Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 19.06.2020 av Roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
Sannhet betyr noe
SANNHET BETYR NOE. Jeg vil anbefale alle å se og høre på denne kristne undervisningen fra youtube av Robert Breaker: SANNHET BETYR NOE.: https://youtu.be/QB1yt_Ym2fU

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 20.06.2020 av Anonym
SANNHET BETYR ALT!

Sier meg helt enig her, men som jeg sier, ikke følg andres meninger når du selv ikke kan svare for noe som helst som det har vært så langt her, Roy2. Du viser dine klipp, men svarer aldri på spørsmål siktet mot deg selv. ikke legg frem ting, når du selv ikke kan svare for de.

Guds ord er Guds ord, og alt som går ifra det må du tenke over. De som ikke leser Bibelen vet ikke hva de snakker om, gjør du?




Anonym
#2. Postet 20.06.2020 av Anonym
SANNHET BETYR NOE. Jeg vil anbefale alle å se og høre på denne kristne undervisningen fra youtube av Robert Breaker: SANNHET BETYR NOE.: https://youtu.be/QB1yt_Ym2fU
Sidan du bruker så mykje youtube og linker til Robert Breaker, så vil eg gje deg eit motsvar med youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=HIfqL6bhi9E

Og det er ikkje bare denne videoen der Robert Breaker blir "avslørt" som en falsk profet. Det finnes fleire av forskjellige personer. Men vertfall meinar vedkommande som har laga denne videoen. (og de andre som avslører RB )at Robert Breaker er en falsk profet. Så kven kjem med sannhet? Er det Robert Breaker eller er det denne mannen (desse personane). Og da er det opp til kvar enkelt å bestemme seg for kven som kjem med sannheten frå.

Det som er viktig er å finne en menighet der du føler du blir oppbygd i Kristus, der du blir oppbygd i troen. føler du det så er du i riktig menighet. Føler du derimot at menigheten du går i bryt deg ned så er du i feil miljø og i feil menighet.

Så Roy, om du meinar at Robert Breaker bygger deg opp i troen fortsett å sjå på han. Men ikkje bli overrasket at det er flere som meinar det motsatte, at han faktisk bryt deg, meg, oss ned. Og så skal eg ikkje bli overrasket at det er fleire enn deg her som like godt om Robert Breaker som deg.

I himmelen finnes det berre ein menighet. Så det spelar ikkje noko rolle om du tilhører pinsevennene, baptistene, nordmisjon, NLM, osv osv osv. Det einaste som betyr noko er kven du følger og der er svaret i bibelen enkel.... Jesus sier " Eg er vegen, sannheten og livet. Ingen kjem til faderen uten gjennom meg."
Så det er ikkje slik at sidan eg er protestant og ola nordmann er pinsevenn eller anna menighet. Så havnar han i helvete og eg i himmelen, evt omvendt. Nei så lenge vi begge har Jesus Kristus i våre hjerte, så er vi begge på veg til himmelen.

Gud velsigne dykk alle.
Anonym
#3. Postet 21.06.2020 av Anonym
BygdeKar.

Videoen du har gitt opp linken til er det mest useriøse jeg har sett. Personen i denne videoen påstår at den bibelske definisjonen på en falsk profet er at vedkommende bare lyver en gang om Guds ord.

Så viser han til at Robert Breaker sier loven ble gitt i 2. Mos. 19...det er altså en løgn, påstår han, dermed er David Breaker en falsk profet!
Dette er det mest useriøse jeg noen gang har hørt.

For det første er ikke den bibelske definisjonen på en falsk profet at vedkommende lyver eller sier noe feil om Guds ord.

For det andre ser vi Gud sier til Moses i kap. 19 vers 5: "Dersom dere nå virkelig vil høre mine ord og holde min PAKT..."
Loven er nemlig en pakt, den kalles i Sinai-pakten. Og i vers 5 forstår vi tydelig at Gud må ha gitt denne pakten til Moses...hvis ikke kunne han jo ikke vite hva han skulle si om denne pakten da han gikk ned igjen til folket. Han kunne jo ikke bare gjengi vers 5 til folket uten at han selv eller folket visste hva denne pakten inneholdt! Det er jo helt absurd!

Og i siste verset i kap 19 går Moses ned til folket og forteller hva Gud hadde sagt. Så kommer kap. 20 hvor Moses gjengir alt Gud hadde sagt til ham på fjellet, altså loven som han fikk i kap. 19!!

Denne personen på videoen kan sannelig ikke ha skjønt noe av kap. 19 og kaller David Breaker en falsk profet! Er det noen som lyver, så er det nettopp denne personen på videoen! Dette er det mest useriøse jeg har sett!

For det tredje må Robert Breaker ha kommet med profetier skal han kunne kalles en falst profet. Det har jeg aldri hørt han har gjort.
At Breaker forstår Guds ord på en annen måte enn denne personen på videoen, gjør ham ikke til en falsk profet.

Når du anklager Roy for bare å servere linker her uten å si hva han selv mener, så er jo ikke det rett. Han mener tydeligvis det samme som Robert Breaker. Selv har du nå servert en link uten å ha sagt noe om den, slik du anklager Roy for å gjøre!

Man skal høre mye rart før ørene faller av! Tar man ikke Bibelen mer seriøst enn dette, så burde man ikke uttale seg.

Mitt inntrykk er at Robert Breaker er en dyktig bibellærer, selv om jeg ikke er enig med ham i alt.

Har du forresten hørt på ham i det hele tatt?
Anonym
#4. Postet 21.06.2020 av Anonym
I himmelen finnes det berre ein menighet. Så det spelar ikkje noko rolle om du tilhører pinsevennene, baptistene, nordmisjon, NLM, osv osv osv. Det einaste som betyr noko er kven du følger og der er svaret i bibelen enkel.... Jesus sier " Eg er vegen, sannheten og livet. Ingen kjem til faderen uten gjennom meg."
Så det er ikkje slik at sidan eg er protestant og ola nordmann er pinsevenn eller anna menighet. Så havnar han i helvete og eg i himmelen, evt omvendt. Nei så lenge vi begge har Jesus Kristus i våre hjerte, så er vi begge på veg til himmelen.
Her sier du jo at man kan tro hva man vil, ha hvilket bibelsyn man vil...bare man har Jesus i sitt hjerte er man frelst!
Da er det jo meget rart du serverer denne linken du har oppgitt!!

Joda, i himmelen er nok bare en menighet, men her på jorden er det mange forskjellige, det er slett ikke sikkert alle blir godkjent av Vår Herre. Du burde kanskje lese de syv sendebrevene i Åpenbaringsboken 2.
Anonym
#5. Postet 21.06.2020 av Anonym
Kjærligheten

Den gleder seg ikke over urett, men gleder seg ved sannhet.

Jeg hadde glede å se youtube videoen av Robert Breaker
Anonym
#6. Postet 21.06.2020 av Anonym
Det er ikke menighetene som trenger og bli godkjent av Gud. Han har sine sanne kristne i alle menigheter, noen her og noen der. Men Gud ser til hvert enkelt hjerte, om vi er frelst, og har et oppriktig ønske om å følge Ham. Hvis vi har Bibelen som rettesnor, og vender blikket oppover, så trenger vi ikke å lure på om den eller den har rett, eller ikke. I 1.Kor. 2, 2 står det slik (i den oversettelsen jeg har): "For jeg ville ikke vite noe iblandt dere, uten JesusKristus, og Ham korsfestet". Ønsker alle en god søndag, med Guds Velsignelse!
Anonym
#7. Postet 21.06.2020 av Anonym
SANNHETEN om vår FRELSE:

"For av nåde, ER dere frelst, ved TRO. Det er ikke av gjerninger, for at ikke noen skal rose seg. Det er en Guds GAVE" Ef, 2-9.

Det er altså ikke vår kjærlighet eller "vårt hjerte" som som frelser oss, men alene kun vår TRO.

I vers 8 sier altså Paulus at vi ER frelst, og i vers 5 at Gud "SATTE oss med ham (Kristus) i himmelen, i Kristus Jesus.
"SATTE" står her i fortid...dette ble ordnet ved Guds gjerninger for oss på korset for snart 2000 år siden, der og da ble frelsen lagt ferdig for alle som kommer til troen...derfor står det "satte". Denne gaven får alle som kommer til troen, gaven går aldri ut på dato.
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16