Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 27.02.2021 av Anonym.
Endetidens profet
Jeg ønsker bare å fortelle alle at det har vert en profet på jorden, som ble stadfestet på samme måte som Jesus(kjenne hjertets hemmeligheter, kvinnen ved brønnen).

På samme tid som Billy Graham kalte folk fra verden, ble det sent en som kalte di troende også, for å oppfylle malaki 4.

Jeg oppfordrer alle av et edlere sinn å laste ned lifeline appen, og høre lydopptak på radioen der, eller gå inn på themessage.com, og se om ikke dette stemmer med skriftene.

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 27.02.2021 av compaq
Jeg tørster. Jesus føler at hans Far ( Jehova ) på en måte har trukket tilbake sin beskyttelse fra ham, for at hans ulastelighet skal bli prøvd til det ytterste. Han roper derfor med høy røst: Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg? Noen som står i nærheten, hører det og utbryter: Hør, han roper på Elia. En av dem løper straks bort og fyller en svamp med eddikvin som han setter på en stang og gir ham å drikke. Men andre sier: Vent, la oss se om Elia kommer for å ta ham ned.

Da Jesus får eddikvinen, roper han med høy røst: Det er fullbrakt. Ja, han har fullført alt det hans Far ( Jehova ) har sendt ham til jorden for å gjøre. Til slutt sier han: Far, i dine hender overgir jeg min ånd. Jesus overgir med dette sin livskraft til Gud i tillit til at Gud vil gi ham den tilbake. Så bøyer han hodet og dør.
Tangen
#2. Postet 27.02.2021 av Tangen
Jeg ønsker bare å fortelle alle at det har vert en profet på jorden, som ble stadfestet på samme måte som Jesus(kjenne hjertets hemmeligheter, kvinnen ved brønnen).
På samme tid som Billy Graham kalte folk fra verden...
Vel, ulike trossamfunn har sine "endetids Eliaer". Altså den siste profeten som på en måte skal "sette alt i stand" slik Malaki 4 forteller:
5 Se, jeg sender profeten Elia til dere
før Herrens dag kommer, den store og skremmende.
6 Han skal vende fedrenes hjerter til barna
og barnas hjerter til fedrene,
så jeg ikke skal komme og slå landet med bann.

På den annen side forteller Jesus oss også at Johannes døperen var en Elia (Matteus 11,13). Siden Bibelen helt klart ikke lærer oss om reinkarnasjon men om menneskers unikhet fra fødsel til død og inn i evigheten kan vi være viss på at hverken Johannes døperen eller en endetids-Elia er reinkarnert fra Gammeltestamentets Elia.
Bibelen taler altså sannsynligvis om 3 "Eliaer", og i hvert fall minst 2.

1. Den opprinnelige i GT som var en stor profet som bl.annet utslettet Baalsprofetene.
2. Døperen Johannes.
3. En endetids-Elia som kommer før "Herrens dag". Siden dette er en dag som forbindes med endetida er det usannsynlig at Johannes døperen er denne. Det ville i så fall bety at "før" i Malaki 4,5 innebærer en periode på omlag 2000 år.

Enkelte trossamfunn har formeninger om at denne endetids-Elia allerede har vært på scenen. Billy Graham blir nevnt av trådstarter. Et annet medlem her mener det er Ellen G. White i Syvendedagsadventistene (om jeg tolker det riktig, beklager om det er feil). En annen igjen (Pinsevenn-avlegger) mener det er William Branham, sitat Store norske leksikon:

William Marrion Branham var en amerikansk helbredelsespredikant med bakgrunn i en radikal fløy av Pinsevennene, den såkalte Jesus Only-retningen. Tilhengerne betraktet ham som «endetidens budbærer», og hevdet å se en lysglorie over hans hode. Han stilte diagnoser ved å kjenne på vibrasjoner mens han tok folk i hånden, og forkynte at mennesket skulle bli friskt og syndefritt gjennom rett tro og bønn.

Tangen
#3. Postet 27.02.2021 av Tangen
Selv om de er sjeldne i det norske menighetslandskapet jobber jeg faktisk sammen med en som tror at William Branham er endetids-Eliaen. Han ble litt overrasket at jeg visste om dette da han fortalte meg hvilken menighet han går i

Det amerikanske WCG (WorldWide Church of God) med dets avleggere hevder at det er amerikaneren Herbert W. Armstrong som døde i 1984. Det finnes sikkert andre kandidater jeg ikke har hørt om utenom disse 4. Men hva skal vi andre som ikke har noe avgjort forhold til hvem dette kan være tenke da? Bibelen har svært strenge krav til hvem som kan være en Guds profet av "gammeltestamentlig kaliber". Det han profeterer må være ufeilbarlig. Sånn er det bare. For min del tror jeg at denne profeten sannsynligvis ikke har dukket opp ennå, men at det kanskje ikke er så lenge til. Så skal en også huske at Nytestamentet også taler om 2 andre endetidsprofeter som vi ennå ikke har sett; nemlig de 2 vitnene i Åpenbaringen.
Anonym
#4. Postet 27.02.2021 av Anonym
Enkelte trossamfunn har formeninger om at denne endetids-Elia allerede har vært på scenen. Billy Graham blir nevnt av trådstarter. Et annet medlem her mener det er Ellen G. White i Syvendedagsadventistene (om jeg tolker det riktig, beklager om det er feil). En annen igjen (Pinsevenn-avlegger) mener det er William Branham
Jeg formulerte meg nok litt dårlig, men jeg tror også at Branham er endetidens profet for troende, mens Graham var en av di som kalte ut av sodoma.
Vet ikke noe om Ellen White, men Elia tjenesten trodde jeg måtte være en mann for at det skal stemme med Bibelen.
"Glorien" tror jeg var den samme ildstøtten som ledet di ut av egypt, og den ble tatt bilde av (ikke noe noen mente di så)
Jeg kan ikke nok om Bibelen for å bevise alt der, men synes at jeg ikke har hørt maken til talene til Branham.
Endetiden er vertfall nødt til å nærme seg, da vi holder på likt som sodoma da det brant.
Tangen
#5. Postet 27.02.2021 av Tangen
Jeg formulerte meg nok litt dårlig, men jeg tror også at Branham er endetidens profet for troende, mens Graham var en av di som kalte ut av sodoma.
Faktisk formulerte du ikke Branham i det hele tatt. Men da kan jeg i hvert fall stryke Billy Graham fra lista...
Anonym
#6. Postet 27.02.2021 av Anonym

Vet ikke noe om Ellen White.

Her har du litt :

http://www.mensviventer.no/mvv39/budberer.htm

http://ellenwhite.no/onellenwhite/


Her er alle bøker online, som er blitt oversatt på Norsk :

http://ellenwhite.no/boker/

Anonym
#7. Postet 27.02.2021 av Anonym

Her har du litt :

http://www.mensviventer.no/mvv39/budberer.htm

http://ellenwhite.no/onellenwhite/


Her er alle bøker online, som er blitt oversatt på Norsk :

http://ellenwhite.no/boker/

Leste bare litt på første linken, jeg ser ikke vekk i fra at hun fekk ekte visjoner fra Herren, men det gjør henne ikke til en profet? Hva er budskapet/læren hun kommer med?

Når det gjelder fruktene, så bærer min kjære mor alle di samme fruktene som jeg så listet opp for White, men min mor er ikke profet såvidt jeg vet.

Jeg tillater ikke en kvinne å opptre som lærer eller å være mannens herre, hun skal være i stillhet.
1 Timoteus 2:12 NB
https://bible.com/bible/102/1ti.2.12.NB
Anonym
#8. Postet 27.02.2021 av Anonym
Faktisk formulerte du ikke Branham i det hele tatt
Hehe, nei, jeg håpet folk skulle bli nysgjerrige på hvem det var, og så gjerne åpne linkene, opnådde ikke ønsket effekt da det så ut som jeg mente Graham :)
Tangen
#9. Postet 27.02.2021 av Tangen
Leste bare litt på første linken, jeg ser ikke vekk i fra at hun fekk ekte visjoner fra Herren, men det gjør henne ikke til en profet? Hva er budskapet/læren hun kommer med?

Når det gjelder fruktene, så bærer min kjære mor alle di samme fruktene som jeg så listet opp for White, men min mor er ikke profet såvidt jeg vet.

Jeg tillater ikke en kvinne å opptre som lærer eller å være mannens herre, hun skal være i stillhet.
1 Timoteus 2:12 NB
https://bible.com/bible/102/1ti.2.12.NB
Jo, kvinner kan så avgjort være profeter. Les f.eks 2. Kongebok 22 om profetinnen Hulda.
Anonym
#10. Postet 27.02.2021 av Anonym
Jo, kvinner kan så avgjort være profeter. Les f.eks 2. Kongebok 22 om profetinnen Hulda.
Dette ser jeg at du har helt rett i, men hadde hun noe som stadfestet tjenesten? Sa hun selv at hun var endetidens budbærer? (På Branham sine møter kjørte di f eks bort trailerlass med krykker og rullestoler, og dokumenterte døde stod opp igjen (har ikke legeærkleringen for hånden, men det går nok an å finne den))
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16