Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Debatt

Inia
Opprettet 01.05.2021 av Inia, dame, 62 år, Oslo.
Mitt favorittblikk i naturen!
Månen er veldig vakker.
Halvmåne, helmåne eller fullmåne. Det er godt og se på dette vakre lyset og siste tiden har det slått meg når jeg går kveldsturer, og ser på dette vakre bildet, at våre forfedre så også på den samme månen.
Her lever vi i teknologiens tidsalder, kanskje også siste generasjon før Jesu gjenkomst og ser det samme vakre bildet.
Moses, David og alle de andre hadde sin tid der de red på hester, esler og skuet det samme bildet som jeg i år 2021 kan gjøre. Riktignok ikke til hest.
Men, du verden så vakker denne runde lyse kulen er. Jeg må bare se på den og minnes at den har en Skaper.
Første Mosebok 1.14. Og Gud sa. Det bli lys på himmelvelvingen til å skille dagen fra natten. Og de skal være til tegn og fastsatte tider og dager og år.



Svar på innlegg

Tangen
#1. Postet 01.05.2021 av Tangen
Månen er veldig vakker.
Halvmåne, helmåne eller fullmåne. Det er godt og se på dette vakre lyset og siste tiden har det slått meg når jeg går kveldsturer, og ser på dette vakre bildet, at våre forfedre så også på den samme månen.
Her lever vi i teknologiens tidsalder, kanskje også siste generasjon før Jesu gjenkomst og ser det samme vakre bildet.
Moses, David og alle de andre hadde sin tid der de red på hester, esler og skuet det samme bildet som jeg i år 2021 kan gjøre. Riktignok ikke til hest.
Men, du verden så vakker denne runde lyse kulen er. Jeg må bare se på den og minnes at den har en Skaper.
Første Mosebok 1.14. Og Gud sa. Det bli lys på himmelvelvingen til å skille dagen fra natten. Og de skal være til tegn og fastsatte tider og dager og år.


Så sant så sant! Jeg vil legge til stjernehimmelen som mange mennesker i dag dessverre ikke får se skikkelig pga. "lysforurensning", noe våre forfedre ikke hadde. Det er en av de tingene som gjør det så deilig å bo landlig, det at en kan se stjernehimmelen, månen og andre himmelfenomener så klart og tydelig.

Når jeg ser opp på himmelen og vet at det jeg ser egentlig bare er en bitteliten del av hele verdensrommet blir jeg fylt av ærefrykt overfor Skaperen og Hans skapelse, og samtidig lurer jeg på hvordan noen mennesker virkelig kan tro at dette har oppstått av seg selv. Som du er inne på, vi ser det samme som våre forfedre for tusenvis av år siden selv om stjernebildene og andre stjerner har flyttet seg noe på himmelen ift. da.
Anonym
#2. Postet 02.05.2021 av Anonym
Gud er god, har bare blitt mer og mer glad i naturen
Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16