Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 10.08.2020 av Anonym.
"De som venter på Herren, får ny kraft."
Dette er overskriften på en kort (bare en halv side) andakt av den kjente forkynner, forfatter og bibellærerer prof. Øivind Andersen. Andakten sto i går gjengitt på nettstedet "spikerscorner" og anbefales på det sterkeste.

https://spikerscorner.blogspot.com/2020/08/de-som-venter-på-herren-får-ny-kraft/

Svar på innlegg

Turco
#1. Postet 10.08.2020 av Turco
Jeg likte denne. Det minte meg på når Herren sa til Paulus at Hans nåde er tilstrekkelig for ham, at Hans styrke gjøres fullkommen i vår svakhet. Det er vel når vi ikke lener på oss selv, eller fokuserer på ting som skjer eller som vi vil skal skje i denne verden/dette livet, at vi får styrke fra Ham.
Anonym
#2. Postet 10.08.2020 av Anonym
Jeg likte denne. Det minte meg på når Herren sa til Paulus at Hans nåde er tilstrekkelig for ham, at Hans styrke gjøres fullkommen i vår svakhet. Det er vel når vi ikke lener på oss selv, eller fokuserer på ting som skjer eller som vi vil skal skje i denne verden/dette livet, at vi får styrke fra Ham.
Helt enig, Turco.

Øivind Andersen ble født i 1944 og døde 75 år gammel. Kan nevne at han var svært aktiv...forfatter, redaktør, forkynner, bibelskolelærer og rektor, professor bl.a.i gresk og latin...og holdt mange foredrag, det var så og si hele livet hans. Men så ble han helt blind! Vet ikke hvor gammel han var da, men ikke akkurat noen ungdom, tror jeg.Skulle tro han ville miste motet helt. Men han fikk da sin kone til å lese høyt fra Bibelen, og han lærte seg utrolig mye av den helt utenat. Han kunne sitere hele kapittel ordrett i sine taler og visste nøyaktig hvilke vers han leste. Så han fikk i alle fall ny kraft ve ikke å fokusere på seg selv, men på Herren.

Mange av talene hans ble tatt opp på lydbånd, og lydopptakene er å høre bl.a. på forkynn.no. Mange av opptakene er en hel serie med ren undervisning i Bibelen, forholdsvis korte, ca 15-10 minutt. Han var en de første jeg hørte på, og synes det var utrolig lærerrikt å høre på ham, selv om jeg i dag kanskje ikke er enig med ham i alt, men for meg spiller det ingen rolle...jeg synes han er en sann og god forkynner uansett. Men unge folk i dag vil kanskje synes han blir for kjedelig å høre på. Finnes noen lydopptak på YouTube også.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16