Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 18.09.2020 av Anonym.
Som de første skal bli de siste!
Jesus displer foralt alt og følgte Jesus, det samme krever Ham av oss idag! hvem er da denne tjeneren som er vilig til og miste alt han eier?

Dette er det du finner i alle evangeliene og som apostlene og følgere av Kristus gjorde i Apostlenes gjeringer. og som Paulus skriver til de hellige i spredt rundt.

Så hva venter vi på brødre og søstre?! kom sammen selg alt og ha alt felles. lær og gro mat og ha dyr, lage klær og bygge hus. Bli selstendig og ikke ha del i denne verdens førbannelse, men stryrk hverandre daglig,spis sammen og bo sammen og vær separert!
Lag unga og lær dem den sanne vei!

Wæow, kor verden hate de som gjør det! og hvor ondt de taler om de som velger og komme ut av verden, både Åndelig men også fysisk!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 19.09.2020 av Anonym
Vel...det står vel også at vi er i verden,men vi er ikke AV denne verden. Vi skal være salt og lys for verden. Det vil si at vi ikke skal gå inni en getto, og leve i ei bobble. Men ja,å fjerne seg helt fra det moderne samfunnet...vel,det går vel ann. Men du hadde vel fått besøk av barneværnet, om du har barn. Og muligens skattemyndighetene, om du ikke logget deg inn på altinn på mange år...Det Jesus mente var vel at man skulle leve helhjertet og følge hans eksempel,om å gå ut å fortelle om han/huds rike og evangeliet. Man kan jo gjøre det, bli en misjonær. Men da må man ha ett kall. For det funker dårlig uten at du har Herren med på laget. Det viktigeste er vel å få tak i Herrens plan med livet å leve på den veien, å gå der Herren vil føre en. Nytter lite å leve ute i busjen...når du egentlig skal hjelpe rusmisbrukere eller starte urbane menighetskaffeèr. Vi er Herrens Hender og føtter...spørr heller hva du kan gjøre for Herren idag. Men ja,systemet hater at du går utenfor alle normer og systemer..da blir du jo ukontrollerbar...det kan vi ikke ha noe av..og ikke får en suge skattekroner av deg, bomavgift og andre gifter..samfunnet hadde vel klappet sammen om mange nok hadde gjort det..ivertfall gir de intrykk av de. Men tror vel at det hadde blitt ett bedre samfunn,mere familieorientert,og varmere samfunn.uten kjas og jag. Værre levestandard,men mye mere stressfritt og frihet til ett vist nivå, for det tar tid å skaffe mat og lage det man trenger.Nå må vi spørre staten om det går ann å gjøre noe på egen eiendom...kjempe for å ikke få helsefalig strømsugerør inni boligen (ams)...Og nå skal vi få munnkurv også,for all del ikke si hva du mener..HERLIG å være "FRI"....i ett diktatur..Huske å vifte fint på flagget,17 mai! For vår grunnlov som de nå har endret og endret...bit for bit...monn tro om den er igjenkjennbar når regjeringen er ferdig med den?
Anonym
#2. Postet 19.09.2020 av Anonym
Nytter lite å leve ute i busjen...når du egentlig skal hjelpe rusmisbrukere eller starte urbane menighetskaffeèr.
Det går å leve ute i busjen og arbeide for Herren i byene. Ved å leve utpå landet kommer du nærmere Skaperen og skapelsen. Mindre innflytelse fra den ondes fristelser, som det er mye av i byene.

"Overalt i verden fins det byer som er tilholdssteder for all slags ondskap. På alle kanter kan en se og høre det som er ondt. Overalt møter øyet det som lokker til lidenskap og utsvevelse. Bølgen av moralsk fordervelse og kriminalitet vokser seg stadig større. Hver dag bringer beretninger om vold, ran, mord, selvmord og forbrytelser som ikke kan nevnes. Bylivet er falskt og kunstig.

Den intense jakten etter penger, higen etter spenning og forlystelse, tørsten etter forfengelighet, luksus og overdådighet, alt dette drar sinnet bort fra livets sanne hensikt hos det store flertall av menneskene. Det åpner døren for utallige onder som har en nesten uimotståelig makt over de unge.

En av de mest lumske og farlige fristelsene som lurer på barna og de unge i byene, er de mange forlystelsene. Penger som burde ha vært brukt til bedre formål, blir kastet bort på fornøyelser."


- Hvor bør vi bo? http://effatha.dk/egwdb/no-bog.asp?bog=hbvb-no
Andor
#3. Postet 19.09.2020 av Andor
Men nå det er sagt så grunner jeg på hva Jesus sa her? Er vel slik en som hadde nær døden opplevelse og fikk oppleve himmelen.Han sa at de han forventet ville være der,var ikke der,men de han trodde ikke var der,var der.

Men hva mener dere om dette: En mann hadde to sønner. Han gikk til den ene og sa: ‘Min sønn, i dag skal du gå og arbeide i vingården.’ 29 ‘Nei, jeg vil ikke’, svarte han. Men senere angret han og gikk. 30 Faren gikk så til den andre og sa det samme til ham. ‘Ja, herre, det skal jeg’, svarte han. Men han gikk ikke. 31 Hvem av disse to gjorde som faren ville?» «Den første», svarte de. Da sa Jesus til dem: «Sannelig, jeg sier dere: Tollere og horer kommer før inn i Guds rike enn dere. 32 For Johannes kom til dere på rettferdighets vei, men dere trodde ham ikke. Tollerne og horene, derimot, de trodde ham. Men dere, selv om dere så dette, angret dere ikke da heller, slik at dere trodde ham.

Les Matt 21,28-32 i nettbibelen
Inia
#4. Postet 19.09.2020 av Inia
Det kommer kanskje en dag da dette kan bli en virkelighet.
Men tror ikke tiden er her nå for -vi er ifølge Bibelen kalt til å være lys og salt- i verden. Og noen må være i byene, ikke alle har mulighetn til å flytte på landet selv om det hadde vært det beste.
Det enkle liv med sunn mat, tid for og med hverandre, enkle, men takknemlige kår, se solen skinne, alt det vakre Skapte og likevel leve blant oss alle. Tanken din er fin, men tror som sagt dette må vente i stor skala som du kanskje tenker det.
Dagen kjenner ingen da ting begynner og røre på seg i større grad, uansett å lære den gode vei, villig la sin egen vilje vike for Sannheten er bra.
Guds Ord er Sannhet. Om vi bare visste hvilken skatt sett i lys av Guds Sannhet for mennesket.

Anonym
#5. Postet 19.09.2020 av Anonym
Det kommer en dag, og den er her nå! den som vil bo i sardinbokser i byer kan gjøre det! Om man ikke kan bo i fellesskap med brødre og søstre i troen nå, hva får det dere til å tenke at det kommer imorgen?

Jeg har heller ikke vært vlike overbevist på det om å leve utafor by og leve i fellesskap med likesinnet mennesker. Men jeg har sett frukten av det og den er STOR! I meen HUGE!! :)

Hvorfor bergynner folk og snakke om salt og lys?! vi som gjør dette her i Hedemark går ut ukeentilig og bruker mye tid på og foryknne og være lys, og vi elsker det! personlig er jeg veldig glad i og dra ut på gatene og forkynne og legge hender, vi kaster ut demoner og helbreder syke! bare spør rundt.
Men ALT er fra Gud og Han ærer sitt navn og vi løfter Hans Navn opp!

Men og leve i fred dær barn lærer seg sannhet og moral, og hvor mat kommer fra! det er en stor velsignelse fra Jesus!
Dær vi som Menn lære oss og være sikkelig mannfolk som kan brætte opp arman og ta i et tak eller 10.
Og dær søstre hos oss vet og sjønner sin rolle!

Før Guds ( Jesus ) instuksjoner er rett og der fins det ingen feil, men heller det at mennesker ikke vil la seg tukte under Guds lære og vil leve sine egene liv! men værsegod.

Den som har øre han\ho høre...shabbat shalom famely
Inia
#6. Postet 19.09.2020 av Inia
Det er mange som ikke kommer seg ut av byene av forskjellige grunner, men kan likevel være til velsignelse på så mange måter.
Det høres så enkelt ut at vi alle bare skal flytte på landet.
Det er fint, men tror ikke det vil la seg gjøre for alle, kanskje ikke alle skal det heller.
Og om man bor på landet eller i byen er det som er viktig å følge Sannhetens vei.
Hva hjelper det om jeg bor på landet, men glemmer mitt hjerte. Om jeg bor i byen med alt det som medfører og følger mitt hjerte og lar Jesus være Herre i livet er jeg likevel velsignet.
Men er enig i at livet på landet er best.
Anonym
#7. Postet 19.09.2020 av Anonym
Til Andor.

Men nå det er sagt så grunner jeg på hva Jesus sa her?
Å si og å gjøre er to forskjellige ting. BYGD OVER MATT 21,23-32

"Etter dette var det Kristus fortalte lignelsen om faren og de to sønnene. Da faren gikk til den første sønnen med oppfordringen: "l dag skal du gå og arbeide i vingården," svarte sønnen i første omgang: "Nei, jeg vil ikke." Han nektet å adlyde og ga seg over til syndige fornøyelser sammen med sine dårlige omgangsfeller. Men senere angret han og var lydig mot kallet.

Faren gikk til den andre sønnen og sa det samme til ham. Han svarte: "'Ja, herre.' Men han gikk ikke."

I denne lignelsen står faren for Gud og vingården for menigheten. De to sønnene forestiller to klasser mennesker. Han som først nektet å etterkomme ordren da han sa: "Jeg vil ikke", representerer dem som lever i åpen overtredelse. De bekjenner seg ikke til noen gudfryktighet. Tvert imot, helt åpent avslår de å legge seg inn under åket av selvbeherskelse og lydighet som loven pålegger. Men mange av disse angrer senere og blir lydige mot kallet fra Gud. Slike var de som reagerte positivt på budskapet fra døperen Johannes: "Vend om; for himmelriket er nær!" De omvendte seg virkelig og gikk til bekjennelse av sine synder. Så var det sønnen som sa: Ja, herre", men gikk ikke. I ham ble fariseernes karakter åpenbart. De jødiske lederne lignet denne sønnen i det at de var ubotferdige og selvtilstrekkelige.

Det religiøse livet blant jødefolket var blitt et tomt påskudd. Da loven i sin tid ble proklamert ved Sinai-fjellet fra Guds egen munn, forpliktet hele folket seg til å lyde den. De lovte: "Ja, Herre", men oppfylte ikke løftet. Da Kristus kom i egen person for å legge ut for dem om lovens prinsipper, forkastet de Ham. Kristus hadde gitt de jødiske lederne på den tiden rikelig vitnesbyrd om sin autoritet og sin guddommelige makt. Men skjønt de var overbevist, ville de ikke ta imot vitnesbyrdet. Kristus viste dem hvorfor de fortsatte å være vantro. Det var fordi de ikke hadde den Ånd som leder til lydighet. Han hadde sagt rett ut til dem: "Altså har dere satt Guds ord ut av kraft av hensyn til de reglene dere har overtatt." Og videre: "De dyrker Meg forgjeves, for det de lærer, er menneskebud." - ( Ord som lever, Kapittel 21.)

Hvis du vil ha hjelp til bedre forståelse av Kristus sine lignelser, så anbefaler jeg at du leser denne boken på nett, med bønn til vår Far. Her er linken til boken. http://effatha.dk/egwdb/no-bog.asp?bog=osl-no
Anonym
#8. Postet 19.09.2020 av Anonym
Jesus displer foralt alt og følgte Jesus, det samme krever Ham av oss idag! hvem er da denne tjeneren som er vilig til og miste alt han eier?

Dette er det du finner i alle evangeliene og som apostlene og følgere av Kristus gjorde i Apostlenes gjeringer. og som Paulus skriver til de hellige i spredt rundt.

Så hva venter vi på brødre og søstre?! kom sammen selg alt og ha alt felles. lær og gro mat og ha dyr, lage klær og bygge hus. Bli selstendig og ikke ha del i denne verdens førbannelse, men stryrk hverandre daglig,spis sammen og bo sammen og vær separert!
Lag unga og lær dem den sanne vei!

Wæow, kor verden hate de som gjør det! og hvor ondt de taler om de som velger og komme ut av verden, både Åndelig men også fysisk!
Ja bibelen sier separer deg. Og jeg tror det er en nøkkel for å leve rent for Gud. Gud vil alltid være mektig til å lede en dit Han vil. Selv om det noen ganger krever ett trossteg av oss. Slik jeg ser det.
Jeg tror det er stor frihet i å gi Jesus bankkontoen også. Behovene blandt kristne søsken rundt i verden er himmelhøye. Selvfølgelig betyr ikke det at en ikke skal forvalte penger på en god måte.
Ja verden vil hate det. Dessverre er forfølgelse noe den vestlige menighet har prøvd å ta ut av bibelen. Noen Sovjetiske kristne jeg leste om, sa at forfølgelse er like naturlig som soloppgangen. Så om en lever nærme Jesus kommer det på en eller annen måte.
Jeg tror vi forøvrig er kalt til frihet. Om en bor på landet eller i byen vil en alltid ha en mulighet til å leve for Gud.
Inia
#9. Postet 19.09.2020 av Inia
Amish gruppene i USA er et bilde på noe av dette.
Men, ikke alt er så bra i dette som jeg har sett. Har ikke noe imot enkle levesett hvor menn er menn og kvinner er kvinner. Men, det må stemme med Bibelens syn på dette.
I Bibelen løftes kvinnen opp på en fin måte slik at det er lett for henne å se på mannen som familens leder.
Men i enkelte klaner er det ikke slik. Samspillet mellom mann og kvinne som utfyller hverandre i respekt for hverandre hvor likeverdet er likt.
Anonym
#10. Postet 19.09.2020 av Anonym
Bibelen er iværtfall helt klar, men hode og mindsetet til mennesker er koruptet og perverst!
Kvinnen blir what?! sett på en fin måte så hun KAN se på manen som en leder?! for real?! hvor i alle verden har du henta det fra?

Og hva har likeverd med dette å gjøre?? hvorfor skal altid såkalte feminister altid bruke dette kortet om likeverd?! hva har det med mannen og kvinnens rolle og gjøre?! thats rigth, INGENTING.

Ja ingen tvil om at vi alle er like mye verd!! punktum. Men vi har ulike roller og spille, det er det verden har forgiftet mennesker med, hjerte og hodet er programeret av sytemet som ønsker og forme synet ditt og hvordan du skal tenke og føle. Og de gjør en god jobb.

Vi må adoptere et såklat østlig\Biblesk\hebraisk levemåte. og komme ut av denne djevelske satanske verdens vei.

Se hvor mennesker er gått i satans snare, spesielt de som kaller seg selv kristen...
Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16