Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Erlend90
Opprettet 25.08.2020 av Erlend90, mann, 33 år, Troms.
Kommer aldri over "ungdoms forelskelsen"
...Jeg beklager;

Men når jeg var 19-20år, så ble jeg så utrolig forelsket i ei jente.

Hun følte ikke mer enn vennskap mot meg, og jeg forsto at vi aldri kunne bli sammen.

I fem lange år etterpå, var jeg kronisk trist og deprimert pga. kjærlighetssorg.

Jeg prøvde siden å finne lykken med andre; men møtte på ondskapsfulle damer, som bare ville leke med "hjertet mitt".

Nå er jeg 30 år, og har aldri hatt ett "seriøst forhold".

Spesielt vanskelig blir det når jeg tenker på min ungdoms forelskelse, og hvordan andre damer "ikke kan måle seg" med henne.

Tror faktisk det er mulig,
at jeg kommer til å sitte alene resten av livet :(.

-Erlend

Svar på innlegg

Erlend90
#1. Postet 25.08.2020 av Erlend90
Det finnes vel knapt noe mer "turn off" å si, (tenke eller utstråle) enn følgende:

-Jeg var for dårlig, til å få ho der dama. Men jeg har da "deg", selv om du aldri kan måle deg med henne"

Anonym
#2. Postet 25.08.2020 av Anonym
Hei Erlend

Min umiddelbare tanke er at den første forelskelsen alltid er spesiell. Kanskje ikke for alle, men for mange. Enn opplever noe helt nytt og spennende. Jeg tror de fleste damer vil forstå det og respektere den følelsen, så lenge du klarer å tenke framover.

Å bli avvist slik som du ble den gangen er ikke noe kjekt, men vi kan dessverre ikke styre hva andre skal tenke og føle om oss. Hvis du føler at det er veldig vanskelig å komme seg videre, at det er noe du tenker veldig mye på så ville jeg kanskje vurdere å prate med helsepersonell eller noen du stoler på.

Når det gjelder de andre damene så er ikke alle mennesker like hjertevarme og det er trist at du føler deg utnyttet. Jeg skal ta deg med i bønnelisten min, i håp om at du kan få en ny start hvor du glemmer disse damene.

ps! Kjærlighet kan du finne hele livet, så det er langt fra sikkert at du kommer til å sitte alene.
Inia
#3. Postet 25.08.2020 av Inia
Du er ung og har store muligheter til å finne en som passer deg bedere.
En som ikke elsker tilbake uansett hvor snill, vakker og klok personen er ikke verdt å ta mange år av livene våre. 1 år burde være maksgrense, men skjønner deg godt.
I ettertid kan en få et større overblikk, blitt klokere, sett mere og ser og skjønner at det ikke var verdt tiden og da er du fri. Vi har lett for å tro at alle har samme hensikter som oss, det er vanskelig å se det når en er veldig forelsket fordi da ser en ofte mest det en selv vil se.
Jeg tror i allefall du vil finne kjærligheten igjen. Og dersom livet kommer oss i møte som ofte skjer vil du kunne se tilbake på de 5 årene og tenke hva drev jeg med egentlig.
Jeg tror følelsene dine er ekte og prøver ikke undergrave det.
Den gode kone står jo beskrevet hvordan hun er i bibelen. Tror det finnes flere slike damer i verden. Og iallefall for deg som er i din beste alder. Hvordan mannen skal være er jo også godt beskrevet i bibelen selv om ikke alle liker det. Men, det er Guds ord og i ordet ligger sannheten.
Lykke til på den gode vei videre.
Anonym
#4. Postet 26.08.2020 av Anonym
Har du truffet henne etter den tid?Oftest så lager man seg ett glansbilde,som ikke stemmer med virkeligheten når man er forelsket. Nå som du har fått mange år på å få det litt på avstand så kan det jo være at den jenta du likte da, som avviste deg,kanskje er ledig nå og interessert?venskap kan jo bli til noe mere.Hvem vet...en prat kan jo og gjøre at du kan legge det bak deg også,dersom hun er lykkelig gift osv.Eller at hun ikke er henne du ble forelsket i...man forandrer jo seg en del fra man er 20 til 30år.
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16