Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Erlend90
Opprettet 29.01.2021 av Erlend90, mann, 33 år, Troms.
Jeg gir opp damene :(... og gir livet mitt til Gud og Jesus istedet!
Som 30 år gammel, kristen og samisk noiade (helbreder) lærling, samt musiker-

Har jeg aldri, i hele mitt liv, hatt en ordentlig kjæreste eller forhold.

Jeg er høy, kjekk og ansett av flere som "vakker, sjarmerende".- høy intelligens;
men datt av lasset i 20-års alder, og har aldri hatt jobb.

Levde mine 20-år i en grusomt smertefull ensomhet, og ville gjort "alt" for å møte ei venninne, faktisk var drømmen min å bli gift i ung alder. I ett kristent ekteskap.

Men pga. min situasjon som arbeidsledig, der jeg mottok bidrag fra NAV- samt at jeg bodde i ei lita bygd. Og samtidig var for sjenert til å dra på festivaler o.l. - så sitter jeg her i dag, 30 år gammel, og har aldri fått gitt min kjærlighet og omsorg til en kvinne.

Omtrent for ett år siden, opplevde jeg ett "mirakel"- jeg fikk fred, og trengte ikke lenger noen kvinne for å føle meg "fullkommen". All sjalusi, begjær o.l. forsvant, og jeg kunne legge meg alene i sengen, uten å føle noe savn etter "henne".

Det var omtrent i denne tiden, at jeg begynte å føle mine første, sterke "kall" om å vie livet mitt til Gud og Jesus. Da i retning hva en samisk Noiade gjør.(Jeg er av samisk herkomst). En Noiade forsøker å være lik Jesus Kristus, og bruke Guds krefter til å helbrede, eller bare lettere hjelpe mennesker.- som trenger hjelp. Det kan være alt fra enkle samtaler, til hele mirakler. Prekener, forkynnelser- å vise mennesker veien inn i Guds Herlighet, gjennom Ordet.

Jeg føler jeg har funnet mitt "kall" her i livet, og at min jobb kan gi meg like mye glede og fullkommenhet, som ett ekteskap.

Likevel, hender det at jeg føler meg ensom, og at jeg tror denne ensomheten hadde forsvunnet,dersom jeg hadde en kone i mitt liv. Deretter kommer en stemme fra Gud,som sier- "Erlend, du vil aldri føle deg ensom, sammen med Meg Herren, og Jesus Kristus".

Er det andre som føler/har følt det slik? Noen innspill?

Takk for at du ville lese,
mvh,

-Erlend Grønås

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 29.01.2021 av Anonym
Hei Erlend.
Spanande å lese tankane dine og dei refleksjonane du har kring livets opp og nedturar og kva du sjølv vel å gjere i dei situasjonane!

Eg kan kjenne meg att i fleire av dei elementa du skildrar. Eg har flytta ein del på tvers både i inn- og utland utan at eg på vegen min har møtt ein mann som både møter "kriteria" mine og er interessert i meg.

Einsemda går i bølger, og i periodar har eg slett ikkje tenkt at ein mann vil kunne gjere noko til eller frå med einsemd, då eg har lest mange lesarbrev, artiklar, og forskning rundt det at mange folk kjenner seg einsam i sitt eige ekteskap.

Det viktigaste for meg er ikkje å få ein mann i seg sjølv, men at den mannen eg eventuelt skal ha blir bra for meg når me ein gong møtes. I tillegg er det viktig for meg at eg er bra for han når eg ein gong treff han, og at me både kan utfylle kvarandre, oppmuntre kvarandre og utfordre kvarandre på alle område i livet. Hadde eg gifta meg som 22-åring så hadde det garantert ikkje vore plankekjøring uansett kven eg då hadde gifta meg med, då fokuset mitt var på heilt feil stad, og eg var veldig bastant på mange uvesentlege punkt i livet som Gud no har fjerna fokuset mitt heilt frå. Berre noko så barnslig som at eg ikkje var flyttbar (for rett jobb osv.) tok mange år å komme seg ut av.

Etter kvart forstod eg at min prosess med å finne ein mann handlar mest om å "finne" meg sjølv. Utvikle meg sjølv, bli den beste versjonen eg kan av meg. Her handlar det både om den relasjonen eg bygger til Jesus, men også korleis eg er mot mine medmenneske, korleis eg bidrar på arbeidsplassen min og i min eigen kvardag når det gjeld å lære seg nye ting, utforske Guds natur og søke Guds Ord. Sjølv om utviklinga ofte er ganske diffus på desse områda så ser eg ein tydeleg positiv trend dei siste ti åra av livet mitt, og eg har ingen planar om å slutte å utvikle meg positivt dersom eg plutseleg skulle bli gift.

No når fokuset mitt har blitt flytta over på denne delen av reisa, innser eg at det vil ha svært lite å seie om eg forblir ugift eller ikkje. Gud har løfta blikket mitt, justert på fokuset mitt, og utfordra meg til å jobbe med ting i livet mitt som ikkje handlar om relasjonar som nødvendigvis må ha romantisk innhald. Sjølv om eg som mange andre sit mykje åleine dette året som har gått, så har eg også lært meg å ta initiativ ovanfor andre som kanskje også bruker mykje tid åleine, og jobbar med å bruke mine ressursar inn i alle mogeleg typar relasjonar der ein kan finne nærhet med andre.

Eg trivs godt i eige selskap, og er nøgd med at Gud bygger opp lagra mine med omsorg, kjærleik og overskot slik at eg kan gje av denne til dei eg møter, og eventuelt til ein framtidig kjærast på ein god måte om det skulle skje.
Slik du merka at Gud talte til deg om Hans nærvær i livet ditt likner på det eg opplever i min kvardag når eg inviterer Jesus inn i samtalen, både om stort og smått. Det hender jo Han tipsar meg om kven som kanskje er klar for å få ein prat med meg i løpet av dagen, slik at eg nokre dagar også snakkar med menneske som framleis vandrar her på jorda.

No veit eg ikkje om mine kjensler liknar heilt på dine, men dette var i alle fall eit innspel som bygger på måten eg tolka det du skreiv, Erlend.
compaq
#2. Postet 29.01.2021 av compaq
kan du helbrede?????

Det er bare det at Jesu ord har gått så nøyaktig i oppfyllelse som gir et håp om en kommende utfrielse, ikke ved den menneskeligee vitenskap, men ved Guds rikes( himmelen ) styre over jorden.

Sykdom og pest trass i legevitenskapens framskritt. Vi lever i en tid da det blir gjort store framskritt på det legevitenskapelige område. Den profetiske syn som Jesus ga Johannes viste ikke desto mindre at enda en symbolsk rytter som representerte døden skulle ri over jorden. Noen av hans offer skulle bli drept med pest. ( Åp 6:7-8) Jesus forutsa likeledes i Lukas 21:11: Det skal komme pest på sted. Er denne profetien blitt oppfylt i vår levetid?
Anonym
#3. Postet 30.01.2021 av Anonym
Ja,herren sier i sitt ord: Søk først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt det andre i tillegg.Matt 6,33
Og videre står der:
Fred etterlater jeg dere, min fred gir jeg dere, ikke den fred som verden gir. La ikke hjertet bli grepet av angst og motløshet.Joh 14,27

Så ta imot frelsen, og finn ut hva slags plan Herren har med livet ditt. Spørr han rett ut.Og be han åpenbare det til deg. Og med Herren på innsiden så er man aldri ensom,for han er altid der du er. Det høres for meg ut som Herren kaller på deg. Og det ser ut som du allerede har tatt ett valg om å følge han. Jeg tror du har valgt rett! Det er viktigere å være i Guds vilje enn å prøve å gjøre dine ting. Herren vet altid best hva som er best for en,for han vet fortiden,nåtiden og fremtiden. Lytt til Herrens stemme,og gå på hans vei så ordner alt seg til det beste.Du skal se at du blir frimodig etterhvert som du går med Jesus. Og hvem vet kanskje Herren leder deg til den rette damen du skulle møte:) Lykke til! Dette blir bra!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16