Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 06.06.2020 av Anonym.
Black lives matter hysteriet

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 07.06.2020 av Anonym

Hvis man leser det etablerte mediene om dagen, får man inntrykk av at det er hevet over tvil at rasismen i USA er såkalt «strukturell» og allestedsnærværende. Men stemmer det?

https://www.youtube.com/watch?v=k0Y35EpOiFc&t=767s

Brandon Tatum: Den tidligere politimannen som mener svarte må ta ansvar for sin egen situasjon.
Anonym
#2. Postet 07.06.2020 av Anonym
Når det gjelder voldstatistikken så er det langt mere svartmothvit-vold kontra andre veien. Det var faktisk en studie for noen år siden som viste at afro-amerikanere utøvde 50 ganger mer voldshandlinger mot hvite(inkludert voldtekt og drap) enn hvite mot svarte. Så hvis man skal snakke om rasisme så er det nok mer mot hvite i dag.
Rasisme er jo selvfølgelig galt uansett, men rett skal være rett.
August afternoon
#3. Postet 07.06.2020 av August afternoon
Jeg er helt enig..all rasisme(også statlig) er slett ikke bra.
når det gjelder rasismen i mot de hvite så er det et tema som dessverre er blitt lagt
et solid lokk over,eksempelvis i Norge og i Sverige.

En modig journalist i Sverige ved navn Joakim lamotte har ved sine reportasjer prøvd å
belyse dette og flere problemer i Sverige..en modig og åpenhjertig mann.
Når vil Norge få en slik modig journalist..?
Anonym
#4. Postet 07.06.2020 av Anonym
Jeg har selv vært i sørstatene og sett segregeringen på nært hold. Det som gjør meg mest sint er at den også lever godt blant kristne. Hvite baptister vil ikke ha noe å gjøre med svarte baptister. "Mixed Couples" blir spyttet på ute på gaten, fordi mange mener at man ikke skal blande rase. I løpet av mine 12 dager i New Orleans besøkte jeg mange svarte kirker og jeg og mitt reisefølge var de eneste hvite der.

Når man sier at "black life matters" er bygget på en løgn, så kjøper jeg ikke helt den retorikken. Skal man få stoppet hatet og raseskillet må både svarte og hvite yte en innsats, men det er de hvite som må starte.

De kan starte i de hvite kirkene.

Evangeliet burde være virkemiddelet for å stanse dette. Jesus ba oss om å elske hverandre slik han elsket oss. Da burde vi i hvert fall forsøke å gjøre det.

#EVERYLIFEMATTERS
Anonym
#5. Postet 07.06.2020 av Anonym
"Jeg har selv vært i sørstatene og sett segregeringen på nært hold. Det som gjør meg mest sint er at den også lever godt blant kristne. Hvite baptister vil ikke ha noe å gjøre med svarte baptister. "Mixed Couples" blir spyttet på ute på gaten, fordi mange mener at man ikke skal blande rase. I løpet av mine 12 dager i New Orleans besøkte jeg mange svarte kirker og jeg og mitt reisefølge var de eneste hvite der."

Pussig, jeg har også vært i flere sørstater flere ganger og jeg kan ikke se at jeg så noe særlig av det. Men kan være det var mer utbredt der du var. Hvor var du?

Når det gjelder for og imot raseblanding så trenger absolutt ikke det ha noe med rasisme å gjøre, men det er en annen diskusjon. Det er definitivt gode argumenter fra Bibelen mot, for å si det mildt. Men det er som sagt en annen diskusjon, uavhengig av rasisme-temaet her.
Tangen
#6. Postet 07.06.2020 av Tangen
Det er ingen som bryr seg om Floyd i USA, de driter i hele fyren som var en notorisk kriminell i årtier. Bl.annet fikk han 5 års fengsel for å brutalt rane ei gravid kvinne, èn av mange dommer. Er det umenneskelig? Det sagt så fortjente han ikke å dø på denne måten, politimannen oppførte seg uprofesjonelt. Men dette er USA hvor det å være politimann er langt langt farligere enn i Norge foreløpig. Men dette dreier seg om noe helt annet som er å avvikle USA som vi kjenner det. Mange nasjoner hater USA, og de hater Trump som vil sette "USA first". Kina, Iran og andre diktaturer opptrer nå som de moralsk høyverdige og gir sin støtte til den rasende mobben som prøver å oppløse USA innenfra slik vi kjenner landet. Disse demonstrasjonene kommer ikke til å føre til noe godt, men om Gud gir USA en nådetid gir han Trump 4 nye år i det Hvite hus. Da kommer han ganske sikkert til å slå hardt ned på disse kommunistiske og andre grupperinger som prøver å ødelegge landet innanfra.
Anonym
#7. Postet 07.06.2020 av Anonym
Godt sagt som vanlig Tangen:) Tragisk ja, men tragisk også for de ofrene som var utsatt for Floyd. Flere av de slet med post traumatisk stress osv.

Ekspeditøren som tok i mot 20 dollarseddelen hans sa forøvrig at seddelen var så åpenbart falsk at blekket bokstavelig talt rant fra papiret.. Man fortjener jo selvfølgelig ikke den behandlingen p.g.a det da, men at media ikke vil snakke om bakgrunnen hans(som også innebar mye salg av tunge narkotiske stoffer) er rimelig på trynet..
Anonym
#8. Postet 08.06.2020 av Anonym
Pussig, jeg har også vært i flere sørstater flere ganger og jeg kan ikke se at jeg så noe særlig av det. Men kan være det var mer utbredt der du var. Hvor var du? Når det gjelder for og imot raseblanding så trenger absolutt ikke det ha noe med rasisme å gjøre, men det er en annen diskusjon. Det er definitivt gode argumenter fra Bibelen mot, for å si det mildt. Men det er som sagt en annen diskusjon, uavhengig av rasisme-temaet her.
Jeg var i New Orleans og besøkte flere kirker der. Opplevde at hvite kristne ikke ville ha noen med svarte kristne å gjøre. På gata merket man ikke så mye rasismen, men jeg vil påstå at det er rasistisk å spytte på et menneske bare fordi vedkommende har en kjæreste eller kone/mann med en annen hudfarge enn hvit.

Hvilke meninger man har om å blande raser, kan godt være en annen diskusjon, men mange av argumentene jeg har hørt mot, er rasistiske.

Vi skal huske på at Gud har skapt oss mennesker. Han har skapt oss i alle mulige farger og fasonger. Han ba oss om å elske hverandre slik han elsker oss. Da syns jeg vi skal forsøke å gjøre det.
Anonym
#9. Postet 08.06.2020 av Anonym
Ok, det var iallefall ikke inntrykket jeg fikk. Jeg var i Alabama og Florida bl.a. Jeg så ingenting av det der hvor jeg var, inkl. kirker o.l. Men kan være New Orleans er litt annerledes. Men skulle nesten tror at det var noe media hadde tatt opp hvis folk blir spyttet på hvis de er i et blandingsforhold. Men jeg sier ikke at det ikke stemmer altså. Min opplevelse var iallefall at det var svært få innvendinger mot slikt der jeg var.

I forhold til raseblanding så får man jo skille mellom det å ha samfunn med hverandre i kirker osv. og det å gifte seg /få avkom med en helt annen rase. Det er sistnevnte som hovedsakelig er aktuelt iforhold til den diskusjonen og i forhold til Guds Ord. Men det er som sagt en annen diskusjon som ikke hører hjemme her i denne tråden.
August afternoon
#10. Postet 09.06.2020 av August afternoon
Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16