naturglad sier: Du svarte IKKE på spørsmåla fra forrige uke Znuppa!At man MÅ ha vært gift/samboer og ha barn,for å bli GODTATT,er jo helt på trynet!!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 29.11.2020 av Anonym.
Du må bli omskåret for å bli frelst
Ikke omskåret for å ta i mot frelseren som kan frelse deg, men for å bli frelst ved din vandring.

1 Mosebok 17
1 Da Abram var ni og nitti år gammel, åpenbarte Herren sig for ham og sa til ham: Jeg er Gud den allmektige; vandre for mitt åsyn og vær ustraffelig!
2 Jeg vil gjøre en pakt mellem mig og dig, og jeg vil gjøre din ætt såre tallrik.
3 Da falt Abram på sitt ansikt; og Gud talte med ham og sa:
4 Se, jeg gjør en pakt med dig, og du skal bli far til en mengde folk.
5 Ditt navn skal ikke mere være Abram; men ditt navn skal være Abraham, for jeg gjør dig til far for en mengde folk.
6 Og jeg vil gjøre dig såre fruktbar, så du blir til mange folk, og konger skal utgå fra dig.
7 Og jeg vil oprette en pakt mellem mig og dig og din ætt efter dig, fra slekt til slekt, en evig pakt, så jeg vil være din Gud og Gud for din ætt efter dig.
8 Og jeg vil gi dig og din ætt efter dig det land hvor du bor som fremmed, hele Kana'ans land, til en evig eiendom; og jeg vil være deres Gud.
9 Derefter sa Gud til Abraham: Og du skal holde min pakt, du og din ætt efter dig, fra slekt til slekt.
10 Dette er den pakt mellem mig og eder og din ætt efter dig som I skal holde: Alt mannkjønn hos eder skal omskjæres
11 I skal omskjæres på eders forhud; det skal være tegnet på pakten mellem mig og eder.
12 Åtte dager gammelt skal hvert guttebarn hos eder omskjæres, slekt efter slekt, både den som er født hjemme, og den som er kjøpt for penger, alle som hører til et fremmed folk og ikke er av din ætt.
13 Omskjæres skal både den som er født i ditt hus, og den som er kjøpt for dine penger. Så skal min pakt være på eders kjøtt - en evig pakt.
14 Men en uomskåret av mannkjønn, en hvis forhud ikke blir omskåret, han skal utryddes av sitt folk; han har brutt min pakt.

2 Mosebok 12:
43 Og Herren sa til Moses og Aron: Dette er forskriften om påskelammet: Ingen fremmed skal ete av det.
44 Men enhver træl som er kjøpt for sølv, ham skal du omskjære; da kan han ete av det.
45 Ingen innerst eller dagarbeider skal ete av det.
46 I ett hus skal det etes; du skal ikke la noget av kjøttet komme utenfor huset, og I skal ikke bryte noget ben på det.
47 Således skal hele Israels menighet gjøre.
48 Og når en fremmed opholder sig hos dig og vil holde påske for Herren, skal alt mannkjønn hos ham omskjæres, og da kan han få være med og holde den; han skal være som en innfødt i landet; men ingen uomskåret skal ete av det.
49 Det skal være en og samme lov for den innfødte og for den fremmede som opholder sig hos eder.

Paulus etablerte loven i evangeliet som del av frelsen og lærte omskjærelse blandt di torende:

Romerne 3:31 Ophever vi da loven ved troen? Langt derifra! vi stadfester loven.

Er du blitt helliget ved å lyde Ordet? Det kan man bare bli ved full omvendelse. Mange er kalt men få er utvalgt.

Matteus 7:
20 Derfor skal I kjenne dem av deres frukter.
21 Ikke enhver som sier til mig: Herre! Herre! skal komme inn i himlenes rike, men den som gjør min himmelske Faders vilje.
22 Mange skal si til mig på hin dag: Herre! Herre! har

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 30.11.2020 av Anonym
Jaja frem med kniven! Omsjæringshaugen bygde ikke seg selv.
compaq
#2. Postet 30.11.2020 av compaq
rom 10:13 : Hver den som påkaller Herrensnavn ( Jehova) skal bli frelst.

Esek 39:6: De skal få sanne at jeg er ( Jehova )

Joh 17: 26 :Jesus sa til sin Far: Jeg har kunngjort dem ( hans sanne etterfølgere) ditt navn og skal gjøre det igjen
Anonym
#3. Postet 30.11.2020 av Anonym
rom 10:13 : Hver den som påkaller Herrensnavn ( Jehova) skal bli frelst.

Esek 39:6: De skal få sanne at jeg er ( Jehova )

Joh 17: 26 :Jesus sa til sin Far: Jeg har kunngjort dem ( hans sanne etterfølgere) ditt navn og skal gjøre det igjen
Har du Hans navn på innsia?
Anonym
#4. Postet 30.11.2020 av Anonym
Jaja frem med kniven! Omsjæringshaugen bygde ikke seg selv.
Kjøpe ny saks i dag faktisk. Passer bra ;)
compaq
#5. Postet 30.11.2020 av compaq
En gang frelst, alltid frelst er ubibelsk. Også de som har fått hellig ånd, kan falle fra. ( Heb 6:4,6) 1kor 9:27 ) Mange israelitter falt selv om de ble reddet ut av Egypt. ( Jud5)

Frelsen skjer ikke på et øyeblikk. ( Fil 2:12 ) ( Fil 3:12-14) Matt 10:22 )

De som vender seg bort, verre stilt enn før. ( 2Pe 2:20-21 )

Jehova er oversatt fra det hebraiske tetragrammet som betyr ( han lar bli ) Disse fire hebraiske bokstavene blir gjengitt på mange språk ved help av bokstavene JHWH eller JHVH. Det finnes ikke noe menneske i vår tid som kan si med sikkerhet hvordan Guds navn ble uttalt på hebraiske. Hvorfor ikke? Bibelens hebraiske språk ble opprinnelig skrevet bare med konsonanter, uten vokaler. så lenge språket var i alminnelig bruk, var det ingen sak for leserne å sette inn de riktige vokalene. Men med tiden fikk jødene den overtroiske ide at det var galt å si Guds personlige navn høyt og så brukte de andre uttrykk i stedet for det. Flere hundre år senere utarbeidet lærde jøder et punktsystem som de brukte for å angi hvilke vokaler som skulle brukes når en leste gammelhebraiske, men de satte inn vokalene for erstatningene sammen med fire konsonantene som stod for Guds navn. På denne måten gikk den opprinnelige uttalen av Guds navn tapt.
Anonym
#6. Postet 30.11.2020 av Anonym
Den tid er forbi...dette tilhører den gammle pakt.De som tror at mesias ikke er kommet,tror dette. Men Jesus er blitt født og han er gjennoppstått.Det er fullbrakt!Frelsesveien er åpen,for alle å ta imot. Slik at alle som påkaller hans navn (Jesus) skal bli frelst. Bi trenger ikke noe omskjæring idag. Ingen kommer til faderen uten gjennom Jesus.
Anonym
#7. Postet 30.11.2020 av Anonym
Den tid er forbi...dette tilhører den gammle pakt.De som tror at mesias ikke er kommet,tror dette. Men Jesus er blitt født og han er gjennoppstått.Det er fullbrakt!Frelsesveien er åpen,for alle å ta imot. Slik at alle som påkaller hans navn (Jesus) skal bli frelst. Bi trenger ikke noe omskjæring idag. Ingen kommer til faderen uten gjennom Jesus.
Den tid er aldri forbi så lenge himmel og jord består slik som det står i Matteus 5:17-21. Og det du tror gjør deg til en løgner og en fiende av evangeliet (1 Joh 2:4) som er omvendelse i Jesus navn for tilgivelse av synd som er lovbrudd (1 Johannes 3:4). Du tror på en falsk relgiøs annen Jesus som Bibelen ikke taler om (2 Korin 11:4). Det evangeliet som kom for å fri deg fra at Gud er Gud. Ingen skal se Gud uten omvendelse til loven. Di skal kastes i ilden og brennes opp med di vantro og hyklerne (Matteus 13:41-42). Og der skal di gråte og skjære tenner. Og da skal di rettferdige omvendte skinne som solen i Faderens rike.
Anonym
#8. Postet 30.11.2020 av Anonym
En kristen må ikke omskjære seg nei
les Apostlenes gjerninger kap 15

Galaterbrevet kap 5
Vers 1-4 og vers 6

1 Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast, og la dere ikke igjen legge under trelldommens åk.


2Se, jeg, Paulus, sier dere: Hvis dere lar dere omskjære, så vil Kristus ikke være til noe gagn for dere.

3Igjen vitner jeg for hvert menneske som lar seg omskjære, at han skylder å holde hele loven.

4Dere er skilt fra Kristus, dere som vil bli rettferdiggjort ved loven, dere er falt ut av nåden.

6 For i Kristus Jesus betyr det ikke noe om en er omskåret eller uomskåret, her gjelder bare tro,virksom ved kjærlighet
Anonym
#9. Postet 30.11.2020 av Anonym
En kristen må ikke omskjære seg nei
les Apostlenes gjerninger kap 15

Galaterbrevet kap 5
Vers 1-4 og vers 6
Det er et fint eksemplar på å ta Paulus ut av kontekst. Vers 5 som du ekskluderte sier at det dreier seg om ånden og håpet av rettferdieghet gjennom tro. Før Jesus ble hedninger frelst ved omskjærelsen som betydde konvertering til troen på Israels Gud. Men slik som 5 Mosebok 18:15-19 sier at den profeten lik Moses som skulle komme må en høre på og avlyde eller gå til grunne.

Apostlenes gjerninger kapittel 15 handler om kravene for å komme inn i synagogen for å bli frelst ved å høre Moses og evangeliet forkynt på sabbaten. Kontekst er alt.
Anonym
#10. Postet 30.11.2020 av Anonym
Når det snakkes om lov, lovbrudd eller lovløshet i NT er det ikke den ytre loven i GT det vises til, med mindre tema er forskjellen mellom lov og nåde, som Romerbrevet tar for seg f.eks. Nei, det er snakk om den nye indre "loven" i vårt hjerte. NT lovløshet er å ikke følge Jesus rett og slett, ulydighet.
Å følge lovene i GT, som en vei til frelse og å leve på, det er faktisk det samme som nytestamentlig lovløshet!! Ja, da faller man ut av nåden.
Dere er skilt fra Kristus, dere som vil bli rettferdiggjort ved loven, dere er falt ut av nåden.
Hvordan er det mulig å ikke forstå dette som står så klart?
At et brudd på et av de ti bud er synd, forandrer ikke på dette. Forstå det den som kan.
naturglad sier: Du svarte IKKE på spørsmåla fra forrige uke Znuppa!At man MÅ ha vært gift/samboer og ha barn,for å bli GODTATT,er jo helt på trynet!!
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16