhet er Gull

In Desire of ages page 671 vil du fine et sitat som lyder slik: "sin could be resisted and overcome only through the mighty agency of the third person of the Godhead, who would come with no modified energy, but in the fullness of divine power. It is the spirit that makes effectual what has been wrought out by the world's redeemer."

Hvis ikke Jesus hadde dradd tilbake til himmelen for å gjøre sin oppgave i den hellige avdelingen i helligdommen kunne ikke den hellige ånd(talsmannen) kommet og gjort den oppgave som kristus hadde gjort i stand ved sitt blod, som er å omvende folks hjerter så vi har de 10 bud skrevet i hjertene våre(sinnelaget vårt) som en frihetens lov som definere Guds Karakter og styresett som universetts lov. Ved dette at vi får de 10 bud skrevet i hjerte og ved nåde av hans blod kan forbindelsen mellom Gud og menneske gjennopprettes.
Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16